Tongeren - Faimes 26 km Dag 5

24 april 2024 - Faimes, België

Gisterenavond heeft Solange ook nog een wasje voor me gedraaid en is alles weer fris voor een paar dagen. Tijdens onze borrel gisterenavond vertelde ze dat ze vandaag naar haar zus ging in Faimes. Waar ligt Faimes ??  Gemeente Borgworm zegt ze. Laat ik nou net die kant op moeten dacht ik. Solange, zou je zus het net zo gezellig vinden als dat jij het vind? Zal ik eens bellen?  Als je dat zou willen doen.  EN HET WAS GEREGELD. Dit ging wel heel erg snel, haar zus heeft wel beginnende dementie, als dat maar goed komt !!  Dag 5, hup Beum in de benen want Solange houdt toch niet op met praten. Lopend langs de prachtige rivier de jeker was het op plekken wel gevaarlijk modderig en hierdoor vrij glad. Pas op Beum, je kleren zijn nu nog schoon. Tussen de buien door trof ik het steeds bijtijds een afdakje te vinden. Bij een afdakje trof ik nog een leuke gast voor een leuke babbel. Hij wilde dit ook graag maar dan met de fiets naar de Alpen. Ook trof ik twee aardige dames met hun honden waarvan er een graag van Porto naar Santiago wil gaan lopen. Ze vonden het erg leuk en gingen mijn blog volgen. In Oerle besloot ik ergens wat te gaan drinken, tjonge jonge was was de bardame nors. Ik wilde graag mijn Frans uitproberen, ja vanaf nu is het Franstalig, maar hier had zij totaal geen zin in. Ik was de enige gast en was dan ook zo vertrokken, stug nors mens. Vanaf nu moest ik van de route af richting de zus lopen in Faimes. Wat een vreselijk weer vandaag. 2x een hagelbui waarvan ik er een over me heen heb gehad in een winderige open vlakte, kon de  paraplu niet gebruiken want deze had het niet overleefd. Ben benieuwd wanneer ik de eerste pelgrim ga ontmoeten. In 2017 trof ik twee Brabantse dames in Tongeren en was het prachtig weer en heb ik onderweg veel in het gras gelegen. Ben erg benieuwd wanneer ik dat nu voor het eerst kan doen. Om 16.45 uur liep ik bij de zus achterom, leuk optrekje trouwens en ga hier vast ook goed slapen. De zussen waren nog niet terug maar er stond een tuinset onder de overkapping aan de achterzijde, heerlijk zonnetje, niks meer aan doen Beum. Om 18.00 uur waren ze nog niet terug en ik kreeg het nu wel errug koud. Het begon ook weer te regenen en te hagelen en het koelde flink af. Om 18.10 uur waren ze er dan eindelijk. De zus, Elly van 85 jaar, was heel aardig en liet me direct haar huis zien. Van Solange kreeg ik een warme kop thee. Super deze verzorgende zussen. Met z'n drieën gegeten waarna Solange weer naar huis reed, naar haar dieren. Na mijn douche hebben we mijn Frans opgehaald, Elly is tweetalig en bier had ze ook nog in de kelder staan. Toppy.

1. Marianne van den Berkmortel:
    24 april 2024
    Wat is het weer ontzettend leuk om elke avond van jouw avonturen mee te mogen genieten. Ik wens jou veel succes met je volgende avonturen. Blijf zelf ook genieten. Groetjes, Marianne
  2. Natasja Bos:
    25 april 2024
    Hallo Bea, ik ga je weer volgen. Kijk uit naar al je verhalen en avonturen.Fantastisch dat je dit weer doet! Buen Camino!
  3. Henk en Ria:
    25 april 2024
    Hoi Bea, we volgen je! Je treft het niet met het weer maar wel met de overnachtingen! ( op de garage na)
    Groetjes Henk en Ria
  4. Jose:
    25 april 2024
    Hoi Bea, Je bent weer goed op weg. Hopelijk wordt het weer snel beter. Hebben wij het ook. Al leuke adresjes gehad en leuke mensen ontmoet. Leuk om je verhalen weer te lezen. Blijf je volgen. Veel succes! Groetjes van Jose.

Jouw reactie