Hierges - Rocroi 30 km Dag 11

30 april 2024 - Rocroi, Frankrijk

Dacht gisteren mijn 1e regenloze dag te hebben gehad, maar toen ik in bed lag rond 22.00uur hoorde ik een geluid wat ik liever niet hoor, regendruppels op mijn dak. Het was niet koud en dit was dus mijn eerste nacht in de tent. Ik stond achter de Belgen en 10mtr verder stond nog een camper en ging het hier hopelijk vrij rustig blijven. Vanmorgen met het opruimen van mijn natte spullen kwam Jean-Paul me een kopje koffie brengen en een boterham met kaas. Natuurlijk blijft mijn supermarkt inkopen zo nog steeds onaangeroerd. Nog even gedag zeggen tegen de kinderen. Na een paar km heb ik me bij een kerkhof gewassen, tanden gepoetst en water fles gevuld, we kunnen er weer tegenaan. Ik heb gisteren gebeld voor een overnachting in Rocroi maar was wel wat ver zag ik, maar had dan wel weer een bed en kon mijn haar weer eens wassen en een grote was. Het ging goed, verstand op nul en lopen. Veel was het niet onderweg, en ik liep nog steeds in België.  Bij een stuwmeer heb ik geluncht, er waren 4 jongeren aan het zwemmen, brrrrr,  moet er niet aan denken, ze zullen toch een verrekte kleine pielie hebben gehad. Ik had veel te klimmen vandaag en dat maakte het extra zwaar, het snot kwam soms uit mijn ogen. Het schoot ook niet echt op zo, elke 100 mtr moest ik uitpuffen. Ik had net een paar uur tussen groen gelopen, met geen enkel huis in de buurt. Om 14.00uur begon het te regenen en laat ik dan net bij een onbewoond huis komen waar ik kan schuilen. Ik was door mijn drinkwater heen en was al een tijdje op zoek naar vocht, maar huizen hadden hier geen bewoners meer of ze waren er niet tot ik een oud, zeer versleten vrouwtje zag fietsen en stopte net bij haar huis, nou ja, huis. Ik vroeg beleefd om wat water maar ik kreeg niks, ik moest oprotten. Ik keek zo de gang in en het was maar beter dat ik hier niks kreeg, jakkes wat een stank en een zooi. Ik liep naar het volgende huis en daar kreeg ik wel lekker water. Rocroi was nog 6km vanaf hier. Dit was het laatste huis van België en nu ben ik dan in Frankrijk. Ik heb al 2 landen gehad en moet er nog 2. Als je het snel zegt ben ik al op de helft. Vóór Rocroi was een aldi en besloot toch nog maar wat in te kopen, want ik weet niet of de winkels morgen open zijn, dan is het 1 mei en hebben de Fransen vrij. Bij het office voor touristen moest ik 20 euro dokken en kreeg ik de code van de deur mee van de gemeenteherberg voor pelgrims, nog 3 minuten lopen. Er was nog niemand en ik koos hetzelfde bed als 7 jaar geleden. Kleine keuken met fornuis en magnetron aanwezig. Verwarming deed het en de was staat te drogen. Dan hoor ik iemand de code indrukken. Ene Pim, ook een pelgrim die naar Rome onderweg is, er zijn gelukkig 2 kamers, totaal 6 bedden. Nu even rusten en daarna een lekker biertje op het plein. Ik zat in de kroeg even te tellen, 7 jaar geleden had ik op deze plaats 20 km meer gelopen. Het was net 20.00uur en liep nog even door het mooie vestingstadje, maar wat viel dat me tegen. Het was helmaal onderkomen, veel dicht, verpauperd en zelf Hotel du Commerce was op de fles. Jammer, jammer. Wat ga ik nog allemaal tegen komen, of niet tegen komen. Heb voor morgen nog niets.

1. Maria:
    30 april 2024
    Viva la France.
    Balen met die regen, positief blijven
    Succes,op de camino. Toi toi toi.
  2. Simone:
    30 april 2024
    Jammer dat je zoveel regen. Maar je weet; na regen komt zonneschijn😃🌞
  3. Andries Tromp:
    1 mei 2024
    Hebben ze nog van die papieren lakens daar in Rocroi? Wel een leuk vestingstadje!
    Succes vandaag! 🥾🥾🍀
  4. Bea beumers:
    1 mei 2024
    Ja nog steeds Andries, maar het stadje was erg verloederd.
  5. Petra:
    1 mei 2024
    In heel Frankrijk heel veel horeca gesloten na corona. Heel jammer. Goed dat je een tent hebt!
  6. Bea beumers:
    1 mei 2024
    Ja gelukkig wel, erg veel gesloten.
  7. Peter:
    3 mei 2024
    Ps…..gisteren waas ein ravage heej in Venlo qua regen ….70 mm in ein oor gevallen waat normaal in ein ganse maond velt…..det hebs stich gelukkig neet gehad ….zovuul regen heb ik nog noeijts gezeen…..🙈😒…..halt dich👍
  8. Bea beumers:
    3 mei 2024
    Vervelend voor jullie, maar ik kan het missen als kiespijn, sterkte zal ik maar zeggen.

Jouw reactie