Dagje ROME.

25 augustus 2021 - Rome, Italië

Natuurlijk werd ik om 05.00 uur al wakker, daar had ik ook niet aan getwijfeld, die innerlijke wekker zal nog wel even afgaan. Samen nog met de mannen ontbeten en toen kwam er voor ons ook het afscheid, dag Franz, ik zal je missen, maar hij woont niet ver van mij vandaan, ik was welkom zei Stefan. Om 09.00uur liep ik het Vaticaan binnen, weer door de douane, corona temperatuur check, en mijn korte broek was nét lang genoeg om door te mogen, ik had mijn afritspijpen wel bij me, voor het geval dat ze te kort waren. De Basiliek, de Sint Pieter, was natuurlijk prachtig, half uurtje heb ik er wel aan besteed, op naar het volgende schouwspel. Ik heb maar een dag maar ik denk dat ik daar wel genoeg aan heb, beetje stevig doorlopen en dan krijg je toch veel te zien. Volgende was het beroemde plein Piazza Navona, bij het Colosseum stond al een vreselijk lange wachtrij, niet aan mij besteed, de prachtige Trevi fontein natuurlijk waar het redelijk druk was, en overal staat politie, beveiliging en militairen, bijna op iedere hoek een of twee. Op de rand van de fontein mag je niet gaan zitten, dit werd heel erg veel gedaan door toeristen voor een foto, hier stond een agent bij met een fluitje om deze mensen erop te wijzen dat dat niet was toegestaan, wat een job zeg, plaats er gewoon pinnen op dan gaan ze niet meer zitten. Ik loop binnendoor wat steegjes terug naar de mooie rivier de Tiber die dwars door Rome loopt, kom ik hier Rose en Paola tegen, wat toevallig dit. Na mijn lunch veranderde het weer en na 12.00 uur kreeg Rome een flinke onweersbui te verwerken, waarna alle toeristen vluchten, dit hield toch nog een tijdje aan. Ik ben op mijn gemak terug gelopen naar het grote plein toen het droog was, om te kijken of ik nog bekende pelgrims binnen zag komen lopen. Bekende gezichten wel maar geen kennissen. Kaartjes kopen voor de gezinnen waar ik onderdak van heb gekregen onderweg, vooral in Frankrijk, en die ik beloofd heb een kaartje te sturen. Om 15.00 uur liep ik terug naar het klooster, want er kwam weer een onweersbui aan, wat fijn dat wij het gisteren bij binnenkomst droog hebben gehouden. Op mijn gemak nog wat dingetjes doen, rusten, en dan ga ik jullie allemaal weer zien in Kapél, lezers bedankt voor jullie support en tot ziens.

1. Peter Janssen:
    Super Beum! Een hele ervaring rijker. Goeije reis truuk nao Kepèl ☺️
  2. Peter Zeeman:
    25 augustus 2021
    Goedemorgen Bea, gefeliciteerd met deze grootse prestatie!
  3. Perry Madou:
    25 augustus 2021
    Knappe prestatie Beum! We zeen dich binnenkort wel wer in Kepèl. Drinken we dr dan eine!
  4. Postbode marloes:
    25 augustus 2021
    ga je terug met vliegtuig of te voet? ;) niet meer zitten op de trevi? belachelijk! goede reis!!!
  5. Evelien de Groof:
    25 augustus 2021
    Goede reis terug!! Ik zie je vast wel weer ergens.
  6. Jan en Diana:
    25 augustus 2021
    Bijzonder knap. Goede reis en het weer vinden van jouw weg in het leven
  7. Annie en Theo Koopmans:
    25 augustus 2021
    Wat een prestatie.Hen genoten van je verslag iedere dag en van de mooie foto's. Mooie herinneringen heb je gemaakt die niemand je ooit kan afnemen.
    Fijne terugreis !!!
  8. Marion Hartman:
    25 augustus 2021
    Waauw Bea, wat een geweldige tocht heb je weer volbracht. De laatste weken hebben we je verhalen gevolgd. Bijzondere mensen en een hond. Samen sterk hun einddoel bereikt, voorlopig tenminste. Mooi! Indrukwekkend. Bedankt voor het delen van je inspirerende stukje levenspad.
  9. Mia:
    26 augustus 2021
    Jij ook bedankt voor je prachtige reisverslagen....ik ga ze missen!
    Heb veel bewondering voor jou!
  10. Andries Tromp:
    27 augustus 2021
    Mooi Bea! Wat een reis! Wat een ervaring! Proficiat, je hebt het toch weer geflikt!
    Doe ze in Kepél en omstreken de groeten, ik ben nu in Dijon ongerweag noar Le-Puy-en-Velay én daarna richting Saint-Jean-Pied-de-Port, Camino del Norte, Primitivo,, Santiago en misschien nog Portugal er achteraan...
    Reizen in fantastisch hé? Ik geniet elke dag!
    Hoié!!
  11. Bea:
    27 augustus 2021
    Waw Andries, je hebt nog grootse plannen, geniet en bon camino.
  12. Andries Tromp:
    , 🐚👍
  13. Kitty Bongaerts:
    29 augustus 2021
    Hoi Bea...nou echt wat een top prestatie weer...chapau..tot gauw een xtje in Kepel❤👍