Dag 9 Commanster - Ouren 28 km

7 juni 2021 - Ouren, België

Graaf Roland lag nog in bed vanmorgen bij mijn vertrek, bedankt Graaf, ook voor de heerlijke biertjes. Ik had me vannacht toch maar dik aangetrokken, alles uit mijn kleerkast kon tenslotte aan, ik hield het bij de legging, 2 p sokken, en 2 truien, en het ging net. Heb niet veel ontbijt bij me,  2 crackers was het voor nu.  Mijn eerste foto die ik vanmorgen heb genomen was een schaduw van mij, warempel de zon scheen. En na een tijdje zag ik dat zelfs de schoenen aan het drogen waren, die hebben het voor hun kiezen gehad de afgelopen dagen. Hier in dit gebied van België praten ze allemaal Duits, ook nog gewoon plat net zoals wij in Kapél. De straatnamen zijn ook in het Duits. Ik moest stoppen voor overstekend vee en voor de rest was het prachtig, genieten hier, is ook niet meer zo stijl als voorheen. Ik trof een vrouw aan de wandel, ze vroeg waar de reis naartoe ging, maar bij het horen van mijn bestemming dacht ik dat ze onwel werd. Ruikt lekker hier vooral de brem staat er mooi geel bij, totdat ik een vrachtwagen moest laten passeren, de reuk was weg, de stank bleef wel 5 min in mijn neusgaten hangen, dat was de kadaver ophaalwagen. Er ligt niks op de route aan eten, zelfs geen bakker, dit wordt nog een hele klus, ik heb nog wat crackers, servelaat worstje en een reep puur. That's it. En vandaag ziet het er niet naar uit dat er nog iets komt. Maar toch, om 14 uur, bij het vragen naar enig voedsel, komt er een bakkerij op mijn pad, jippy, direct maar royaal ingeslagen, kon wel wat op na 2 crackers van vanmorgen, en een cola, drink ik nooit, maar geeft een flinke boost.  Geluk dit, normaal zijn deze winkels op maandag ook nog gesloten. Nog wat mensen ontmoet onderweg, zoals een Maastrichts stel die hier met hun hond aan de wandel waren, pa & ma op het muurtje, en dit alles in het Duits plat. De laatste km's trokken toch nog vies omhoog, ik was blij dat ik in Ouren was gearriveerd om 17.15 uur, de dag was lang maar mooi, en perfect wandelweer, vanmiddag was er geen zon meer. Bij aankomst werd ik hartelijk gegroet door Janet van Camping Internationale, zij was op de hoogte dat ik een dezer dagen aan zou komen wandelen, vrouw met rugzak en lang blond haar, het liefst behoorlijk in het zweet. Hier in Ouren op de camping hebben Siem en Jacqueline een buitenverblijf, dit zijn vrienden van mijn zus Peet, en boden mij dit aan. Dat is toch thuis komen na een paar dagen overleven.        Luister :   lekker bed, warme douche, biertjes koud  en een volle koelkast, ik kon nemen wat ik wou, en een paar mooie geschreven kaarten als welkom, wat is het leven dan toch weer heerlijk. Siem & Jacqueline,  ik ga er vanavond een van jullie op jullie drinken.   PROOST, en hartstikke bedankt.

1. Truus Thiesen:
    7 juni 2021
    Zo zie maar op het einde van de dag komt het toch weer goed.. Proost Beum !!!!🍻🍻
  2. Postbode Marloes:
    7 juni 2021
    Peet, als je dit leest groetjes van mij…en de hond van mijn ouders ;)
  3. Andries Tromp:
    7 juni 2021
    Mooi Bea, de GR-5 is prachtig toch! Daar kwam ik op het idee om naar Santiago de Compostela te gaan lopen!
    Veel plezier nog, er komen nog prachtige stukje richting Luxemburg!
  4. Mam:
    7 juni 2021
    Wat een geluk met zo,ñ slaapplek.Hetgaat je je wel lukken,want je zegt altijd geit neet bestrijd neet .Dus succes,van dien mam.
  5. Peter:
    7 juni 2021
    ....... en moeders hebben altied geliek “ Beum”.... inderdaad “ geit neet, Besteit neet!
    Supervet des se ein top verzôrging hebs gekraege op dit geregelde adresje..... Met de kont in de botter gevallen , zeggen weej dan.....😁👍
    Slaop lekker en morgen weer gezond op...... Oant moarn.... kanjer!💪
  6. Jeanne Verheijen:
    7 juni 2021
    WoW Bea, wat een prachtige verslagen. Het is toch moeilijk om steeds een slaapplek te vinden. Maar het lukt je toch goed.
    Fijn om je zo te volgen en de prachtige foto’s te zien.
    Wat is het een mooie route.
    Zet hem op Bea, het lukt jou zeker wel!💪🏻
  7. Marian hooijmans:
    8 juni 2021
    Ouren!! Een van de mooiste plekjes. Een heel lief klein dorpje waar de tijd stilstaat. Ik kom daar vaak met Kim. Ze heeft daar ook een vakantiewoning. Vaak gewandeld bij het 3 landenpunt zo mooi daar. En inderdaad hele vriendelijke mensen en alles in het Duits. Veel plezier en tot morgen.
  8. Miriam Coopmans:
    8 juni 2021
    Toppertje! Sjoën um dien blog ilke daag te laeze. Det guf genoog input vur un nej book! Unne bestseller!!! Veul succes en ig kiek oeth noa dien volgende blog mit sjoëne pletjes x
  9. Jeanne Beumers:
    8 juni 2021
    Bea op pad dan zie en hoor je nog eens wat. Plekjes waar je het bestaan niet van kan verzinnen. Groetjes en knuffel.
    Jan
  10. Piet hovens:
    en morgen jarig
  11. Els:
    8 juni 2021
    Wauww Beum wie gaaf um dich zoë te vollige , wie vet um te zeen waase allemaol oetspoéks onderwaeg , en ofse noow in de majum lups of in de kattebout lees “So What” Sjapoo ! 😜 Beum zet um op , ik verheug mich alweer op dien volgende verhaole , groetjes en tot morge Topper 👍