Dag 6 Nessonvaux - Spa 27 km

4 juni 2021 - Spa, België

Ik mocht na het ontbijt de Tempel weer afsluiten en de sleutel in de brievenbus gooien, ook hier was ik vannacht weer de enige bewoner. Op en klaar voor weer een zware dag. Lijkt toch of de rugzak iets lichter is, of ben ik stiekem al iets sterker aan het worden, ha ha. Ik was al vroeg wakker, ik lag met mijn raam aan een drukke doorgaande weg. De mensen lopen met de jas aan, lijkt inderdaad een stuk frisser, de heuveltoppen liggen in de mist. Voor 9 uur was ik al onderweg, God sta me bij. Direct al een heuvel van jewelste, maar potdorie,  die ging me redelijk goed af, de tong bleef in de mond, ik deed wel 5 kwartier over deze 4 km. Maar ik was fier toen ik boven was, zeggen ze hier in het Belgische. Wel redelijk warm weer, maar lekker. Ik liep lang over een plateau met prachtige uitzichten, wat is België toch mooi. Goed dat het af en toe flink regend in de avonduren, dan staat er, zoals ik boven aankwam een vat met regenwater, wat een uitkomst. Natuurlijk ik had nog z'n col mee, en die was heerlijk nat om mijn hoofd. Ook de drinkbakken van de koeien/paarden geven verkoeling, kan er zo nog in gaan liggen, ben ik gek genoeg voor. Lopende door de wouden van Banneux was het prachtig. Net voor Becco zocht ik weer verkoeling in een beekje en iets verderop besloot ik mijn boterham te eten in een kleine kapel, het was tenslotte 13 uur. Wat een mazzel had ik hiermee, tien minuten later viel het met bakken uit de lucht. Had ik een uur eerder nog op buienradar gekeken was er nog helemaal niks in aantocht , en zie,  onweer zo in ene. Mazzelaar. Dank zij onze lieve vrouw van het kapelletje. Ik ging weer door, hopende dat ik La Reid zou halen, want er was nóg een flinke onweersbui op komst.  Even later zat ik in een voordeurportaal te kijken naar nog meer nattigheid.  De smalle paadjes met te hoog gras werden hierdoor wel slippery,  uitkijken dus, vreselijk attent blijven en ook was er overal prikdraad langs de paden, zodat ik mijn regenjas en hoes niet open zou halen. Even niet veel zin om foto's te maken, maar de lucht was prachtig. In Creppe op het kerkhof heb ik me even droge kleren aangedaan, nat van het zweten,  maar het was nog steeds niet droog. Ik was niet zeker of ik door moest lopen naar Spa, dit was wel de route maar vreselijk duur. Had gisterenavond al wat geprobeerd te reserveren maar zonder succes.  Proberen kon ik het nu nog bij de VVV. Deze man had er duidelijk geen zin in om lang voor mij op zoek te gaan naar iets goedkoops,  een optie was er € 56,00 . Dus zat er niks anders op dan de camping. Eerst maar boodschappen doen, deze lag uit het centrum net de verkeerde kant op natuurlijk.  Toen ik met mijn overvolle kar buiten kwam, storte het er weer opnieuw uit. Ben ik in het rokershok van het personeel mijn koude spaghetti gaan eten, ja mensen ik heb geen magnetron in mijn rugzak, het was al 6 uur geweest en ik had honger, dan hoefde ik het ook niet mee te slepen, en het was heerlijk. Bij de camping aangekomen , VOL!!!                Hoe VOL  !!!  Man er is toch ruimte genoeg, niks vol.  Ik had moeten reserveren en dat had ik niet gedaan, vandaar. Maar Beum zou Beum niet zijn.  Ik kreeg een vak onder een boom met op afstand veel bikers die net als ik veel regen hadden gehad. Maar die douche, was Zaaaalig.  De tent staat, maar het is behelpen binnenin,  en het regent nog onophoudelijk, zekers nog tot 23.00uur zegt de buienradar,  komt ook jullie kant op. Nu even een terrasje nemen.