Dag 56 Pondaurat / Bazas 28 km

28 mei 2017 - Bazas, Frankrijk

Heerlijk geslapen op dit gasten verblijf, hoorde het vrouwtje al in de keuken bezig zijn, mijn beloofde eitje. Het was al gauw 07.45 uur en ik moest nog een kwartier lopen naar de kerk, geen nood, ze zou me wel even brengen, das nou aardig. Haar hierna vriendelijk bedankt en de groeten aan haar man die nog in bed lag. De rugzak van Pedro stond al aan de kerkdeur, dan ga ik maar eens op kerkbezoek uit, hij was binnen met het poetsvrouwtje van de kerk, hij was blij mij ( of de hoed ) te zien, hoe kon hij die verliezen, wat een leuke man trouwens, ik kreeg een roos van hem, had hij natuurlijk ergens ,, geleend,, das toch weer leuk, mijn eerste roos op de camino. Hier moest een foto van genomen worden, of t kerkvrouwtje dit wilde doen, nou dit had ze nog nooit gedaan, na veel oefenen, t leek wel of ze een handgranaat vast had, zo bibberde ze , ze wist niet waar ze op moest richten, nou zie bijgevoegde foto, dit is de beste, meer kerk dan foto, en ook nog niet scherp, maar je kunt zien dat ik de roos vast heb en Pedro zijn hoed weer op heeft, eind goed al goed. Kom op, in de benen, dit heeft nu lang genoeg geduurd. Werd weer warm vandaag, graadje of 33, en ik had weer voor een lange route gekozen vandaag, het zou Bazas worden, tussendoor was er helemaal niks, buiten Auros, hier een broodje gegeten, gelukkig was er meer schaduw dan gisteren, maar t was zweten vandaag. Waarom dan weer bijna 30 km vandaag ??? Kan t ook n dag wat minder Beum, zeker met deze temperaturen ?? Natuurlijk kan dat, maar vandaag had ik er een reden voor. Aangekomen in Bazas , 14.30 uur, loop ik over het prachtige plein met de prachtige kathedraal, waren wat leuke terrasjes open, loop wat te slenteren , kathedraal bezocht, kom ik Pedro weer tegen, gezellig, gaan we even een biertje doen , tuurlijk. Ik vroeg of hij betere foto's had van vanmorgen, en dat had hij. Waar ik eigenlijk naar op de uitkijk stond waren Marion en Peter, een bevriend stel uit Helden, Marion een handbal vriendin, ze belde me 4 dagen geleden of ik het leuk vond, of ze langs mochten komen met hum camper, ja natuurlijk vond ik dat leuk, hardstikke leuk zelfs. Ze zouden hier bij de kathedraal moeten zijn , maar een tijd was niet echt afgesproken, tot ik een app kreeg waar ik zat, op het terras natuurlijk, daar zag ik ze aankomen lopen, echt ontzettend fijn , samen met Pedro nog wat gedronken, waarna hij vertrok. Later zijn wij ook vertrokken naar een bijgelegen camping. Heerlijke zomeravond, zo dat is weer met de kont in de roomboter vallen, tja mensen het kan niet op, ik blijf mezelf verbazen hoe t me allemaal vergaat, t lijkt nog steeds vakantie, met af en toe wat afzien, maar dat is te verwaarlozen. Camping was goed, lekkere douche, Marion heeft voor een heerlijke pelgrimsmaaltijd gezorgd, ook betreft de alcoholische drankjes is Peter prima in voorzien. Ik mag van Marion even uitzoeken wat er mee terug kan, nou dan heb ik wel wat, er zijn idd nog dingen die ik niet gebruikt heb of niet meer nodig heb, retour Nederland dan maar. gezellige avond nog. Proost. Later

1. Ton Reinders:
    29 mei 2017
    Beum wat een avontuur , al zoveel gezien gelopen en meegemaakt, en er je bent er nog niet , ,, maar denk een heel mooie droom die werkelijk heid word , doe je best meid en geniet ervan ,
  2. Christel Jacobs:
    29 mei 2017
    Leuk bezoek Bea. Enne, des ginne knommel dae Pedro.
  3. Mam:
    29 mei 2017
    Bea wat maak je mooie dingen in je tocht, wat geweldig van Peter en Marion om je te ontmoeten.hier is het ook warm . De jongens vinden het hier geweldig al gaat er soms wel wat mis. Mooie verhalen om te lezen hoe het je vergaat in je reis, en belevenissen hopelijk dat het zo blijft , ik bel je gauw nog eens .
  4. Nicole:
    29 mei 2017
    Staat je inderdaad stoer die pet, Bea!! Wat mooi al die ontmoetingen onderweg, geniet er van!
  5. Peter:
    29 mei 2017
    Toppie van Marion en Peter.....ff weer lekker in ut dialect......
    Tres Bien.......dee Pedro.....
    hald dich.....
  6. Jan savelkoul.:
    29 mei 2017
    Hoi Bea drink genoeg water ,zodat je glimlach behouden blijft en je voetstappen het ritme aan blijven geven. Laatst had je het over een prins die je zocht je weet wel in het kasteel en in die fontein, is Pedro zo mogelijk het antwoord daarop?Je weet soms liggen ze zomaar plotsklaps voor je voeten.
    Maandag en de hele week word het snoeiheet in de valleien doe het rustig aan en drink veeeeeeel water ...en in je gedachten zijn zij die liefhebben altijd aanwezig dat weet i zeker ,,,daag tot schrijfs.
  7. Gerrie:
    29 mei 2017
    Hey, wat top!! Peter en Marion op bezoek! Super!!
    Toch mooi dat als je zulke topprestatie leverd je af en toe door bekenden lekker word verwent! H
    Lekker koud pilsje :)
    Bea, super knap dat je al zo ver gekomen bent en t gaat je ook zeker met gemak lukken.
    Groetjes en bedankt voor t leuke leesvoer wat je elke dag ons voorschotelt. Gerrie