Anhée - hermeton sur meuse. 24 km Dag 9

29 april 2024 - Givet, Frankrijk

Na het ontbijt ging ieder weer zijns wegen. Eerst moest ik een omweg maken i.v.m. werkzaamheden bij 't spoor.moeie route langs de Maas over een wand/fietspad. Tot bij de rotswanden van Fryer, het begon te regenen. Het werd gevaarlijk glad hierdoor maar de omgeving bleef mooi. In Dinant even wat rondgelopen, ik was hier al 3x eerder geweest in de stad van de saxofoon.  Verderop aan een picknicktafel trof ik een Nederlands stel uit Rotterdam,  Liza en Hans. Ze stonden op een camping met hun camper waar, mocht ik niks ander vien ook zou verblijven. In Hastiëres liep een  verdwaald meisje rond met een mega grote rugzak. Ze vroeg me haar te helpen voor een overnachting,  meid die heb ik zelf ook nog niet, maar ik ging eerst een biertje drinken. Op de camping trof ik Liza en Hans en ik mocht meeeten. Ik trof de eigenaar voor een plek en betaling en vroeg hem of hij niet een deken voor me had, want 't zou koud worden. Ik vroeg,  of hebt u misschien een caravan? Ja, dat had hij. Wat was ik hier blij mee. Tijdens het eten bij Liza en Hans stond ineens een vrouw bij ons raam met een kind van 26 jaar. En of dit kind bij mij in de caravan mocht slapen. O, help niet dat wicht van vanmiddag weer. Ze heet Bianca en komt uit Essen (B). De caravan ligt helemaal vol andere spullen en ik kan me de kont zelf net draaien. Ik kreeg compassie met haar toen ze daar stond en bood haar mijn tweede bord nasi aan, want ze had de hele dag nog niet gegeten en gedronken, zei ze fluisterend.  Toch kreeg ik steeds meer medelijden met haar, ze was vandaag begonnen aan haar wandeling naar Santiago. 18 kg had ze op de rug en woog zelf nog net 55 kg denk ik. Ik zei dat ze haar tent maar op moest zetten met daarin haar rugzak. Dan kan je bij mij binnen wel slapen. Met Liza en Hans nog een fles wijn soldaat gemaakt. Toen ik na een uur bij de caravan kwam was ze er niet, ik nog een uur wachten maar geen Bianca.  Ben naar de douches gegaan waar ze op de grond zat te huilen. Kom op, naar het warme bed en morgen zien we wel verder. Ze praat ook niet, buiten haar naam en leeftijd weet ik niks van haar, ik krijg het er niet uit. Mijn blog gaf vanavond een dikke ERROR melding en kon niks meer verzenden. Oeps wat nu?  Alles was weg en ik kon zelfs mijn volgers niet eens waarschuwen. Bianca was hard aan het snurken en ik zat rechtop met een blog die het niet meer deed. Kom Beum, eerst even slapen morgen zien we wel weer. Om 8.00uur stond ik buiten met een lege telefoon, eerst maar eens gaan pluggen, kopje thee bij Liza toen ik zag dat Bianca haar natte tent in de caravan droeg om deze daarin op te vouwen. Sorry hoor, echt een kind met verstand van 4 jaar hier zakt me de broek van af. Ik heb me verontschuldigd bij de eigenaar voor haar daden en vertrok.

1. Miriam Coopmans:
    29 april 2024
    Nieuwe dag, de zon schijnt, t wordt warmer, je blog doet 't weer...kortom: you go, Girl!
  2. Leo en Noor:
    29 april 2024
    Hoi Bea, wat een avonturen weer. Wat heerlijk hoe je dat allemaal omschrijft ook. Op die manier beleven we het bijna echt mee als we de episodes lezen. Hopelijk komt er nu droog en mooi weer aan en kun je weer lekker in het gras liggen onderweg.
    We blijven je volgen!
  3. Petra:
    29 april 2024
    Ook wij zijn elke dag benieuwd naar je lot-gevallen, je verslag leest weer als een spannend vervolgverhaal!
  4. Jose:
    30 april 2024
    Heerlijk om je verhalen weer te lezen. Het gaat je allemaal goed af. Lekker bezig Beum. Ga zo door. En nu hopen op beter weer. Succes en geniet.

Jouw reactie