Zutendaal - Tongeren 30 km Dag 4

23 april 2024 - Tongeren, België

Het was niet mijn eigen bed, maar voor een garage overnachting heb ik heerlijk geslapen. Gisterenavond kwam Ludo zijn vrouw onverwachts binnenlopen en schrok zich rot. Ludo had haar verteld dat er een pelgrim in de garage lag maar zij dacht de garage achter in de tuin waar hun camper staat. Toen ik ging slapen waren beide auto's weg en bleven ook buiten staan. Vanmorgen om 8 uur kwam Ludo met de koffiekan binnen lopen en vertelde dat het vannacht 2 graden had gevroren en blij was dat hij mij in de garage had laten slapen. In huis was beter geweest, er staan 3 slaapkamers leeg. Hij had een gastenboek wat ingevuld moest worden en om 9.15uur begon ik aan dag 4. Het was prachtig weer de zon scheen volop. Door enkele kleine dorpjes , landerijen en bossen kwam ik aan in Bilzen en vervolgens Alte Biesen waar een prachtige burcht lag. Mensen spraken me aan op mijn grote bepakking, en bij het horen waar de reis naartoe ging moest ik met hun, in het nabijgelegen theehuis iets drinken. In Weert (B) kwam ik aan de praat met een vrouw in haar tuin wat resulteerde in koffie met wafel, telefoon opladen, en de waterfles weer vol. Leuk zulke ontmoetingen. De laatste kms trokken nog lang. Maar toen ik bij de Baseliek op de markt in het zonnetje zat, had ik nog steeds geen overnachting. Niet veel locals zag ik, wel touristen. Op een terras onder t genot van een biertje vroeg ik de ober of hij iets wist. Nee hij niet. Dit vertelde hij bij meerdere tafeltjes en ook dat ik naar Santiago liep. Er kwam rumoer onder de mensen. Een man zei wel even zijn moeder te bellen, dit vind ze vast heel leuk. Even later kwam moeders aanlopen en de cirkel was weer rond voor vandaag. Ik kon om 20.00 uur terecht, dus nog genoeg tijd voor een tweede pilsje en wat eten. Afscheid genomen van Davy en zijn vriendin Lorena en nog 1.2 km lopen naar zijn moeder. Leuk huisje , 2 honden, 1 kat en een boxspring voor mij. Iets luxer dan de garage van gisteren. Top

1. Will:
    23 april 2024
    Leuk verhaal. ✍️
    Je maakt t mee.
    Wat zal je lekker kunnen slapen
    Welterusten
    Morgen gezond weer op 👋
  2. Twan:
    Goed bezig Bea.
    Zometeen in het Frans, met een beetje charme gaat het je daar ook lukken😉
  3. May:
    Leuke berichten Bea ,leuk om te horen dat
    er altijd iets op je pad komt, om te kunnen overnachten
  4. Miriam Coopmans:
    24 april 2024
    Zo te lezen, ben je weer helemaal in je element.
    Met je charme vind jij overal 'n slaapplekske!
    You go Girl!
  5. Kitty Bongaerts:
    24 april 2024
    Weer leuk om te horen hoe jij aan je slaapplaatsen komt🤗
    Hopelijk heb je het weer mee...want hier blijft het koud en nat🌦🌂

Jouw reactie