Dag 26 Messein - Bainville-aux-Miroirs 26 km

24 juni 2021 - Bainville-aux-Miroirs, Frankrijk

Mijn eerste wildkamperen is prima verlopen, had om 07.00uur mijn kamp al opgeslagen en zat te ontbijten aan de picknicktafel toen de mannen van de gemeente kwamen opruimen, was net op tijd uit mijn tent, anders hadden ze me misschien met tent en al weggegooid. Vandaag zou het gelukkig weer veel kanaal worden ik ben blij dat de route zo even loopt en dat ik niet hoef te klimmen. Veel zou er dan ook niet te zien zijn, wel een reetje gespot en er stonden prachtige kurkeiken langs het kanaal. Ergens liep ook nog het kanaal over de Moezel heen, wat wel heel bijzonder was. Het was grauw vanmorgen, er zat regen in de lucht en dat begon rond 10 uur met grote bakken te vallen. Eerst kon ik het nog aan met het pluutje maar mijn mouwen werden nat en er moest een €1,- regenjas tevoorschijn komen, mijn regenpak zat onderin. Ik merkte wel dat ik nu ik niet met stokken kon lopen i.v.m. de plu, mijn scheenbeen steeds meer pijn ging doen, even een pijnstiller nemen. Ik had ook geen water meer. Bij een sluis, een van de vele, stopte een man of alles goed was, nee ik moest eigenlijk water hebben, hij voor mij op zoek, uiteindelijk kwam hij terug gefietst en ik moest 100mt links zijn, daar waren 2 mannen aan het werk die wel wat water voor mij hadden, merci meneer. Onder een viaduct bleef ik toch maar even wachten, samen met wat fietsers, het viel er nu wel heel erg hard uit. Mijn been, verdomme. In het eerstvolgende dorp was een aldi, hier moest ik naar toe anders zou er niks meer komen. Na 26 km eindelijk de camping, maar het nodigde niet echt uit, is dit een municipal camping ?  Die zijn in de regel prima verzorgd. Op deze ,,camping,, was ik niet welkom !!!!!  Het was privé bezit inmiddels en niks voor ,,vreemde,,. Dit is nou toch al vaker voorgekomen, staat het op internet, bestaat het al jaren niet meer, ook cafés, restaurants en winkels. Bij de sluis wist ik dus dat er verder niks meer kwam, de volgende camping was 10 km verder, nee dat ging ik mijn scheenbeen niet aandoen. Eerst moest ik water scoren i.v.m. misschien weer een wildkampeernachtje. Bij een tuincentrum kreeg ik een grote fles, merci. Terug bij de sluis keek ik waar de route liep en zou daar iets moeten vinden, ergens aan de Moezel misschien. Er kwam een vrouw met 2 grote honden aanlopen en ik hield haar staande door te vragen of zij mij kon helpen. We stonden even later bij het sluishuisje van haar vriendin, zij in overleg wat te doen en ik wijzend op de tuin achter haar sluiswachtershuisje. Een half uurtje later stond mijn tent in haar tuin, Natalie en Lucie zijn vriendinnen. Een uurtje later werd me gevraagd om de tent maar weer in te pakken, je kunt douchen en mee-eten, ik kan op de bed-bank slapen in verband met komend onweer. Ik moet er wel even doorheen kijken hier binnen, maar je moet natuurlijk een gegeven paard nooit in de bek kijken. Ik ben weer schoon (gisteren ook al niet gedoucht) zit droog en ze is vreselijk gastvrij. Haar zoon Leo moest naar voetbal gebracht worden,dus ik moest op de hond, 5 katten en het huis passen. Leo wordt om 20.00uur weer opgehaald en dan mag ik mee aanschuiven. Hoe gastvrij is deze Natalie weer met haar zoon Leo.  Zo, eerst even alle dieren uit de kamer voordat Beum kan gaan slapen.