Dag4 Maastricht / Tongeren 26 km

4 april 2017 - Tongeren, België

Na een rustige nacht, verdieping schoon achtergelaten, teruggelopen naar de st Servaaskerk voor t misschien toch nog scoren voor een stempel, de man achter de balie stuurde me door waar niemand anders mocht komen, kom hier in een ruimte waar 2 geestelijke zitten koffie te drinken, mocht ook aansluiten, maar ik kom toch alleen maar voor n stempel, nee, die had hij ook niet, er werd gebeld naar ergens , daar bleek hij te zijn, eerst natuurlijk mijn verhaal vertellen, de heren waren erg nieuwschierig, vervolgens door de dikke deuren en gangen naar het parochiebureau, hier een kei leuk vrouwtje , zij had de stempel, jaaaaa, moest zitten en vertellen, kreeg een prentje mee waar ik in tijden dat t tegen zat moest lezen, en een speldje van de st Servaas voor op mijn rugzak, was beduust van alle aandacht en vriendelijkheid, trots liep ik het gebouw uit, zin in de dag was wat frisser maar was droog, zou vandaag maar 20 km zijn in vogelvlucht over de Tongerenseweg, een racebaan, aan een stuk , aangezien ik geen vogel ben en hier Max Verstappen niet ga treffen besloot ik langs de jeker te lopen, prachtig natuurgebied richting Canne, als ik helemaal langs de Jeker bleef lopen zou ik hier wel 10 uur over lopen , ik had vandaag weer mijn rugzak op, was weer even wennen na gisteren , zonder. Na 5 km kwam ik er achter dat ik nog niet gegeten had, stom, vergeten naar de bakker te gaan, aangekomen in Canne, had toen al een paar flinke heuvels beklommen stond ik ineens voor chateau Neercanne, nog nooit gezien, wat een mooi optrekje zeg, hier de grens met België overgestoken, en bij de patisserie 2 broodjes maar verteld voor mee te nemen , vond de prijs wel wat aan de hoge kant , maar ik kreeg er 2kleine stokbroden voor, genoeg voor morgen erbij, , ik moest nu weer het kanaal over zien te geraken, lopen naar Vroenhoven was de beste optie volgens de bakster om daar de brug te nemen, kwam toen toch weer op de racebaan uit, oké, daar gatie dan, tot er een jongeman mij aan de kant van de weg , zittend in zijn auto riep of ik mee wilde rijden , nee en pelgrim moet lopen, we kwamen aan de praat, bij pakt vervolgens zijn portemonnee en haalde hier een kaartje met Jacobus met een schelp uit, hij was vorig jaar in Santiago geweest met zijn motor, na t verongelukken van zijn vader, kon bij hem wel overnachten maar ik wilde nog een stuk doorlopen, hij stuurde mij een pad op , wat van deze racebaan, was idd rustiger maar veel verder om, hier waren ze ook goed aan t gier varen , stonk verschrikkelijk, hoop dat de reuk niet in mijn kleren gaat zitten, best leuk zn alternatieve routes, maar deze was te alternatief , ik was ook door mijn water heen,
, en zou daar achter rechts de hoek omlopen , in de hoop dat daar een bord zou staan met ,,,beum je bent er bijna, er stond Tongeren 8 km, aber aber natuurlich, kom op beum, borst vooruit, lopen, Na 100 meter stond er 7 km, zo dat schiet op, na 500 meter stond er weer 8 km, whats up België ???? In Tongeren even een pakje pudding gekocht en pilsje, de weg gevraagd naar de jeugdherberg, Ja jullie horen t goed , hier mag ik naar binnen, kamer van 3 X 2 stapel hadden , ff wat anders dan wat ik de afgelopen dagen gewent was, maar ik was alleen op deze kamer, op andere kamers ' sliepen er nog meer, was later in het café gaan zitten hoorde dat er nog 2 dames uit Nederland waren die naar Santiago liepen, heb ze nog niet gezien, na een paar leffe en een beetje sjans te hebben gehad van een oude Belg, lekker languit op bed, voeten verzorgen voor morgen, heb dan nog wel geen slaapplek, dat moet ik morgen dus nog regelen, en nog een stempel hier in de kathedraal scoren .

1. Anja:
    5 april 2017
    Mooi plekje daar om te wandelen bij Chateau Neercanne. Je bent goed bezig en het weer zit lekker mee!
    Groetjes oeht Kepel van Anja Peeters
  2. Susanne:
    5 april 2017
    Toppie! Die Bea. Je verhalen lezen zo lekker weg. Steeds benieuwd naar een nieuwe versie van je belevenissen. Suc6
  3. Miriam Coopmans:
    5 april 2017
    Mooie route weer gelopen. Chateau Neercanne en omgeving is ook echt heel gaaf! Fijn om je zo te kunnen volgen. Good luck verder richting Santiago!!
  4. Math:
    5 april 2017
    Weer van alles mee gemaakt vandaag las ik, ja die Belgen je kan er alle kanten mee op, goed en leuk volk, vooral op festivals. Maar zeg er wel tegen dat je een Limburger bent, en geen hollander. Good bezig, hoad dig
  5. Henk:
    6 april 2017
    Tjuu Bea wat kins dich leuk sjrieve!
    Erg leuk um te leaze!
    Wea vinge wel det die stempels bei de ingang vanne kerrek klaar motte ligge
  6. Peter:
    6 april 2017
    hee geit lekker Beum....alternatieve routes zien ut leukste mos se maar dinke....;-)
    keep on going......
    p.s. hads auk ff in Vroenhoven de bekinde discotheek kinne opzeuke...hikkkk
    grtx. moi
  7. Eugene Uiting:
    6 april 2017
    Mooi dat de St servaas gelukt is en weer mooi verhaal