Dag 44 Saint-Leonard-de-Noblat/ Limoges 23 km

16 mei 2017 - Limoges, Frankrijk

Vanmorgen hadden Charly en Aquila het ontbijt al verzorgd, super goed bezig jongens, heb ze hier nog wat bij geholpen, en samen met Aquila ( betekend adelaar ) de afwas gedaan. Ik wil niet meer wachten totdat iedereen klaar is, ben ik klaar dan vertrek ik, rest volgt wel tzt. Was wat lastig de route terug te vinden maar uiteindelijk gelukt. De route van vandaag was naar een grote stad, Limoges. Wilde we wat van de stad zien dan betekend dat op tijd vertrekken, wij ( Charly- Abel- David-Aquila en ik ) zijn een stuk omgelopen / verlopen, Rijk zat goed en was als eerste in Aureil waar we zouden rusten, tja hoe gaan we dit nu waar aan opa Rijk uitleggen, lijkt mij om dat gewoon niet te doen. Bij de kerk wat gerust, veel foto's gemaakt, Aquila is een echte charmeur en fotografeerd graag en veel, en later met een verdeelde groep weer vertrokken. David zou vandaag onze groep voor goed verlaten, ( jippy ) hoop dat t waar is, hij heeft een ander adres in Limoges dan wij. Charly koos ook voor een eigen route, ja zo gaat dat, gewoon accepteren, en laten gaan. In Limoges aangekomen, 4 personen, gereserveerd in een seminarie, we werden vriendelijk ontvangen en de kamers waren prima, ik een eigen badgelegenheid voor vrouwen, heb t wel eens anders gehad. Rond vieren zouden we de stad ingaan, komt de dame van de receptie met de vraag of we niet even wilde wachten, er was een reporter in de buurt die wel geïnteresseerd was in ons vier pelgrims en hun verhaal , dit voor de locale zenders op radio ,maar wel uitgezonden door heel Frankrijk. Das niks voor mij, maar ik kwam er toch niet helemaal onderuit, Abel deed natuurlijk het woord, ik in het Engels dat door abel werd vertaald, Aquila en Rijk ook beetje Frans/ Engels. Zo die staat, op de Franse radiozenders,
Toch niet gek voor iemand uit Panningen. Limoges is een mooie stad, prachtige katedraal, les gardins de L'Évéché , de mooie rivier La Vienne die door de stad loopt. Terrasje, etentje, gezellig, 21.30 uur tijd voor ons bedje op te zoeken.

1. Paul Selten:
    Hoi Bea.
    Je houd het goed uit met Rijk. Doe hem de groeten.
    Zelf ben ik gisteren in Le Puy en Velay aangekomen. Ongeveer het belangrijkste dat je bij je hebt liggen nu bij de schoenmaker om er nieuwe hakken onder te lijmen.
    In tegenstelling tot jullie heb ik veel alleen gelopen en geslapen. Dat is nu wel afgelopen. Vanmorgen zijn 28 pelgrims met de zegen vertrokken uit de kathedraal. Morgen mag ik.
    Groeten Paul Selten
    Buen Camino.
  2. Evelien de Groof:
    17 mei 2017
    Nog steeds fantastisch om je verhalen te lezen maar ook zeker om je foto's te zien. Erg leuk! Succes maar weer
  3. Jose:
    17 mei 2017
    Ha die Bea. Gaat je goed af allemaal. Respect over hoe je bezig bent.
    Kijk steeds uit naar je verhalen. Blijft leuk om te lezen. Al een heel eind onderweg zeg.
    Wat een kilometers heb jij er al op zitten. Wij hebben wat daagjes in Zuid Limburg gewandeld , ook heerlijk. Aan jou moeten denken.
    Leuke foto's , vooral die laatste.