Dag2 Thorn/Papenhoven 35 km

3 april 2017 - Papenhoven, Nederland

Vanmorgen moest ik na een stevig ontbijt mijn verblijf bij Altje in Thorn al om 8.45 uur verlaten, ze moest gaan werken, lopend met mijn rugzak en flessen water weer gevuld, gewicht 10 kg, ga ik nog even terug het centrum van Thorn in , kijken of ik nog een stempel in mijn pelgrimspaspoort kan scoren, helaas niks en niemand was open, dan maar aangelopen, Papenhoven vandaag, zou maar 22 km worden, was een beetje grijs vanmorgen, maar heerlijk wandelweer, door de landerijen, veel vogels, heerlijk genietend, loop ik richting Kessenich, België, vervolgens richting Maaseik, waar ik onderweg nog een kerkhof bezocht heb, even kijken hoe de Belgen erbij liggen, loop verder langs de maas, af en toe ook wildplassen, gaat ook al met rugzak, even voor moeten trainen wel, Maaseik aangekomen herkende ik me wel op enkele plaatsen, de brug vanuit Nederland, hier zijn 2 handen op gemaakt, verbonden met een touw die de twee limburgen met elkaar verbind, in de kerk een kaars voor mezelf opgestoken, dat ik trots op mezelf mag blijven, op de markt even gaan zitten , luisterend naar Andrea Bocelli die uit de boxen klonk, ( geniet ) er komt een man naar me toe die zag dat ik de St Jacobs schelp op mijn rugzak draag, en weet dat ik een pelgrim ben, hij is vorig jaar geweest vanuit Maaseik, leuk , eerste herkenning, ,de markt herken ik wel van het touren met de motor met Math, hier wel eens vaker een bakkie gedaan . loop vervolgens langs de maas aan Belgische kant naar het zuiden, langzaam, niet te hard, ik heb de tijd, ik kom bij het fietsveer , oversteek naar Grevenbicht,dan zou ik er zijn , staan hier meer fietsers, het veer vaart niet, enkel en allen in het weekend...... voorlopig, dus niet vandaag, want het is maandag ......H.E.L.P., ......zijn er 4 dingen die ik kan doen, terug naar Maaseik 15km, zwemmen, mijn gastheer in Papehoven bellen, of doorlopen tot volgende veer 7 km verder, ik koos voor het laatste, was na 20 km toch een teleurstelling, de zon begon te schijnen wat wel weer lekker was, een meevaller --het veer in Stokkem naar Berg aan de maas , Nederland, was voor voetgangers gratis, maar ik moest ook weer 7 km naar t noorden dat viel wat zwaarder, ik liep niet de goede richting op, Santiago ligt toch naar t zuiden. Na 8 uur gelopen te hebben was ik toch heel blij dat ik er was, dit was een adres van een goede vriend van mijn zus Jeanne, zij woont in Amerika, en had Jan gevraagt of ik mocht logeren, Jan Verjans heeft vroeger nog een kroeg gehad in Helden, was een top locatie, heerlijk in de watten gelegd door Jan, Bij aankomt eerst een luie stoel buiten met een heerlijk pils, na de douche een 4 gangen dinner, heer-lijk , flesje wijn, rondwandeling door zijn giga huis met uitzicht op landschappen, savonds nog heerlijk gezellig gebabbeld over vroeger, ik heb nog bij Jan op de levenschool gezeten , hij was mijn leraar, na wat alcohol ( goede wisky ) was het al na twaalven toen ik mijn bed opzocht, veel gelopen vandaag, maar dit adres verzacht de pijn, o ja, ook nog even met Jeanne mijn zus uit de States op face time gezeten, '

1. Will:
    4 april 2017
    Goh... nu al veel meegemaakt op één dag Bea.
    Wel erg leuk om te lezen.
    Succes weer vandaag!
  2. San:
    4 april 2017
    Mooie verhalen, leuk om te lezen
    Bea veel succes
  3. Jan Verjans:
    4 april 2017
    Bea een vrouw met lef, wat een kanjer zo'n avontuur aangaan. Het is een voorrecht om zo iemand te mogen ontvangen. Goede tocht en mooie ervaringen wens ik je. Power heb je genoeg dat zit wel snor.
    Tot ziens Jan bijna weer thuis. Knuf.
  4. Bevo Will:
    4 april 2017
    Zware tocht,maar je word dan wel gelukkig nog lekker verwend.Mooie trip verder