Dag 4 Maastricht - Dalhem 27 km

2 juni 2021 - Dalhem, België

Vanaf vandaag gaat er het een ander veranderen zo niet ,,bijna,, alles. Nu begint pas het echte avontuur, de afgesproken en prachtige vooraf gereserveerde adressen zijn OP !!!  Eten (supermarkten) wordt schaarser, overnachtingen, hiervan moet ik veel mijn charmes in de strijd gooien verwacht ik, tot nu was de weg zelf gemaakt op Google Maps, voor nu dus passé, tot ver in Frankrijk ga ik het GR5 pad lopen. Deze wordt zwaar en op plaatsen zeer kronkelig. Dus niks geen rechttoe rechtaan kanalen meer voorlopig. Een afstand van 25 km kan in vogelvlucht vele stukken korter zijn. Ik zal af en toe ook wel eens een stukje afsnijden, want heb gelezen dat er op die extra aangezette lussen ook nog niet eens wat extra's te zien valt. De gehele route is gemarkeerd, ja en die ken ik wel, één markering weg en je zit bijna aan de andere kant van de wereld. Ik heb mijn hele route uitgestippeld op MAPS.ME geen routeboekje, te zwaar, ik heb gekozen om een tent mee te nemen, dit geeft me meer rust denk ik, maar het moet ook mee gesjouw  worden. Dan ga ik vanaf vandaag ook weer de aller grootste uitdaging aan:  de Franse taal.

Het huis vanmorgen netjes achter gelaten zoals een gast betaamd.  Ff kijken of ik Rieu nog tegenkom met het uitlaten van de hond, nee jammer, och, misschien heeft hij wel geen hond. Het klimmen begon al direct, en wat was het al warm. Al snel zag ik de eerste markering van het GR5 pad. Boven langs de Enci groeve met mooi uitzicht en later in de verte het Chateau van Neercanne. In Kanne moest ik de brug over, ik was toch al in België.  Dit was een mooi stuk, langs de jeker en wat dorpjes, gelukkig redelijk wat in de schaduw gelopen. Ik had besloten om, zo gauw als ik in België was mijn vlag van Rome op mijn rugzak te hangen, kan helpen, voor wat dan ook.  En zie, ik kreeg ineens leuke reacties,  succes en bon voyage.  Ik had gevraagd voor mooi droog weer bij mijn vertrek, maar vandaag vond ik het toch te muppig aan het worden, en dat klimwerk, nee, ik kreeg het vandaag duidelijk niet voor niks. Ik trof wat Limburgse bikers bij een raar kasteeltje met wat beesten op de torens, € 6,50 entree. Dank u, ik bekijk het wel vanaf hier beneden. Hier vliegen de vliegtuigen van Luik al heel laag over. In Hauts de Froitmond kon ik gelukkig water krijgen, ik was uitgeput en zowat uitgedroogd, dit punt kwam net op tijd. Moet misschien wat eten maar heb geen honger, klein reepje geprobeerd. Teveel zo ineens, ben er nog niet aan gewend, en schaduw plekken zijn er ook weinig meer, tot ik in het dorpje Haccourt kwam, jippy terrasje open, twee ijskoude cola's, hier bekwam ik weer wat van. De dag moet toch TOP eindigen na dit afzien.  Loopt er inene een pauwhen voor mijn voeten op het pad, jij gaat me nog geluk brengen dame.  Hierna moest ik het Albertkanaal en vlak erna de Maas oversteken om in Visé te geraken. Hier moest ik weer even op adem komen waarna er een heeeeeele lange trap kwam, maar het einde was toch bijna in zicht. HOOP IK !!!  Voor de eerste keer op een kerkhof mijn fles gevuld. Op Maps had ik een prachtig Chateau zien liggen, hier werden bruiloften gehouden, partijen, groepsaccomodatie, laat ik het proberen dacht ik. Ligt net voor Dahlem.  Maar bij het zien had ik niet veel hoop, ik zag wel een auto staan. Bij het bellen deed niemand open, rondje erom heen leverde ook niks op, ik was al rond aan het kijken voor evt mijn tent op te zetten, maar dit was privé terrein. Ik hoorde boven wel iemand praten, aan de telefoon. Loop ik net een vrouw tegen het lijf, wie weet ik niet maar zij kreeg het voor elkaar om Nicolle naar beneden te krijgen. Ze was bezig met administratie voor het weekend, dan zou er hier een loopparcours plaatsvinden, normaal doen ze niet aan 1 persoons overnachtingen, maar nu werd er een uitzondering gemaakt, ja natuurlijk moet er een uitzondering gemaakt worden vandaag, heb je me ooit zo blij gezien, het vlaggetje heeft zeker geholpen. Ik alleen in een supergroot kasteel, hoe vet is dat ? Op 400 mt  ligt een pizzeria,  zie je,  na gedane arbeid is het leven super. Nu net terug van de pizzabakker begint het te regen en te onweren.  Niks tentje, een vet kasteel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henk en Ria:
    2 juni 2021
    Hoi kasteelvrouwe Bea, we volgen je.
    Heel veel succes en buen camino!!
    Groetjes Henk en Ria
  2. Peter Janssen:
    2 juni 2021
    Kiek met oeht vur de femilie Meiland!
  3. Susanne:
    2 juni 2021
    Hoe gaaf is dat Bea. Geniet van je tocht!
  4. Lies Bruijnen:
    2 juni 2021
    Ben je voor een nacht de baroness! Heel veel succes en dat je op je pad nog veel van deze adressen tegen komen mag👍
  5. San:
    Ha Bea

