Namen - Anhée 24 km Dag 8

27 april 2024 - Anhée, België

Zachtjes tikt de regen op mijn zolderraam. Verdorie nog aan toe, ik heb nog niet een droge dag gehad. Niet steeds van die flinke buien, maar toch, het heet regen als het van boven komt. Anne-marie was zo vriendelijk om mensen in Anhée te bellen voor een overnachting voor mij voor vanavond. Het kon, en er zouden nog 4 pelgrims verblijven. Oké, dan zijn straks de eerste ontmoetingen. Nog even wat laatste kiekjes maken van de stad en ik kon mijn lange mooie route langs de Maas opstarten. Hier mond de rivier de Samber de Maas in. Een voordeel met dit weer, er zijn weinig fietsers op de route want dit wordt vandaag nog steeds een Varel fietsroute. 3 km buiten Namen werd ik ingehaald door 2 pelgrims, Dorien en Heine uit Amsterdam. Ze waren al 17 dagen onderweg en zouden ook op hetzelfde adres slapen als ik vanavond. Ik was ook hun eerste pelgrim die ze ontmoette. De dag qua kms wordt niet lang, ik heb alle tijd en de streek is hier echt prachtig.  Ik kan wel blijven foto's schieten maar heb me voorgenomen het bij een kleine selectie te laten de reis. Heb zelfs nog even in de zon gelegen vanmiddag. Bij de bakker twee broodjes kaas gekocht, het Frans gaat me tot nu toe redelijk af. De vele uren die ik afgelopen winter heb gestoken in mijn Frans, heeft dus toch zijn vruchten afgeworpen. Ik ben niet bang voor fouten te maken en praat met veel mensen onderweg. Ik zag de Amsterdammers nog wel eens lopen maar heb ze niet meer gesproken. In Anhée ben ik regelrecht naar de kroeg gelopen voor een pilsje van maar  € 2,25. Nu is het 16.30 uur en om 17.00 uur daar te zijn is tijd genoeg, dan is de rest hopelijk al gedoucht. Weer een perfect adres met heel vriendelijke mensen. Ik had gelukkig een kamer voor mij alleen en trof om 18.30 uur bij het avondeten de andere gasten ook. Dit was een Belgisch stel uit de Voerstreek die maar een paar dagen liepen, Rita en Eric. Het tafelen was erg gezellig met ons vijven, en rond 20.00 uur ging ieder weer naar zijn/haar kamer.