Dag 25 Villey-le-Sec - Messein 22 km

23 juni 2021 - Maron, Frankrijk

Gelukkig weer lekker geslapen vannacht das al heel was, uitgerust opstaan, alhoewel de militaire oefeningen in de bossen en de lucht nog tot 24.00uur door zijn gegaan, niet normaal toch. Gedag gezegt tegen Marcel & Karin, mijn bestelde brood opgehaald bij de receptie, en dan hebben we er weer enorm veel zin in. Gewoon lopen, hoofd leeglaten. Had besloten maar zo dicht mogelijk bij de rivier te lopen, hier is het t vlakst, de GR5F route loopt vlak langs maar iets hoger, meer klimwerk, zal ik vandaag maar zoveel mogelijk over proberen te slaan. Prachtig wandel weertje, bewolkt maar soms probeert zonnemans me een knipoog te geven. Geregeld pauzeren heb ik me voorgenomen vandaag, een eindbestemming voor vandaag was nog niet gemaakt. Lang reed er een gemeentewagen met me over langs het water, de mannen moesten bij de scheepsvaartborden op de oever het overtollige groen weghalen, die kettingzagenherrie de hele tijd aan mijn kop, vooruit lopen hielp niet, dus dan maar een rustplek opzoeken en achterop blijven. In Sexey-aux-Forges kon ik mijn water vullen op het kerkhof. Nu is het wel niet z'n heel dorstig weer, maar ik moet veel drinken hè Petra?  In pont-st-Vincent ben ik de Moezel over moeten steken en hier zijn verschillende supermarkten, de dichtstbijzijnde dan maar, hier was niet veel meer te koop, volgens mij hielden ze er mee op, maar ik vond nog wel wat ik moest hebben. De dame achter de kassa was haar nagels aan het knippen, zegt genoeg. Hier in de omgeving was de route zeer slecht aangegeven, moest vaak op mijn telefoon meekijken, klein beetje industrie en voor de rest een buitenwijk met veel verval zoals vaak in Frankrijk. Via Neuves-Maisons liep ik het waterrecreatiegebied in, grote borden met geen BBQ en geen kamperen. Toch zou dit ongeveer mijn eindbestemming moeten zijn. Het zou mijn eerste wildkamperen worden vandaag of er moest zich nog iemand melden. Op het fietstalud trof ik nog een vrouw die Engels sprak, maar ze had geen tuin, ik zou het gewoon daar neerzetten zegt ze, dat was inmiddels ook al mijn ingeving. Leuke plaats aan het water met wat picknicktafels, er liepen nog wat wandelaars rond, met of zonder beestjes, als straks de schemer zou invallen komt hij hier te staan, helemaal veilig, zolang blijf ik gewoon lekker aan het water liggen, de zon schijnt nog steeds lekker. Met mijn scheenbeen?  Het ging.

1. Petra:
    23 juni 2021
    Goedzo Bea laat je niet kisten! Gaat goed zo, poosje niet te grote afstanden doen en dan kump ' t allemaol wer good! Het is nu ook minder heet dat is ook goed. Rust lekker vanavond /vannacht.
  2. Bevo Will:
    23 juni 2021
    Super Beum.Ga zo door,rustig aan.kumpt good.Hopelijk een rustige nacht.😉👍
  3. Jeanne Verheijen:
    23 juni 2021
    Zo Bea, even een tandje terug schakelen!
    Het was ook wel heel ver, 35 km in die hitte!
    Goed dat je fijn rust neemt.
    Dan kan je weer lekker verder wandelen. Neem je tijd!
    Geniet ervan!
  4. Maike:
    23 juni 2021
    Ohnooo je beentje! Doe ze maar goed verzorgen en op tijd rust pakken....Beterschap! X
  5. Mia:
    Héél veel sterkte Bea!
  6. John Holla:
    24 juni 2021
    Ik leep un paar daag achter met laeze (drök hé), maar wat blief ut geweldig um dien tocht te volge. Bin veurzichtig met dien blessure Beum, geniet van al ut moejs en hald dich!! RESPECT!!!
  7. Jan savelkoul.:
    24 juni 2021
    Het is zo als het is immers heb je de tijd aan je zijde ,het heerlijke van onderweg zijn is dat je niks meer moet.
    En dat is goed zo doe ik ook al vele jaren.