Dag 7 Boneffe / Namen 27 km

10 april 2017 - Namen, België

Werd wakker door het ronken van traktoren, het leven op de patattefarm komt al op gang, dus ik ook maar, zo lekker rook het in dit hok ook niet, de Pool Roman had de koffie al klaar en een boterham, om 08.30 uur liep ik aan het was 4 graden, vanuit Wasseiges naar Hemphine, de weilanden in mooie omgeving maar nog natte paadjes, soms is de uitleg van het geschreven routeboek niet altijd even duidelijk, ik moet dan geregeld op de platte grond in het boek kijken, als ik er dan nog niet uitkomt ga ik op mijn gevoel af, mocht dat niet voldoende zijn , hoop ik dat er een sterveling in de buurt is, als die er niet loopt ,en de zon niet schijnt voor zuid/ noord , heb ik altijd nog Jacobus, en ja hoor hij was er vanmorgen, ik wist even niet wat te doen, riep naar boven is u daar, nee Beum je krijgt natuurlijk geen reactie dacht ik, dan maar weer door, 20 meter verder daar was Jacobus, hij liet me een Santiago teken zien op de lantaarnpaal de bekende geel/blauwe schelp , nou vraag ik je ........... Bij de slager naar binnen gegaan voor een sandwich, had gekunt maar nee helaas, had toch wel een beetje honger gekregen inmiddels, heb nog n half pak Marie koekjes, bij de kerk gekeken voor water, ja op t kerkhof was een kraan ,was warm vandaag 20 grd, veel mensen spreken je al aan , ook toeteren met auto, hé madam St Jacques , awie, bon camino, ,van Daussouix tot in St Servais, net voor Namen een RAVeL2 route van 10 km, gelopen, deze trok zich erg lang maar wel mooi, om 15.00 uur Namen binnen gewandeld, is een erg mooie stad, prachtig , lopend langs de Samber, een rivier die vervolgens over gaat in de maas, vervolgens de maas moeten volgen, ik had geen Wi-Fi, moest wel bereik hebben want ik had afgesproken met Jan Verjans, die zou me oppikken voor een nacht, hij is op doorreis naar Spanje en vond t gezellig op zijn route nog aan te komen , vond ik ook erg gezellig, in hotel langs de maas richting zuiden gevraagd, of ik hun wachtwoord mocht hebben, geen probleem, kon Jan appen dat ik over een uur op de afgesproken plaatst zou zijn, hij had mijn app nog niet gelezen, maar zal wel onderweg zijn hoop ik, ik stap naar buiten blij dat t gelukt was, loop de straat over om nog een foto te maken van een Santiago bord, drukke straat langs de maas, opeens een toeter van auto, Jan, ............ nee maar, dat hij mij daar zo zag aan de andere kant , was blij hem te zien had t wel ff gehad voor vandaag, vervolgens een camping gezocht, Jan was met de camper, heeft lekker voor me gekookt, wijntje , niet slecht, Jan weer een dikke duim voor jou, en natuurlijk een knuf ,

1. Will:
    9 april 2017
    Nog ff paar verhaaltjes gelezen van jou Bea.
    Wat goed en dapper hoe je doortrekt.
    Je bent nog maar een week weg maar een echte pelgrim ben je zeker.
    Leuk lezen weer Bea.
    We reizen zo in gedachte lekker n beetje met je mee.
    Je doet t top meid.
    Go on.....
    heel veel groetjes van Will, Marc en Puckel!!
    Succes verder meid!
  2. Marian hooijmans:
    9 april 2017
    Super leuk ! Kijk elke dag uit naar jouw verhaal!
  3. Henk:
    9 april 2017
    Ha zus , je hebt na een week wandelen al een mooi begin gemaakt van de tocht , ga zo door