Dag 42 Benevent-L'Abbaye/ La Besse 24 km

14 mei 2017 - Saint-Goussaud, Frankrijk

Na een vermoeiende dag gisteren, en een goede nachtrust moet t vandaag weer lukken, Abel had al een eitje gekookt, op z'n Frans, zouden we vandaag eens vroeg vertrekken. Ja dat heb ik vaker gehoord, en dat kon David ook beamen, zonder om verder namen te noemen. De directie was nog volop in beraad, en ik als secretaresse dacht hier verder niet bij aanwezig te hoeven zijn, ik riep naar boven dat ik er al van tussen was. Denk dat ik al 2 km onderweg was, voordat een van de rayonhoofden met zijn zolen het asvalt zou raken. Het was al gauw te warm en het zomer uniform kwam uit de kast, was een heerlijk tripje veel bospaadjes, maar ook vreselijk stijl gezien een foto. Na drie uurtjes ben ik op de top van de heuvel 670 meter, even gaan rusten, er liep op dat monument op 100 meter net een pelgrim voor me, ik dacht , lekker laten lopen, misschien wel die Fransman die ook in onze Gite lag. Na een half uurtje werd ik verwelkomt door Rijk en David, samen aan de wandel, Abel zou dus al voorbij zijn gelopen. Tijdens mijn afdaling van 670 meter ben ik Rijk en David weer voorbij gelopen, we zijn met ons 3e verder gelopen, een stukje afgesneden op de Gr 654 route naar La Besse waar we zouden slapen. Bij aankomst in onze Gite was er een matinee , kleine zelfstandige die hun naam / bedrijf , willen verkopen, ik werd al direct verwelkomt door een leuke jonge dame die mij wel een reflectie voet massage wilde geven, nou die was meer dan welkom , en gratis, waarna de andere ook volgden, we gingen er vanuit dat Abel allang in zijn kamer zou liggen hier op de Gite , maar laat ons verrassen dat hij veel later binnen kwam, wij lol natuurlijk, hij balen, tja t blíjft een strever. Na een paar biertjes onze Gite opgezocht, de kamers werden verdeeld, lekkere douche, nog even heerlijk buiten gezeten, was nog top weertje, Het matinee was afgelopen, en wij waren de enige gasten. Ons dinner was oké , heerlijke dag gehad. Later.