Dag 73 Torres del Rio / Logroño 19 km

14 juni 2017 - Logroño, Spanje

Buenos Dias. Ja, wederom een goede morgen, was weer heel vroeg dag, 05.00 uur al wakker, wachten op de eerste, en als de Argentijnse bij mij op zaal slaapt kan ik daar de wekker op zetten. Ik liep vlak achter haar de heuvel op, met in mijn kielzog de Letse. Er zijn mensen die wachten totdat iedereen weg is, gewoon langzaam opstaan langzaam vertrekken, ik ben graag van de vroege en geen getreuzel. Maar een ontbijtje , vooral een bakje koffie zou heerlijk zijn in de morgen, zelden, of je moet geluk hebben, hier was in het eerste dorpje eens een gelegenheid tot enig voedsel, en vloeibare bonen. De mannen zou ik niet meer zie, tenminste Jan niet meer, hij vertrekt morgen naar huis, heel jammer, de andere twee lopen door tot Burgos, maar hier kan ik minder mee communiceren, ik ben vanmorgen weggegaan en de kans is klein dat ik hem nog ga zien. Na een klein uurtje lopen tref ik Eveline uit N-Z aan op de route, met haar teenslippers, whats this, can I help you, ze had veel pijn aan haar voeten, dikke tape en kon geen schoenen aan, ooooo , ja die ken ik, of ik haar schoenen kon dragen vroeg ik, nee ze was aan het kijken voor een oplossing, dus was niet nodig, compassie, maar na een mooie, altijd lachende Eveline op de foto te hebben gezet met haar mascotte, ben ik toch maar doorgelopen, ik hoop dat t haar gaat lukken, mooie meid. De Argentijnse zat ook in de kreukels naast het parcours, enkelpijn, omgeslagen. Logroño, de volgende finisch, is een grote stad, is de hoofdstad van deze Spaanse region, La Rioja, en een snelgroeiende wijn regio, zal vanavond eens proeven. Ook een mooie grote brug Puente de Puedra, die over de Rio Ebro rivier loopt. Een mooie grote kathedraal, en is een bijzondere stad. Heb bij binnenkomst even met een Poolse meegelopen, en zijn samen even de grote kathedraal in gelopen, na even had ik het wel gezien, met stadsmap van de tourist-info op zoek naar een van de vele herbergen, eerst even wat eten, t is tenslotte middag, stokbrood heb ik nog van gisteren, en een blikje cola zou hier lekker bij zijn, veel suikers, ik drink veel water, maar soms voel ik me leeg in mijn hoofd, en worden de benen zwaar, kan ook van de warmte zijn, want het was weer bijzonder heet, heel heet kan ik wel zeggen. Even steegje in, momentje voor mezelf, komen toch steeds meer pelgrims binnen druppelen en op zoek naar een slaapplaats. Veel Spanjaarden spreken me aan, si si Signor, bien. Na op de kaart te hebben gekeken besloot ik dat het albergue Logrono werd, lag hier om de hoek, leek me leuk en vrij rustig. Hallo, de twee Duitse dames, slapen in de grote Refuge Santiago Apostel, we zien ons, ik loop richting mijn albergue, wordt er achter mij gezongen....... happy birthday to jou....... néé, dit kan niet waar zijn, de mannen zouden ook slapen in .......aubergue Logrono, ...L.O.T... Maar meer dan welkom, kamer voor vier, €10,00 P.P. , is toch geen geld, want t blijkt waarempel een hotel. Lekker douche, wasje, is er gisteren niet van gekomen, was te gezellig in de pool. Na onze dagelijkse must haves de stad in, wandeling, biertje, veel bekende weer aan de wandel, ga ze niet allemaal opnoemen, tijdens het biertje kwam Erica erbij zitten, ook een Slowaakse, ze wilde graag naar de wijnproeverijen van de La Rioja wijn, wij gezellig mee, was 10 min lopen, rondleiding door een jongeman uit Maastricht leuk, even plat kunnen praten, en proeven natuurlijk, 5 verschillende wijn soorten, was wel leuk, maar we hadden een beetje haast, was jammer, we hadden afgesproken om een mis bij te wonen om 19.30 uur in de kerk, Maggie van de States zou ook meegaan. Was wel een bijzondere mis, blij er geweest te zijn. Het was nog bijzonder drukkend en in de stad was best veel vertier voor een woensdag, veel bedelaars hier. Trof een Amerikaanse met dochter van 12 die ook liepen, maar ze hadden het beiden heel moeilijk. Je ziet steeds meer kreupelen lopen, Evelien was ook op plaats bestemming aangekomen, heeft voor morgen sandalen gekocht. De slaapkamer is een oven, De balkondeur mag gelukkig open blijven maar het stadsleven gaat gewoon door. Jan gaat morgen naar huis, hebben op een bijzondere manier afscheid genomen vanavond, met Erica en Mag. Tja t is niet anders, zo is de Camino. Later.

1. Andries Tromp:
    15 juni 2017
    Mooie stad Logrono! Ik sliep in die grote Albergue. Nog steeds zo heet daar? Succes in de hitte: drink maar heel veel! (en dan bedoel ik water).

Hier in Helje wordt het vandaag ook heet, maar vanavond onweer...
    Het ga je goed!
    Andries
  2. Postbode marloes:
    hoi Bea....
    ook hier bij de post lezen we met enkele jouw blogs..... Super goed en leuk om te lezen...wens je nog n voorspoedige reis en veel veilige kilometers. groetjes!!
  3. Jan savelkoul.:
    15 juni 2017
    SANTE !! laten we toosten deze dag op dit moment jij daar en ik hier het is maar bier maar het blust ons op dit moment hier.