Obbicht - Zutendaal 23 km Dag 3

22 april 2024 - Zutendaal, België

Na mijn ontbijt en afscheid te hebben genomen van mijn zus en Jan ben ik om 09.15 uur aan mijn 3e dag begonnen. De lucht was hemels blauw en ik had er zin in. In Berg a d maas moest ik de rivier over met het pont naar België. Ik was nog geen 2km aan de loop dat ik er achter kwam dat ik mijn wandelstokken was vergeten. Ik kon terug lopen maar ook even Jeanne bellen. Ze moest gelukkig nog boodschappen doen en zou ze me wel even brengen. Top Jeanne.  Op het pont stonden veel Hollanders die vanmorgen allemaal naar Maastricht onderweg waren. Ik liep langs de oude maas over een prachtig en rustig wandelpad. De jas kon zelfs even uit want 't was windstil. In Maasmechelen heb ik ergens wat gedronken in een lunchroom. Mijn eindbestemming zou vandaag wellicht Zutendaal worden, maar je weet maar nooit. Over een lang fietspad moest er zelfs even al geklommen worden, 10%,  waar me 2 dames voorbij zwoegden uit het gezelschap wat onderweg was naar Maastricht.  Toen het weer heuvel afwaards ging, ging een van de vrouwen kei hard onderuit. Ze had gelukkig zelf niks, maar de e-bike piepte aan alle kanten en dan is het nog ver naar M'tricht. Het begon op dat moment ook nog net te regen, de vrouwen deden de cape om, want ze moesten verder. Ik zag verderop een klein blauw kapelletje staan waar ik in kon schuilen. De bui duurde 15 min maar ik zag op de radar dat er nog een onderweg was en ik moest nog een dik uur tot Zutendaal. Het was wel een mooi fietspad door de bossen. Een warm onderkomen had ik nog niet gevonden maar had op Google wel een jeugd accomodatie gezien. Helaas mocht ik hier van de bazin niet verblijven in 1 van de 109 bedden want morgen ging er een groep komen.  Ja das toch morgen pas en niet vandaag. Nee niet mogelijk. Ik ben lid van WTMG , welkom to my garden,  waar je bij mensen in de tuin kunt overnachten als je een tent bij je hebt. Soms met douche, wc, en Electric.  Ik had bij Ludo een berichtje achter gelaten en was welkom, maar vond het toch echt te koud voor in de tuin te slapen. Hoe zielig kan Beum kijken en een man ,, verleiden,,. Resultaat............ een plekje in zijn garage tussen een nieuwe Mercedes en een landrover in.  Dikke tuinkussens op de grond en hij kwam me nog een dikke slaapzak brengen vertelde hij. Top Ludo, en goed gedaan Beum. In de Stad wat gedronken en gegeten en een stadswandeling gemaakt. Hoop dat ik het redelijk warm houdt vannacht. In de kerk was het warmer.

1. Peter Zeeman:
    22 april 2024
    Weer heel leuk om je te volgen via je blog!
  2. Will:
    Mooi Bea,
    Hopelijk wordt t gauw wel wat warmer. Met kou is moeilijk te slapen en rust is nu super belangrijk. Leuk om te volgen idd. Hou je taai!
    Succes
  3. Gerty:
    23 april 2024
    Goedemorgen Bea hopelijk heb je goed kunnen slapen vandaag weer een nieuwe frisse dag veel succes groetjes Gerty
  4. Jeanne Beumers:
    23 april 2024
    Het zonnetje schijnt weer. Geniet ervan zus.
  5. Annie en Theo Koopmans:
    23 april 2024
    Fijne avond en een goede nachtrust Bea🍀🍀
  6. Peter:
    23 april 2024
    Ik waas in dee Mercedes gaon liggen met de verwerming aan....ipv op dee kalde garage grond 🙈😂....maar de hebs ut weer euverlaef, fijne daag gewins met neet tevuul regen👍🌞😎
  7. Ine Jacobs:
    27 april 2024
    Goed geregeld zeg. Daar kan ik van leren haha

Jouw reactie