Dag 87 Foncebadon / Ponferrada 28 km

28 juni 2017 - Ponferrada, Spanje

Op de grond slapen beviel eigenlijk best goed, ik werd wakker van de Amerikaanse die naast mij lag, ging in het gangpad liggen, met haar kussen, tja je hebt mensen en mensen, je komt het allemaal tegen. Het begon te regenen, hoe hard, hoe lang, ja toch maar rekenen op het ergste, we zitten hier boven de 1400 mt, zal heel anders tekeer gaan dan in het dal. Lekker ontbijtje, musley met melk, bakkie erbij, zie ik ineens Jane uit N-Z staan aan de deur met een bakkie, ze had al een dorp gelopen, was al zeiknat. Ging heel goed met haar, heb haar na Leon niet meer gezien. Het was een flinke bui , maar het ergste was de wind. Geen keuze, we moesten nog hoger, Cruz de Ferro vandaag, in colonne die kant op, ieder in wapperende cape's. Het kruis staat op 1517 mt, staat erom bekend dat pelgrims hier een steen achter laten die ze meenemen van huis, met een boodschap of andere persoonlijke reden, of wens. Jammer dat het verschrikkelijk tekeer ging, foto's maken was bijna onmogelijk, mijn mobiel werd nat en kon even geen foto's maken, jammer, dan maar door, dit zijn de Montes de Leon, nog een klein stuk klimmen en dan de afdaling inzetten. In het dorp Manjarin wat overigens een heel leuk dorp was wat gegeten, hier trof ik ook Jane weer, hier stonden heel veel jongeren die zometeen aan de afdaling gingen beginnen, Spanjaarden / tieners, zou dus veel ophouden, en inderdaad in file naar beneden, de lucht klaarde op een gegeven moment wat op, en kon prachtige foto's maken, maar de tieners maakte het afdalen geen pretje. Rustig blijven, we komen vanzelf een keertje beneden, beneden aan de berg wat gedronken, het dorpje Molinaseca, heel leuk dorpje trouwens, in verband met het slechte weer niet echt uitnodigend, even later op de weg naar Ponferrada, nog 8 km te gaan, weer een flinke bui recht in mijn gezicht, duwe dus, stuk langs een autoweg. Ik zou in de stad op Rijk wachten, om te kijken waar we naar toe gingen, heb hem niet meer gezien en ik besloot voor mezelf na deze regendag een hostel voor mezelf te nemen, kan ik er morgen hoop ik weer met volle moed tegenaan, want we krijgen nog twee dagen regen en dan wordt het weer droger met over een paar dagen weer 35 grd. Er staat hier ook een prachtig kasteel uit de 12e eeuw. Maar eerst een biertje, wederom dik verdiend. Na heerlijke douche de stad in gegaan, laat ik daar Rijk weer tegen het lijf lopen, we hebben samen gezellig met een wijntje en etentje de avond doorgebracht, Rijk wil naar huis, hij heeft het gehad, wil terug naar zijn familie, ik ben het lopen nog niet moe, wel de camino en de drukte in Spanje wordt me nu een beetje te veel, nog n dag of 9 , gaat me lukken, de duim vandaag gaat naar mijzelf. Ga mijn Hostel weer opzoeken. Later.

1. Henk en Ria:
    28 juni 2017
    Hoi Bea, mooie verhalen schrijf je. We lezen ze steeds! Wij kunnen ons voorstellen dat het je te druk vindt! Nog even volhouden, maar wij vinden je nu al een kanjer! Groetjes uit Munstergeleen
  2. Jose:
    29 juni 2017
    Hoi Bea, wat ben je al ver. Nog even en je hebt het erop zitten. Geniet er nog maar goed van. Nog veel wandelplezier en veel succes met de laatste kilometers.
  3. Peter:
    Hallo KANJERRRRR.......niks helt dich mier taege......alle weergoden euvertroffen....
    Regen, hitte,hagelbuujen,onweersbuujen,woestijnvlaktes en bergen en dalen....sneej dan nog net neet, gen orkanen of tsunami´s........maar auk dao zoejen dien bein en hersens....al werken die neet altied samen.......toch kinnen daorstaon.

Bis dich zelluf natuurlijk al ein paar kier taegengekommen, maar det mak dich zoe eine Bikkel....chapeau huur meid, nogmaals mien petje aaf veur dien prestaties.

Det kruuts op 1450 meter heugte duit mich zelfs vuul....laot staon die foto van Abel.....wao auk dien wondersjoon straks beej komme te hange......

Ut geit dich good Topper.....keep on the run....
    latersssss.....XXX.....Huule dieke DOEM veur dich!!!!!
  4. Ans aarts:
    29 juni 2017
    hoi Bea geweldige verhalen en foto s je hoeft echt niet meer aan je eigen te twijfelen je kunt de hele wereld aan prachtig meid nog even en je hebt je missie volbracht grotjes van ons