Dag 43 La Besse / Saint-Leonard-de-Noblat 23 km

15 mei 2017 - Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk

Wat kan ik toch slapen, er zijn mannen die stinkend jaloers zijn dat ik zo door kan slapen, en smorgens nog even lekker me in kan rollen, ja vindt dat natuurlijk ook wel lekker, uitgerust weer aan een nieuwe dag beginnen. Weertje was top, misschien voor te wandelen wat te warm, 23 graden. We liepen met ons drieën aan, het zou vandaag maar 23 km zijn, lekker op ons gemak, ieder voor zich, totdat ik toch weer de oude kloek werd achter de haan.Maar het tempo lag beduidend lager. Er was een prachtig natuurverschijnsel in de lucht, een paar prachtige kleuren net een regenboog , maar dan geen boog, zie prachtige foto. Langs een oud kasteel stond een mooie boerderij, waar op de oprit mijn oog viel op een lege krat bier
Hertog Jan uit Arcen, das nou leuk. Op een drassig stuk ontmoeten Abel en ik twee andere pelgrims, een Fransman, Charlie en een Braziliaan Aquila, een leuk stel maar wel een beetje rare gasten, met een knipoog, ze zijn erg gezellig Ze hebben een stuk met ons mee gelopen, kennen elkaar ook pas sinds kort. Abel kwam er plots achter dat hij zijn etui met al zijn persoonlijke bezittingen onder zijn kussen heeft laten liggen vanmorgen, tja als je dat kwijt raakt kun je naar huis. Direct gebeld naar het adres, gelukkig had zij het gevonden. Als dit in een herberg was gebeurt had je er naar kunnen fluiten. In een klein gehucht was warempel een terras open, hier met ons vieren wat gedronken, waar ook David en Rijk zich weer bij ons voegden,
2 km voor de finish kreeg Abel t weer op zijn heupen en liep van ons weg, hij wil als eerste zijn bed uit kunnen zoeken. David achter hem aan, Rijk en ik zijn toen even lekker langs de weg in het gras gaan zitten, na een kwartier kwam David terug, hij kon de weg niet meer vinden, dit is zo raar, je kunt je hier helemaal niet verlopen, onmogelijk, maar hij krijgt het voor elkaar, je ziet t dorp liggen, kan toch niet missen. Die Braziliaan is ook steeds op hem aan het vitten dat hij moet stoppen met drinken, ik heb het ook gehad met die David, maar ben bang dat we niet van hem afkomen. Bij de toerist info de code gekregen van de gemeente herberg waar we met ons zessen zouden slapen, Abel was er natuurlijk al, en de andere drie zaten op t dorpsplein op een terras, de dame van de toerist info was zo vriendelijk om met Abel terug te rijden om zijn bezittingen op te halen, aardige meid. Herberg ligt langs de kerk , en van alle gemakken voorzien, zelfs een wasmachine en droger, dat werd mij op de mouw gespeld, ik het wasvrouwtje. We hebben nog geen slaapplaats voor morgen, Lomoges, grote stad, alles zit vol, Abel is alles aan het proberen , maar tot nu toe zonder succes. We zullen straks wel met ons zessen wat gaan eten denk ik zo, ik ga even kijken of de was droog is, mijn taak. Later.w

1. Tante Juul:
    15 mei 2017
    Bea je hebt al een flinke buitenkleur op je gezicht en armen, nu de benen nog.
    Ik volg je nog steeds met veel belangstelling
  2. Door:
    16 mei 2017
    Ha Bea
    Leuk, leuk, leuk die verhaaltjes
    Mooi, mooi die foto's
    Lang, lang, lang die afstanden
    Groot, groter, groots dat groepje
    Dit wordt een boek!
    Het is gewoon spannend om te zien wie je nu weer ontmoet!
    Heel veel succes en plezier verder gewenst!
    Groetjes uit het zonnige Limburg
  3. Christel Jacobs:
    16 mei 2017
    Te gekke foto's Bea en wat een afstanden. Ik ben vanmorgen met eur Peet (en Flo en ozze Tjeu) naar het Brook in Koningslust geweest. Klein stukje gewandeld en toen lekker op een bankje in de zon gezeten. Heel erg mooi en gezellig, maar natuurlijk niets vergeleken bij wat jij doet.
  4. Peter:
    21 mei 2017
    ..... Lekker um dien verhaolen te laeze onder ut genot van ein Hertogh Jan....;-) ;-)
    Gank zoe door Topper...