Dag 72 Estella / Torres del Rio 29 km

13 juni 2017 - Torres del Río, Spanje

Gistenavond 22.00 uur licht uit dus, maar ook de ramen potdicht, iedereen slaapt dan ook zonder slaapzak, begrijpelijk, snikheet, was dan ook al vroeg wakker, toen de eerste aan zijn dagelijkse verhuizing begon, ben ik ook maar mee gaan doen t was........
.05.00 uur. Kan t eerder, nee, ik weet niet of je er eerder uitkomt, 05.30 uur ontbijt, waarna ik met Eveline en haar kiwi vertrok. Sorry dat ik jullie zo opzadel met mijn emoties, moest het even kwijt gisteren. Wat is de lucht smorgens mooi, schapenwolken, ik kan wel foto's blijven maken, gedachten de vrije loop, of helemaal uitschakelen en mijn schaduw achterna. O ja, mijn tweelingzus loopt ook nog steeds mee, zo smorgens heel vroeg is ze misschien wel 15 meter, maar ze wordt steeds kleiner, de zon was al warm en mijn schaduw werd steeds kleiner. Iedere morgen komt de zon achter mij op, als ik me niet omdraai zie ik ze de hele dag niet, maar voelen doe ik het des te beter, gelukkig houd de rugzak veel warmte tegen. De hele weg naar Santiago zal ik de zon niet van voren zien, want dan loop ik fout, makkelijk zat. Net na het dorpje Ayegui weer een pelgrims attractie, een tap met rode wijn, en een met water, lekker smullen, Bodegas Irache, maar er kwam geen wijn uit, zijn we dan te vroeg ??? Dan maar een foto doen met net alsof, deze moet je toch hebben. Dan maar water, water hebben we nodig vandaag en heel erg veel. Koren-koren-koren- en ook korenbloemen en nog meer graanvelden, zover je kon kijken, warm, warmer, heet, heter, nog heter, bloedheet. Een kilometer of 3 voor Los Argos zat Maria op een bankje, ( een van de weinige bankjes trouwens ) ben even bij haar gaan zitten en mocht een foto maken van de vrouw die denk ik toch wel twee maanden achter me aan heeft gelopen. Ze wist best veel van mij, van de hotaleroos denk ik. Charly had ze ook ontmoet, leuk hij is ook nog in de race dus. Aan Maria is toch een goede non voorbij gegaan. Eindelijk Los Argos in zicht, 10.20 uur, 22 km, dus ik heb flink doorgelopen, kopgroep was dunnetjes, de stad was niet heel spectaculair, hier wat gegeten en gedronken, Cynthia en pa komen voorbij, even een foto voor mijn blog, leuke mensen. Lijkt dat steeds meer pelgrims doorlopen naar het volgende dorp, 8 km verder. Zit hier, en bekijk mijn schoenen eens goed, zijn toch weer erg dun op de hak aan het worden, zou ik nogmaals naar de sjoester moeten ? Maria was gisteren pas voor t eerst geweest, das bij mij toch al een tijdje geleden, kan t me niet meer herinneren maar denk in Nevers of zo. Hoi Jane, loopt ook door naar volgende dorp. Zo vroeg nog , tja dan loop ik ook door naar Torres del Rio, nog maar 8 km, maar t was wel heet, héél heet. Verstand op nul Beum, lopen, biertje staat koud verderop. Maar wat een verrassing, mijn vrienden waren er ook weer, wat een heerlijke middag, zwembad erbij, Hotel San Andres, als kinderen hebben we de middag doorgebracht, ik kan jullie niet allemaal de foto's laten zien die er gemaakt zijn, maar veel héél veel, Jane, Dorus, en nog twee vrouwen
( Argentijnse ) die ik al een paar dagen Buen Camino wens,
maar verder voorbij loop, het was zo verschrikkelijk gezellig, was even nodig zo'n duik na 30 km in de hitte, biertjes erbij. Allemaal uitgelaten schoolkinderen, iedere Alberge zou verplicht een zwembad moeten hebben. Nu even relaxen, wassen geen zin in vandaag , doe ik morgen wel. 19.00 uur dinner. krijg net een groeps app binnen, wat leuk, Abel is terug op de camino maar loopt heel ver vooruit, hij heeft familie in León, komt oorspronkelijk uit deze stad, ligt op de route, als hij daar blijft hangen ga ik hem misschien nog ontmoeten, Rijk loopt nog steeds een dag op me voor, Aquila is eruit. Het eten was heerlijk, de eerste asperge gehad, en zalm, Dorus heeft ons vergezeld vanavond, met ons vijven nog een dorpswandeling gemaakt, er zijn drie Alberges in dit kleine dorpje. Erg warm vanavond, beloofd wat voor vannacht.

1. Truus Rutten Simons:
    13 juni 2017
    Hee Bea, ik hoorde gisteren dat jij de naar compostella aan het lopen bent en vanavond hoor ik van jou blog en dacht even reageren ik wens je heel veel mooie momenten onderweg en veel wandelplezier nu ga ik je reisverslagen lezen. Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen. groet Truus rutten
  2. Kelly:
    13 juni 2017
    Zo ik heb even flink bij gelezen. Lag een beetje achter. Druk gehad! Mijn laatste examen gisteren gehad. Dus hoop er nu vanaf te zijn! En Kyle en Dylan gisteren opgehaald in Eindhoven. Ze waren in Rome, Barcelona en Madrid geweest. Jammer dat je ze niet kunt zien. Wel een hele goede reden natuurlijk ;) Wat ben je ondertussen al ver!! Alweer de grens over. Trots op je! Geniet van de Spaanse zon, cultuur, eten, mensen enz.
  3. Jan Verjans:
    14 juni 2017
    I denk vaker hoe zou het met Bea gaan wat een wilskracht. Mooi om te lezen dat je zachte kant steeds meer tevoorschijn komt.
    Het maakt je completer fijn dat ik je heb leren kennen. Hopelijk zien we elkaar nog.
    Dikke knuffel Jan V.
  4. Petra:
    14 juni 2017
    heej bea op de foto zijn jouw benen de bruinste, je hebt het verst gelopen!