Dag 60 Le Chemin vert / Mont-de-Marsan 16 km

1 juni 2017 - Mont-de-Marsan, Frankrijk

Alweer afscheid genomen van de mannen vanmorgen, nog even dit vermelden van gisteren, de mannen zijn gisteren in het huwelijk getreden onderweg, ik denk in Bostens in het leuke kerkje, ik kreeg gisteren het bruidsbouquet van de ,,bruid,, , je gaat toch rare dingen doen onderweg, nietwaar ?? De dag van vandaag zou weer niet heel lang zijn, heb van alles te doen. Na 10 min lopen werd het opeens wat grijs, er trok een laag wolkendek over, had er alle vertrouwen in dat het goed ging komen vandaag. In het dorpje Bougue zag ik een paal staan met de afstand, van hier nog 970 km te gaan naar Santiago. Vervolgens loop ik een uur over een wandel/ fietspad (druk) door een voorstad van Mont-de-Marsan , villa wijk, ja hier was niks te zien van de Franse slag, top in orden allemaal. Gearriveerd in de stad, refuge was nog gesloten, kon sleutel op een adres ophalen maar pas na 14.30 uur. Dan maar eerst naar de coiffeur , oftewel de kapper, ja was wel nodig, niet meer geweest tijdens mijn tocht. Tijdens het uitwassen lag ik in een massagestoel, heerlijk ga zo door , niet ophouden, verdorie dat is het dan op z'n moment jammer dat ik geen Frans spreek. Die heeft mijn kapster niet. Geloof dat mijn kapster deze blog ook leest, dus !!! Vervolgens naar de schoenmaker, er is een naad los, krijg natte pootjes ( alleen bij regen natuurlijk, niet van de zweet ). De eerste schoenlapper zei, ja hallo kom morgen maar terug, haudoe dus , de tweede is pas open om 14.30 uur, dan maar eerst wat drinken en mensen gapen, ze zijn hier trouwens erg goed gekleed, zowel de mannen als de vrouwen. En erg veel motoren, krijg dan wel zin in een ritje. 14.30 uur nogmaals naar de sjoester geweest, no no, gaan we niet in een dag maken, oké, doei dan maar weer, ander keertje dan maar , Spanje misschien, wellicht hebben ze daar meer tijd. Dan ga ik maar de rugzak naar de herberg brengen, want de winkel waar ik de sleutel moet gaan halen is nu ook eindelijk open. Ik ben de eerste die gearriveerd is, misschien ook de enige, lekkere douche, en wasje doen , het is een grote herberg, 14 bedden, voor nu even de stad in, lekker terrasje doen, een San Miguel of 2. Marsan is een middel grote stad, best leuk om rond de lopen, er loopt een grote rivier door, de La Midouze , het beelden museum bekeken aan de overkant van de rivier, gewoon leuk, niks spectaculairs, om 18.30 uur heb ik me een magnetronmaaltijd gekocht, toen ik terug kwam bij de herberg trof ik nog net de hospita aan, stond op punt van vertrek, kwam even kijken hoeveel er sliepen vannacht, alleen deze dame met haar nieuwe kapsel,
nog net een stempel kunnen scoren dus, kon de sleutel morgen in de keuken laten liggen, na een heerlijke tas koffie natuurlijk, en de poort achter me dicht gooien. Heerlijk, alles alleen voor mij. Groot, met kleine stadstuin, heerlijk rustig , buikje vol , lekker lui lezen, wijntje, zwoele avond, heb ik ooit eens gezegd dat het leven niet leuk was ??? Denk niet dat ik dat was.

1. Jan van der Vight:
    1 juni 2017
    Hoi Bea,
    Wat ga je goed al bijna in spanje, je ziet er goed uit niets te zien van 60 dagen wandelen.
    Ga lekker door en blijf vooral genieten.
    je wandel maatje Jan
  2. Eugene Uiting:
    1 juni 2017
    Kan alleen maar zeggen Bea gebiet van de rust. In spanje zal t zeker, op momenten, drukker zijn. Je doelt t volgens mij prima. Buen camino verder
  3. Jan savelkoul.:
    2 juni 2017
    Pittige dame'''' haar netjes,, klaar voor de Spaanse zon.
    nog 1000 km en dan is je wandeltocht volbracht 'niemand kan je deze ervaring nog ontnemen wat ik mij wel afvraag als je deze tocht meegevallen is welke tocht zal je dan nog opnieuw kunnen uitdagen? heb je een antwoord voor mij?.

Ik groet je en wens je stille mooie momenten en een open deurtje in de harten van hen die je pad kruisen..

groet jan.
  4. Jan Verjans:
    2 juni 2017
    Bea wat zie je er goed uit en dat na zoveel km. het lijkt wel of je elke 100 km. verder
    je meer glans geeft. Ik drink er vanavond een op jou met veel respect. Knuffel Jan Verjans
  5. Wilbert Dericks:
    Heej Bea,
    ik volg je trouw en wil even zeggen dat ik enorm veel bewondering voor je heb. Ik wens je nog een prachtige tijd met vele leuke momenten.
    Groetjes Wilbert
  6. Wilbert Dericks:
    2 juni 2017
    Heej Bea, ik volg je iedere dag trouw. Wil je even laten weten dat ik enorm veel bewondering voor je heb. Ik hoop dat je nog een fijne tijd hebt met vele leuke momenten.
    Groetjes Wilbert
  7. Peter:
    5 juni 2017
    Ha Beum,
    Beej de kapper.... Bis se nog wal wies...! De Zits neet in ein 5 sterren hotel... Haha... Och , mot kinne ....dan zal dee Prins op det witte paerd neet lang mier op zich wachten...;-)

Geniet ervan en " Buen Camino"XXX