Heel veel succes en plezier en ik geniet nu al van je mooie verhalen en blijf je volgen
  6. Jeanne Beumers:
    2 juni 2021
    Je krijgt het weer voor mekaar. Een kasteel als slaapplaats. Geniet van je avontuur
  7. Peet:
    2 juni 2021
    Dat heb je weer super geregeld. Nou... geniet er van prinses, wie weet komt de prins straks thuis.
    Peet
  8. Jose:
    2 juni 2021
    Wauw een kasteel. Dik verdiend met dit weer. Succes Bea. Slim dat vlaggetje van Rome. Blijf je volgen.
  9. Jeanne Verheijen:
    2 juni 2021
    En dat helemaal voor jou!!! Super vet!
    Geniet ervan, morgen minder warm😅😎
  10. Twan:
    3 juni 2021
    Super, het echte werk is begonnen.
    In de Ardenne zal de GR5 je niet sparen Bea, je krijgt er gelukkig wel een waanzinnig mooi traject voor terug. Succes.
  11. Mam:
    3 juni 2021
    Mam Geen moeite om het kasteel te verlaten,maar je moet weer verder om in Rome te komen.Veel succes.
  12. Truus Thiesen:
    Ha meid,,,
    Ja nu gaat het echt beginnen..🍀 echte uitdagingen,🍀 die wil je toch,,, zo is Beum...Iets anders dan rummikub 😘moet ook niet saai worden. Niks voor jou.. 🍀🐕
  13. Jan Berkers:
    3 juni 2021
    Ik weet het, eenmaal een caminoganger dan blijf je het virus houden.
    Veel succes en ik ben jaloers.
  14. Peter en Ria Teeuwen:
    3 juni 2021
    Ha Bea, een nieuwe reis, wat gaaf en wat spannend!!
    We volgen je🤗 heel veel succes!
    Groetjes, Peter en Ria Teeuwen
  15. Peter:
    7 juni 2021
    Potdomme Beum.....ein kastieleuvernachting.....det neum ik nog ens öp stand"!

Nou nog de Prins op ut Witte Paerd en ut sprookje is volbracht.....;-)
    (Dee kums se beslist onderwaeges nog taege.....Keep on going meid....nou al trots op dich!

Geneet ....et Bon Voyage!