Panningen - Thorn 25 km Dag 1

20 april 2024 - Panningen, Nederland

Hallo volgers. Eindelijk ben ik dan aan mijn wandeling naar Santiago begonnen, heeft wat voeten in de aarde gehad. Zou alles van een leien dagje zijn verlopen, dan zou ik wellicht al aan de Franse grens hebben gestaan nu. Vervelende rugklachten noopte me eerst een medisch onderzoek te laten uitvoeren wat gelukkig positief uitviel, en daarna de slechte weersomstandigheden. De datum stond op 17 april maar werd door de vele regens opnieuw uitgesteld en werd het 20 april. Afijn; ik ben eindelijk vertrokken. Zoals gewoonlijk geen poespas aan huis en gewoon de deur achter me dichttrekken en aanlopen want met afscheid nemen was ik al een week geleden begonnen. Tijdens een trainingstocht met Will, weken geleden in Hunsel, trof ik tijdens de lunch een leuk stel (met de fiets onderweg) uit Thorn. Ik zou Beum niet zijn om te vragen voor een mogelijkheid mijn tentje in hun tuin te mogen zetten, want Thorn zou wederom mijn 1e rustplaats worden. Was geen enkel probleem, ze waren de 17e thuis en het gras zou gemaaid worden. Laat even weten hoe laat je aankomt. Geregeld. Nu werd de datum van vertrek 3 dagen uitgesteld, ook dat was geen probleem. Onderweg naar Roggel kwam ik nog 3 bekende tegen voor een babbel. Net voor de Leistert kreeg ik nog een flinke regenbui en hagel over me heen, och het was maar een bui. In Heythuysen even van de benen en merkte toch wel dat ik nog erg moet wennen aan de rugzak. 13kg. 1 kg meer dan andere jaren. Komt door wat winterkleding die ik straks gelukkig wel ergens achter kan laten. Wederom weinig bankjes onderweg voor een pauze. Om 16.00 uur stond ik voor mijn logeeradres. Annelies en Loet hadden besloten om me een heerlijk bed te geven, de zonen waren het huis uit en 3 kamers stonden er leeg. Ik heb hier weer een lot uit de loterij gewonnen. Wat een hartelijke mensen. Lekker kopje thee, en een hete douche.  SUPER, en ik mocht ook nog mee eten, moet niet gekker worden. Heerlijke aspergesoep, spaghetti en Beum kan er weer tegen. De avond nog gezellig doorgebracht met een paar pilsjes. Dag 1 kan al niet meer stuk.

1. Fam Bruijnen:
    19 april 2024
    Hoi Bea , Wat een vervelende start van je voettocht naar Santiago de Compostela ! Maar heel veel succes en voldoening gewenst 👍🏻Groetjes Piet en Lies Bruijnen
  2. Anja:
    19 april 2024
    Heel veel succes Bea en geniet van je mooie wandeling en ontmoetingen. Liefs Anja Peeters
  3. Annie en Theo Koopmans:
    Hoi Bea,
    Heel veel succes
    Groetjes Annie en Theo
  4. Eugène en Ans Uiting - van de Pasch:
    Hoi Bea. Ik zaal je weer net plezier volgen
  5. Will:
    Ha Bea,
    We hebben vaker aan je gedacht
    Nu beginnen aan zo’n grote tocht met dit weer. 🌧️
    Dat is toch echt niet leuk en heel vervelend als alles meteen nat wordt.
    Hopelijk gaat t snel veranderen en komt t zonnetje je tegemoet.

