Dag 36 Courchaton - Pont-les-Moulins 39 km

4 juli 2021 - Pont-les-Moulins, Frankrijk

Nog een laatste foto van de Simpsons bar waar ik zo graag was. De zon scheen en ik had er weer zin in vanmorgen, het was zondag 07.45 uur en natuurlijk niet veel op de weg, ik liep door leuke kleine dorpjes en genoot van de omgeving en temperatuur, het was zelfs een beetje drukkend. Gisteren geen slang gezien, een lezer herkende dit als een worm, ook goed, maar dood was hij wel. Vaak door bos vandaag, landerijen het was lekker toeven op het Franse platteland, wat koeien, paarden. Wat een uitgestrektheid hier, voor een supermarkt moet je de halve wereld reizen hier. Ik kijk uit naar een wit klein bestelautotje, dat kan de bakker zijn, die bezorgen ook op zondag, maar ik zie hem vandaag niet. Ik heb nog een croissant en een pizzapunt van een paar dagen geleden, nog wat kaas en chocolade, hier moet ik het vandaag mee doen. In Uzelle zit ik even op het kerkhof te rusten als ik een berichtje krijg, waar ik zit ?  Ger Wijnen en Peter Verstappen zijn vandaag hier in de buurt en willen even gedag komen zeggen, hoe leuk. Hun hadden slecht weer onderweg, hier scheen de zon nog steeds maar het werd hier ook steeds bewolkter, en even later stond ik, net op tijd, onder een viaduct van een snelweg waar ik mijn regenpak aan kon doen. Ik moest Ger maar mijn coördinaten doorgeven en na 4 uur troffen we ons in Hyevre-Magny, inmiddels was het droog, maar ik heb toch weer een tijdje door een bos gelopen waar niet gesnoeid was, ik moest de brandnetels en de bramendoornen wegslaan met mijn stokken, heel vervelend lopen dit, natuurlijk geen santiago route hier vandaag. Beneden kon ik alle natte spullen uitdoen want het was inmiddels droog en Ger en Peter waren mij al aan het zoeken. Er was niks in de omgeving voor spijs of drank, er was wel een frietkraam waar we wat gegeten en gedronken hebben, waarna Ger en Peter na een uurtje verder gingen naar hun verblijf ergens in de buurt, en ik moest nog een aantal km tot de camping in Pont-les-Moulins. Als ik daar zou zijn had ik de nodige km's er weer opzitten voor vandaag, deze laatste km's liepen lekker vlak langs de rivier le Doubs, dus dat schoot wel op. Er lag nog een boot aan de oever met de naam bofkont, dat was ik de laatste tijd ook geweest, het was een Limburgse boot, helaas was er niemand thuis. Er was geen restaurant en bar op de camping maar ik kon bij de receptie nog bier uit de koelkast kopen, en eten, daarvoor hadden Peter en Ger gezorgd, inmiddels had ik ook geen trek meer. Morgen om 08.10 uur zou de bakker bij de camping staan en had ik weer wat te eten. Vandaag gewoon weer eens een camping, das al weer even geleden, er komen nu weer meer campings de komende tijd, bij een rivier is die kans groter. Maar die regen, even alles luchten tijdens mijn douche kan zelfs al niet meer, ik was te laat, het had inmiddels weer gemiezeld en mijn slaapzak was vochtig en nu nog steeds dus, zelfs de Fransen klagen over de slechte zomer tot nu toe.

1. Lysandra Wiersma:
    4 juli 2021
    Geen worm, maar een hazelworm: een hagedis zonder pootjes!
  2. Peter:
    5 juli 2021
    Heejjjjjjj die Beummmmm......Dee Hazelworm had je mee moeten nemen, jasje uittrekken., ingewanden eruit halen, afspoelen.......kampvuurtje eronder (wal met ein holtje aanwakkeren wie ik dich det heb gelierd.....), en hoppa een zee van koolhydraten binnen .....en lopen maar .....mrs. Expeditie Robinson....!

Let se wal ein bietje op de aafstanden....39 km's , bietje vuul veur eine daag, neet de lat te hoeg leggen he.......!(wie geit it now met dien scheenbein).......!?

Ik bin supertrots op dich....en geneet onderwaeg,maar det duis se auk lees ik.
    Leuke foto"s , leuke verhaolen...die ik steeds blief volgen.

gooje reis Meid, en pas good op dich zelluf!

groetjes Peter.
  3. Gerrie:
    5 juli 2021
    Leuk dat we je nog tegen kwamen hier in Frankrijk omdat we toch in de buurt waren.
    Was effe zoeken en afwachten uit welke hoek je zou komen maar das gelukt. Nog samen kunnen babbelen onder n afdak en toen ging de reis weer verder.....dus toch nog ongeveer 10km gelopen, erg knap want je had er al ongeveer 30 opzitten wat op t laatst best zwaar was. Petje af Bea👌

Vandaag, net voor de middag word t droog en hoop dat je dan toch echt de meeste regen gehad hebt!!

Groetjes en tot over paar maanden in Egchel😊🍀
  4. Bea beumers:
    5 juli 2021
    Ja Ger en Peter, was echt een verrassing, jammer van het slechte weer, nog een fijne tijd in Frankrijk.
  5. Victor:
    5 juli 2021
    Ik kan je melden dat het op de camino route door Frankrijk ook zo is als je de route volgt. Omdat nog niemand daar gelopen heeft concurreren de brandnetels met de bramen. Deze laatste laten zich niet wegslaan met de stokken. Veel mensen nemen nu de fietsroutes, dus dat blijft nog wel even zo.
  6. Piet hovens:
    5 juli 2021
    Het schiet al lekker op. De Paus kan nog wachten want hij moet geopereerd worden aan de dikke darm. Ik wist niet dat een Paus een dikke darm had. Dus maar rustig aan Bea en genoeg rusten onderweg je hebt tijd genoeg. Het is beter weer heelhuids terug te zijn in Kapel. Nu nu verder via Suisse?