Baye - Sezanne 20 km Dag 20

9 mei 2024 - Sézanne, Frankrijk

Het was niet koud maar fris is het juiste woord en als je dan je voordeur openritst om 07.00uur dan zie je toch zoveel moois. Ik blijf nog even een half uurtje genieten van mijn uitzicht. Gelukkig kon alles droog mee. Wel veel werk smorgens voor je weg bent met de tent, ze hadden ook nog net het gras gesneden, dat hadden ze beter een dagje uit kunnen stellen. Tussen de binnen en buitentent, hadden zich een aantal slakken zich omhoog gezogen, even alles mooi hier laten. Andries (een pelgrim volger)  sliep hier, ik dacht nog niet direct aan een sekte maar nu je 't zegt. Even bij het parkje bij een bron ijskoud stromend water mijn snoet en tanden poetsen. Vandaag stuk harde weg, akkerland, klein stukje bos wat ik over heb geslagen, en voor de rest is het genieten van de zon. Er rijden hier veel campers, wel 80% heeft een geel kenteken, de caravans zijn allemáál voorzien van een geel kenteken. In het gehucht Lachy heb ik bij de kerk geluncht. Zo als zo vaak slaat het ook hier weer 12 uur bij mijn rustig etentje. Geen mens te zien hier, maar ik herinner me de kruising van het dorpje wel. Hier was ik de weg toen kwijt en heb even staan praten met enkele wielrenners. Stukje bos, stukje land, stukje drab, stukje knolleland, stukje helemaal niks. Stil staan, luisteren, niets, helemaal niets op de vogeltjes na. Geregeld verstoor ik een fazant-hen of ander gevogelte wat in het hoge gras aan het broeden is. Sorry dames, ik had jullie niet gezien maar ik schrik me ook rot. Op de laatste heuvel van vandaag stond een zendmast waar ik mijn laatste pauze nam voor vandaag. Beneden me lag de stad Sezanne, mijn halte. Toch nog een laatste glijroute door t bos die ik eigenlijk niet meer had verwacht. Bij de ingang van de camping trof ik al direct een Nederlands stel die naar de stad gingen op de fiets. Hier op de camping was niks te krijgen begreep ik al gauw en moest ik straks toch weer in de benen. Eerst inschrijven, douche, tent opzetten en de was doen. Arie en Ineke uit Breda waren alweer terug op hun fiets en nodigde me uit voor op hun terras aan hun camper met gebak en een biertje. Ik moest zelf toch ook nog naar de stad voor boodschappen voor vanavond en morgen, maar wat viel deze stad me ook weer tegen. Heel veel al weer dicht, gewoon voor altijd dicht, en de aldi ligt héél ver buiten de stad. Hier ga ik morgen maar een héél stuk voor omlopen want anders komt er voorlopig niks meer op mijn pad, en bord. Het wordt iedere dag nog een heel gepuzzel om aan eten te komen! Kom ik er hier op het terras achter dat het vandaag alweer een feestdag is, nu is het Hemelvaart! Ik zit hier op een terras waar op de luifel staat, café-Restaurant. Nou is het bij ons normaal dat je in een restaurant kunt eten, hier niet dus. Ik vroeg hem, waar dan wel. Om 18.00uur gaat de kebab-tent open. Gelukkig toch nog iets te eten vanavond, gisteren heb ik ook niks gehad. Morgen dan maar omlopen naar de aldi voor de rest van de dag. Op de camping mocht ik nog bij Arie en Ineke komen borrelen vanavond. De hele camping staat, op een enkeling na, vol met Hollandse gasten.

1. Bevo Will:
    9 mei 2024
    Good bezig Beum.En nou auch wer een lekker zunke 🌞dr bei.Topper.Veul plezeer.🍺🤗
  2. Miriam Coopmans:
    9 mei 2024
    Gelukkig weer wat te eten gekregen!
    Succes op je verdere camino!
  3. Mary.teunissen:
    10 mei 2024
    Ziet er lekker uit, zal wel smaken na een dagje niks, tenminste een 🌞

Jouw reactie