Heel veel succes gewenst 💪🍀
    Marc en Will
  6. Miriam Coopmans:
    19 april 2024
    Ha Bea, eindelijk is 't zover: helemaal klaar voor de start! Stoer dat je 'gewoon' weer de camino gaat 'doen'! We gaan je op de voet volgen en kijken uit naar je dagelijkse avonturen onderweg! Veel geluk en unne dieke knoevel van ons.
    Liefs, Conny en Miriam x
  7. Bevo Will:
    19 april 2024
    Veel succes Bea.Ga op zoek naar de zon.Ik wens je heel veel wandel plezier,zonder complicaties.Doe ze de groeten daar in Thorn.Toy,toy,toy🚶‍♀️🥾💋
  8. Mieke Habets:
    19 april 2024
    Veel succes Bea. Veel wandelplezier 😀.
  9. Peter:
    19 april 2024
    Potdomme Beum, hebs toch weer doorgezatte....knap huur, petje aaf!👍 huul vuul succés en haopelijk zonder blessures...zal dich volgen, toppertje 👍💪🚶‍♀️
    Nao regen kump 🌞🌞🌞
  10. Tineke Wilms:
    19 april 2024
    Succes Bea, geniet van je wandeling
    Hopen dat het goed blijft gaan met je rug…
    Kijk uit naar je belevenissen iedere dag..
    Groetjes
  11. Petra:
    20 april 2024
    Prachtig, je bent weer onderweg, natuurlijk volgen we je op de voet! Heelveel succes en plezier gewenst en wie weet.... treffen we elkaar ergens onderweg!
  12. Kitty Bongaerts:
    20 april 2024
    Hey meid..pfff ja zat niet mee allemaal...nu maar hopen op een mooie tocht weer...veel plezier 🥾❤️🌞😘
  13. Jose:
    20 april 2024
    Eindelijk is het dan weer zover. Heel veel succes en geniet ervan. Ik zal met plezier je verhalen weer lezen.
  14. Wil Ebisch:
    20 april 2024
    Heel veel succes en ik ben weer benieuwd naar je mooie wandelverhalen🚶‍♀️‍➡️🌞🍀
  15. Gerty:
    21 april 2024
    Ha Bea heel veel wandelplezier Knap hoor om zo ver te wandelen en ik wens jou dan ook veel succes onderweg en ik wandel graag met jou mee !!! Groetjes
  16. Susanne Berkers:
    21 april 2024
    Goed bezig Bea. 💪🏻 ik ga je zeker weer volgen. Heel veel wandelplezier en good luck 🍀🍀🍀
  17. Peet:
    21 april 2024
    De aftrap is weer gemaakt. Op naar weer een geweldig avontuur. Scs👍🍀
  18. Evelien de Groof:
    21 april 2024
    Fantastisch Bea dat je weer kunt vertrekken voor een nieuw avontuur. Héél veel succes!!!
  19. Maria:
    21 april 2024
    Je gaat de zon tegemoet wandelen
    Van het koude natte, naar het warme weer. Na regen komt zonneschijn. Op naar een nieuw wandel avontuur.
  20. Joke van de Laar:
    Hoi Bea, we volgende je op de app en heel véél succes , groetjes Peter en Joke
  21. Wim Crijns:
    21 april 2024
    Hoi Bea veel succes en hopelijk beter weer in het vervolg van de klus
  22. Nancy:
    21 april 2024
    Hey Bea, is het alweer zover?
    Dat deze reis je maar weer onvergetelijke herinneringen mag brengen.
    Proost op jou en alle fantastische momenten die voor je liggen! 🥂
  23. Sharon Beumers:
    21 april 2024
    Veel succes en vooral lekker genieten van je avontuurlijke trip. Ik ga het online volgen. De eerste dag klinkt al erg goed 👍🏼💪🏻😘
  24. Paul van de Meerakker:
    21 april 2024
    Hoop dat het weer een prachtige ervaring mag worden. Veel succes maar bovenal veel plezier.
  25. Loes Ebisch:
    22 april 2024
    Ha Bea, Veul succes maedje en ich goan weer genieten van die sjoene verhalen.
  26. Truus Thiesen:
    22 april 2024
    Ha meid. Fijn dat je toch kon gaan zaterdag en je zou Beum niet zijn zodat je weer met de komt in het water valt met zo'n adres in Thorn... Geniet meid en zet hem op. 👍🙏 Allen zoek ne een rummie maatje 🤣 Veel liefs 🙋‍♀️🐕
  27. Gerrie:
    24 april 2024
    Hoi Bea, Super dat we je weer kunnen volgen op je mooie avontuur!
    Hiel veul succes!!
  28. Andries Tromp:
    Hee Bea,
    Lees vandaag pas dat je weer ungerwaeg bent! Tof! Naar Santiago!
    Welke route neem je in Frankrijk? En in Spanje? Ik raad je aan de Weg van Le-Puy te nemen en Camino Del Norte/ Camino Primitivo. (lees maar op: https://andrys1956.wordpress.com)
    Die heb ik in 2021/22 gelopen. Fantastisch!
    Nou Buen Caminio! Je bent nu al in Namen zag ik, geniet ervan! De Citadel daar is prachtig!
  29. Ine Jacobs:
    27 april 2024
    Wauw Bea, ik ga je verslagen lezen, ben vannacht nog in Oslo in een hostel. Alle tijd nu. Morgen ga ik met de trein naar Zweden het natuurreservaat in. Bepakking 16 kilo inclusief eten en water. Moet dus nog minder worden, maar ik kan maar één weekje nu.
  30. Bea beumers:
    27 april 2024
    Waw Ine, ik heb voor 4 maanden 13 kg.

Jouw reactie