Dag 9 Dinant / Givet 25 km

9 april 2017 - Givet, Frankrijk

Het zou vandaag wat kouder worden , maar wel droog, de vrouwen hadden de wekker al om 07.15 uur gezet, en waren direct actief, druk in de weer , ze moeten van alles........ help......geen zin in maar ja was toch al een tijdje wakker, heb slecht geslapen, Ans snurkt, hard matras, voor de eerste keer mijn slaapzak gebruikt, 8.00 ,uur naar beneden, we sliepen 4 hoog in de Abdij, een uitgebreid ontbijt en een paar bakkie's , hierna kregen we van de broeder een stempel in ons pelgrims paspoort en er moesten wat foto's genomen worden voor de Abdij, vervolgens gingen we ieder ons weg , wel dezelfde route, maar ieder zn tempo, ik liep later een stuk mee met het koppel Afra & Wiljan uit Gouda, leuk stel, Afra vertelde ook wat afstand te willen nemen van Ans &Jo, zijn veel te druk , ze gebruiken de woorden moeten en willen veel te vaak, zijn ook stempeljagers, dus was mijn intuïtie goed, lopend langs de oosterlijke oever van de maas, werkelijk een prachtige omgeving, letterlijk lopend tussen wal en schip, links omhoog kijkend 50 meter stijle rotswanden met soms jongeren aan t klimmen, rechts de maas, waar ik soms heel weinig plaats had voor mijn route te vervolgen, bukken langs een overhangende rots, vele kastelen - landerijen- villa's- pipi langkous huizen, name t en t stond er, moest door weilanden met koeien, kom ik een nederlandse vrouw tegen met bepakte bike, knap hoor hoe zij hierdoor gaat met fiets, te voet al een heel karwei, de sluis ter hoogte van Hermeton-sur Meuse moest ik de maas over, eerste sluis tot halverwege de maas dan 500 meter terug lopen op de midden oever, dan over de 2 e sluis , maar hier stond een vrachtschip in, dus moest achter t schip de sluis verlaten, 500 meter terug, vervolgens nog een km of 8 naar Givet, net voor Givet loop ik Frankrijk in, Bonjour France, het was inmiddels 14.45 uur, de Aldi om de hoek, jepp ff wat inkopen, Givet is een prachtige stad, beetje rondgelopen, kerk binnen geweest, bij de VVV een pelgrimsstempel gehaald, en gevraagd voor een onderkomen, was leuk onderkomen op een camping in een caravan, eten bij de Belgische patatboer, Givet bij avond errug mooi, wijntje - biertje, Dag was weer helemaal top, o ja, heb mijn zus peet vanmorgen nog even aan de lijn gehad, verteld dat ik t super naar mijn zin had, Later,

1. Susanne:
    10 april 2017
    Nou... Bea! Heel knap, zet 'm op!
  2. Bevo Will:
    10 april 2017
    Heel leuk om jouw zo te volgen Bea.
    Ook leuk hoe je het vertelt.
    Je kunt een eigen boek gaan schrijven?
    Veel plezier.
  3. Fam Bruijnen:
    Bea,
    We kijken iedere avond weer uit naar Je verhaal en belevenissen, Super goed!
    Zaterdagavond bij Sport Helden nog aan Je gedacht.
    Was er erg gezellig.
    Wandel en geniet.
    Groet Je.
  4. Math:
    10 april 2017
    Ha Trix. Volgens mij gaat je Camino voor je helemaal naar wens. En met een karakter zoals jij hebt, ga je ook deze tocht volbrengen.
    Echt iets waar je naar op zoek was, nieuwe inspiraties opdoen, en om ver van huis dicht bij jezelf te komen, en wie weet nog veel meer??
    Voor de mensen die deze reisblog lezen, brengt het programma kruispunt op npo2, afgelopen zondag en volgende week zondag, een mooie reportage over deze wandeltocht naar santiago. [je kunt het programma ook terug kijken op uitzending gemist] .
    Mooie verhalen schrijf je, hoat dig meadje x
  5. Mam:
    11 april 2017
    Bea wat goed van je om elke dag zover te lopen, dat je al in Frankrijk bent.Ik leeselke dag je spannende verhalen en geniet met je mee. Je staat s, morgens niet op met wat zal ik vandaag gaan doen, het is elke dag lopen , genieten en andere mensen ontmoeten.wat goed hoe je het allemaal klaarspeelt, zo kom je er wel. Nog veel reis plezier en gelukjes onderweg.
  6. Mien:
    Hey Beeeey
    Mooi hoor. Ik was compleet vergeten je een goede reis te wensen maar volgens mij gast dat goedkomen. Vorige week met Peet geluncht toen je nog ergens in het zuiden van ons kikkerlandje rondliep. En nu la douce France al, wat geweldig. Zie het landschap ook al voor me. Ik wens je een hele prettige voortzetting, geniet van alles, groete, mien
  7. Ans aarts:
    11 april 2017
    geweldig bea wat een leuke verhalen en wat zijn er nog veel gastvrije mensen op de wereld ik weet zeker dat je dit gaat volbrengen .nog heel veel wandel plezier en een dikke knuffel van ons
  8. Tom Lotte en Senn:
    Hey Bea!!
    Wauw wat een leuke verhalen :) ik ben me er vanavond eens goed voor gaan zitten op jou bankje haha.. leuk om te volgen en te lezen wat je al allemaal mee hebt gemaakt. Nogmaals diep respect dat je dit doet, knap! Wij passen goed op je huisje, no worries hier is alles goed! We zijn inmiddels goed gesetteld.
    Heel veel succes nog, én ik blijf je blog volgen. Leest lekker weg, leuk hoe je schrijft haha..
    toi toi toi
    Groetjes Lotte
  9. Jose:
    11 april 2017
    He Bea, eindelijk een reactie van mij. Veel andere dingen aan mijn hoofd gehad en moeten regelen / doen. Wat ben je al ver en wat een leuke verhalen. Boeiend om te lezen. Knap hoe je bezig bent. Veel succes, volg je. Gr. Jose.
  10. Jeanne Verheijen:
    Hou Bea,
    Ja ja, het gaat super goed daar he? Maar las je ook eens wat pauze in?
    Als je Zo doorloopt ben je snel weer terug!
    Fijn om iederen dag jou verhaal weer te lezen, ik wacht weer op het volgende. Succes Bea.