Hermeton - Hierges 22 km Dag 10

29 april 2024 - Treignes, België

Het was warm vanmorgen, de jas kon uit.  Na 3 km toch even kijken wat mijn blog doet, is er nog iets van te maken. Hoezee,  hij deed het weer, maar mijn verhaal van gisteren was foetsie. Heb vanmorgen nog snel een nieuw geschreven. Om 09.30 uur weer  in de benen Beum, en op naar Givet in Frankrijk. Ik heb vanmorgen pas voor de eerste keer boodschappen gedaan. Ik ben 10 dagen onderweg en heb nog geen boodschappen gedaan ??? Nu komen er stukken waar geen supermarkt ligt en ik wel bijtijds zal moeten inkopen. Ook vanmorgen kreeg ik weer boterhammen mee van Liza. Super toffe mensen. Deze route herkende ik wel van een eerdere reis. En ik moest in Chooz oppassen dat ik me niet de verkeerde kant op liet sturen, was toen meerdere malen gebeurd. In Hierges een cola gedronken bij een leuk terras waar ook enkele bikers zaten. Ik mocht hier ook mijn telefoon laden want die was vanmorgen niet helemaal vol geweest bij vertrek. Ik ben niet meer van plan dagen van 30km of meer te maken, of het moet niet anders i.v.m. overnachting. In Mazee was het vol schreef Marie-Francoise me terug. Daar had ik destijds geslapen. Destijds kreeg ik daar bezoek van mijn broer Ton en mams. Ik zit nu in Treignes, wederom België,  straks heb ik even een paar kms in Frankrijk gelopen en loop nu weer in België. Rare lus hier op de grens. Het is 17.00 uur en denk dat ik straks mijn tent ergens ga opzetten. Ik loop voor de stad Hierges rechts naar het oude station met een museum. Niet veel te doen maar er is een camperplaats met iets of wat lawaai. Ik ga lekker in het zonnetje zitten en wacht wat komen gaat. Eten heb ik genoeg nu en een slaapplek zie ik in de verte, in het groen,  ook al liggen. Toch loop ik even terug naar de camperplaats waar 2 Belgische kentekens staan. Ik vraag of hier ergens  Electric is, en Voila, het ijs is gebroken. Wat krijgt Beum allemaal ?  Ik krijg stroom, mag mee eten, lekker zwaar Belgisch biertje, les in schelpen wat hun passie is en een uurtje jeu des boulles met de 3 kleinkinderen. Opa en oma zijn enkele dagen met hun op pad. Wat weer een dag. Wederom geslaagd dus.

1. Maria:
    29 april 2024
    Al wandelend met een afwisselend landschap door het mooie België. Ontmoet je allerlei mensen die op jou pad komen. Ook iedere dag meestal weer een uitdaging niet wetende waar je die nacht kunt slapen. Leuk om je te kunnen volgen zo. Geniet en wandel ze.
    Ook dat de weergoden je goed gezind zijn.
  2. Kitty Bongaerts:
    29 april 2024
    Hey meid...nou ja ik dacht al dat het aan mij lag..🤔.fijn dat je blog werkt
    Het gaat je goed af he tot
    nu toe...mooi bikkel 💪
    Geniet van weet alles en iedereen om je heen😘
  3. Annie en Theo Koopmans:
    30 april 2024
    Mooi verslag en prachtige foto's. Mooie dag morgen en hopelijk tref je het met het weer
    Groetjes van ons🙋‍♀️💁

Jouw reactie