Thorn - Obbicht 21 km Dag 2

21 april 2024 - Obbicht, Nederland

Aan het bed heeft t niet gelegen vannacht maar ik had slecht geslapen. Reden: geen idee !  Toen ik om 8 uur beneden kwam stond het ontbijt al klaar met alles erop en eraan. Toen ik wilden afrekenen kreeg ik twee boze blikken toegeworpen, want dat ging niet gebeuren.  Ze vonden het heel leuk om voor een pelgrim te zorgen. Loet had ergens een afspraak om 09.30 uur en Annelies liep nog een stukje met me over maar eerst even een blik in de kerk van Thorn, deze was voorheen altijd op slot maar nu, zondagmorgen was er een mis bezig.  In Kessenich (B) koos Annelies weer voor de terugtocht over de dijk en met een dikke knuffel namen we afscheid. Het maakte emotioneel toch wel even wat bij me los.  Het was droog en het zou ook droog blijven vandaag maar de wind was ijzig koud, gevoelstemperatuur was 4 graden. De fietsers die ik tegenliep met de volle wind in hun gezicht hadden allemaal winterse uitrusting aan. Gelukkig had ik de wind in de rug en schoot het een eindje op. Op richting Maaseik, hierna grevenbicht waar ik in een kapél heb geluncht en vervolgens Obbicht. Toevallig komen mijn zus Jeanne en haar vriend Jan, woonachtig in Obbicht,  vandaag terug van 4 maanden Spanje. Wel fijn dat ik haar op de valreep nog ging zien, want ik ben nu ook weer 4 maanden weg. Ik appte of ik kon komen, want buiten slapen op een camping of bij WTMG is nog steeds veel en veel te koud, het is dicht bij 't vriespunt. Het kon, ze zouden om ongeveer 14.00 uur thuis zijn. Ikzelf was er een dik uur later. Voor het avondeten ben ik met Jan Chinees gaan halen. Nog gezellig na tafelen over hun verblijf in Spanje en mijn toekomstige overnachtingen.  Ja, waar ga ik morgen weer slapen ?

Wat leuk weer alle volgers van de vorige wandelingen te mogen verwelkomen. Jullie krijgen, ook na jaren, automatisch weer een bericht als jullie nog in mijn reis / blog bestand staan zo gauw ik weer een nieuw reisverhaal publiceer. Veel leesplezier.

1. Annie en Theo Koopmans:
    Toitoitoi voor morgen 🙋‍♀️🙋‍♂️
  2. Postbode marloes:
    succes maar weer!
  3. Loet en Annelied:
    21 april 2024
    Ha Bea. We hebben genoten van onze spontane ontmoeting ruim een maand geleden. En daardoor jou als pelgrim in ons huis te mogen ontvangen. Hoe bijzonder is dat! Het was een fijne middag en avond gisteren en je verhaal te horen hoe alles is ontstaan. Inderdaad even emotioneel moment vanmorgen waar onze wegen zich scheiden. We wensen je een goede Camino. Liefs van Loet en mij xx
  4. Simone:
    21 april 2024
    Veel wandelplezier. Ik volg je op de voet ( reisverhalen😊)
  5. Bevo Will:
    22 april 2024
    Ha Bea.Wat fijn om weer jou te kunnen volgen en jou verhaal weer te lezen.Veel wandelplezier.Geniet en beleef.
    Tot,toy,toy🤗🤗🤗
  6. Peter Janssen:
    Zet hem (weer) op Bea. Succes 😉
  7. Maike:
    ❤️
  8. San:
    Ha Bea
    Heel veel succes en plezier
  9. Mam:
    22 april 2024
    Het weer is niet verbeterd maar met zo n goede rustplaats komt het wel goed.Nog veel goede dagen.

Jouw reactie