Dag 5 Dalhem - Nessonvaux 26 km

3 juni 2021 - Nessonvaux, België

Ja hoor, het verlaten van het prachtige kasteel vanmorgen was wel jammer, maar we moeten door, de Paus wacht op mij.  Nog een foto kunnen scoren van Nicolle & Douchka. Het miezelde bij vertrek, maar die zware onweersbui van gisterenavond hoop ik vandaag niet te krijgen. Het ging redelijk, pluitje in, pluitje uit, en zo ging het een hele tijd, te handelen dacht ik zo, het was wel plakkerig weer. Weer wat leuke foto's geschoten en Saint Remy kwam al snel in zicht. De zon schijnt vandaag dan niet zo fel maar zwaar is het evengoed. Tjonge jonge heb toch veel en vaak stil gestaan dat ik de heuvel bijna niet meer opkwam. De rugzak toch te zwaar?  Wat gebabbeld met een ex-militair, een Nederlandse bouwvakker, maar het klimmen kreeg ik niet onder de knie, tong oppe schoenen. Soms loop de route van de GR5 niet synchroon met mijn route, hier afslaan met de markering is bij mij soms rechtdoor, welke is dan zwaarder, hier kom ik niet achter, maar ze komen later wel weer bij elkaar uit na enkele kilometers.  Ook moest ik door een wei met koeien heen, eentje was er wel heel erg aan toe, zie foto. Zo zie ik er gelukkig ( nog) niet uit. Ik hoorde het in de verte wel wat rommelen maar gelukkig ging die voorbij, totdat ik een half uur later over een weg liep omgeven door groen, zo, die zag ik even niet aankomen. Nergens tijd voor, geen hoes over de rugzak, met de paraplu probeerde ik onder een dikke boom beschutting te vinden, gehurkt tegen de zak onder het pluitje, kon ik de meeste regen weghouden, alles in de zak zit dan wel weer in plastik zakjes maar toch, net op dat moment gaat de telefoon, mijn zus Peet, ik kon niet opnemen en ik moest ook nog plassen. Na nog een dik uur afzien, verdomme waar ligt nou dat dorp Nessonvaux, ben ik er nog niet, ben kapot.  Gisteren op Maps een slaapplek gevonden in dat dorp, protestantse Tempel, waar Nicolle vanmorgen voor een slaapplek heeft gebeld, maar ik moest er wel voor 17.00 uur zijn, geeft weer wat extra druk.  Arrivee om 16.00 uur. Begint dat mens me alles uit te leggen waar, hoe, daar, die, en zus en zo, mens geef me mijn kamer, die zak moet af en ik wil gaan liggen, zie je dat dan niet.  Stapelbedden, klein kamertje, supermarkt op 400mt, cola, biertje en lasagne, verder niks meer aan doen. Helemaal klaar voor vandaag, en wat zei je Twan, wordt het nóg stijler,  doe eens een vlak dagje tussendoor iets zoals de Echgelse hei.  Vanavond mijn eerste biertje voor vandaag, en een dikke zak dorito's, poten omhoog, z'n zin in.

1. Math:
    Phoe
  2. Math:
    3 juni 2021
    Phoe phoe, de pijp helemaal leeg na zo een zware etappe van vandaag. Je wist natuurlijk dat het zwaar ging worden, zeker met die extra kiloos op je poekel. Maar na vandaag kan het morgen weer helemaal opklaren in je, en denk je in jezelf, stel je niet aan, ik ga ervoor. Je hebt ook een beetje de pech, dat je je ( nog aan niemand op kan trekken. Bij de vorige loop van je was dat heel anders. Kom op Trix, morgen zit die tong van je weer uitgerust in je mond. Op weg naar theux ? T geittig good.
  3. Bevo Will:
    3 juni 2021
    Kom op Beumke.You can do it,bikkel.
    Kump wel wer good🤪
    Succes Beum👊
  4. Marian hooijmans:
    3 juni 2021
    Hoor dat het af en toe heel zwaar is voor je. Maar je kunt het je bent een bikkel. heb zo veel bewondering voor je. Vanavond hoop ik dat je een heel goede nachtrust hebt en er morgen weer goed tegenaan kunt gaan.
  5. Petra:
    4 juni 2021
    De ardennen zijn gewoon heel heftig. Niet hoog maar wel véél steile hellingen. En je moet nog steeds wennen aan het iedere dag lopen. Eis niet teveel van jezelf en eet goed, veel eiwitten. Het gaat ongemerkt iedere dag toch wat gemakkelijker want je wordt iedere dag sterker. Maak ze klein die Ardense heuvels!
  6. Mia:
    4 juni 2021
    Héél veel sterkte nichtje!
    Ik volg jou met grote belangstelling!
    Hopelijk komen er weer medepelgrimmers op je pad!
  7. Henk Oudenes:
    4 juni 2021
    Hi Bea, dit stel loopt Ca 1 dag achter je, ook naar Rome. Misschien ontmoeten jullie elkaar. Succes met alles.
    Gr. Henk. https://www.facebook.com/100000464463512/posts/6241996059159148/?d=n
  8. Miriam Coopmans:
    4 juni 2021
    Ha Bea, niet voor niks hoor je wel s over t Ardennen-offensief...jij bent zo'n doorzetter en bikkel, je gaat ze bedwingen! KOM OP!!
  9. Truus Thiesen:
    4 juni 2021
    Ha, Beum..Pittig hè hoeveel heuvels krijg je nog??🤔 Maar dat lukt jou wel, je bent een bikkel.😘😘
    Succes hè 🍀🍀🍀
    P s. Ik zet nog wat op de app. Hopelijk kun je dit lezen .🙋‍♀️🙋‍♀️🙋‍♀️
  10. Victor:
    4 juni 2021
    Inmiddels zijn wij in Saint-Séverin. Op gelijke hoogte zie ik. Alleen wij liepen droog, maar de poncho's paraat. Veel succes. Wij gaan morgen naar Huy (Hoei). 💕🙏🏼