Dag 60 Pavia - Miradolo terme 34 km

28 juli 2021 - Ospedaletto, Italië

Bij mijn vertrek moest ik de sleutel maar binnen in de brievenbus gooien, nou eerst maar eens proberen of de voordeur en toegangspoortje los zijn, niet dus, ik had me zelf binnen gesloten, eerst alles ontgrendelen, rugzak ertussen, dan pas sleutel in de bus en deur achter me dicht laten vallen. Het was een paar km langs een lange weg om de stad uit te komen, hier heb ik al zeker 30 terrasjes geteld die open waren, hoe kunnen ze toch allemaal bestaan, en er zit overal wel iemand. Hierna zit ik ook snel weer in een rustigere omgeving met wat kleine dorpjes, met de bekende honden, blaft hond van nr 2, dan slaat hond van nr 4 ook snel aan en 6 en 8 enz enz, ze hebben overal één hond of zelfs meer. In San Leonardo nam ik mijn 1e drinkpauze, weer mooi wandelweer vandaag, beetje bewolkt en droog. Hoor dat het in Nederland veel regent, jaaaaa vervelend, ik ken dat gevoel maar al te goed, sterkte ermee. Als een kerkdeur los is loop ik altijd even naar binnen, er zijn enkele prachtige interieuren bij. Bij een ervan las ik een psalm in het Engels. Veel kleine gehuchtjes, heb je al in de gaten dat je erdoor loopt ben je er ook weer uit. De zonnebloemvelden hadden hun langste tijd ook gehad, ze lieten er het hoofd bij hangen, dat was ik nog niet van plan. Rond de middag probeer ik vaak ergens een cola te scoren, dit keer was het in Belgioioso, ja het bestaat echt. Om aandacht te trekken van de locals, anders durven ze toch niet zo goed een blonde vrouw aan te spreken, met mijn cola, SANTÉ. Dan komen ze wel, er ging er een op zijn knieën voor me met een mama-mia. Er zijn nog steeds wel rijstvelden maar het worden er steeds minder, staan ze droog dan worden ze met pompen weer onder water gezet. In een dorpje stond wel een heel apart huisje, zou niet misstaan bij Gaudi zijn kunst in Barcelona. Mijn eindbestemming was vandaag een gemeenteherberg in Santa Cristina, lang genoeg gelopen, dit zal de eindstreep zijn, ik zag de biertjes al op de terrastafeltjes staan, zin in. Op een A-4tje aan het poortje stond in 5 talen dat het gesloten was wegens corona, en het zag er inderdaad niet naar uit dat het vandaag toevallig open zou gaan, toch even op de bel drukken, steekr een hoofd ergens uit het raam, kun je niet lezen dame ????  Op naar iets anders maar dat anders was er hier niet, dag biertjes. Hij verwees me een dorp verder op, nog 5 km. Dat dorp hete Miradolo terme en zou nog wel plek hebben, die is nieuw voor mij, ja wel een B & B dat is dan weer aan de prijs beum. Onderweg liep ik een pelgrim voorbij, een Zwitser op sokken of toch niet ? Nee het waren toch schoenen, barefoot, schoenen met tenen, nog nooit gezien, maar hij liep er lekker op. Hij had gebeld naar een B&B er werd niet opgenomen, ik liep door. Via de Francegena site zag ik toch nog een adres staan, maar het  adres bleek niet te kloppen, er zaten wat tieners op die binnenplaats en dan moet je gewoon vragen, is somebody speaks Englisch ?? Wellicht dat er eentje zijn vinger omhoog steekt, en dat gebeurde ook. Ik moest bij de kerk zijn, hij zou wel even met me meelopen, en zie een herberg voor pelgrims die hier nergens stond vermeld. De man die het poortje open deed was allesbehalve vriendelijk, waarom had ik niet gereserveerd? Man ik wist nog niet eens van het bestaan van dit gebouw af en schreeuw niet zo tegen me. Plek of niet ? Ik kon blijven, er was al een Spanjaard en er zouden er nog 2 komen, dan is het vol. Net op tijd dus. Ik kreeg de sleutel van de Spanjaard om even aan het plein wat te gaan eten en drinken, we hadden maar 1 sleutel, na 2 uur moest ik terug zijn want dan ging hij. Om 20.00uur kwamen pas de andere pelgrims, 2 Italianen, das nog erg laat, daar hadden we niet meer op gerekend, er was één ruimte met 3 bedden en 1 klein kamertje voor mij natuurlijk, goed geregeld Beum, en dit allemaal voor nada noppes. De Zwitser trof ik nog in het restaurant, hij had een duur B&B moeten nemen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Twan:
    29 juli 2021
    Hoi Bea,
    Je had ook een variant op de kroegentocht kunnen doen, gewoon in de vroege ochtend beginnen met een terrasjes tocht. Overal rustig de tijd nemen voor een heerlijk kopje koffie, langzaam aan aan het bier en je komt niet ver.
    Voordeel zou zijn dat je niet hoeft te zoeken naar een slaapplaats, dezelfde was toch het dichts bij na 30 kopjes en pilsjes 😉

Geniet volop van je tocht, het is zo voorbij👍