Dag 55 Saint-Ferme / Pondaurat 30 km

27 mei 2017 - Savignac, Frankrijk

Top nachtrust, ontbijtje: ga er maar even voor zitten, yoghurt, mixfruit, wentelteefjes, ik ging sinds lange tijd met een volle buik van start, de dag is net begonnen en de duim is al weg, dikke 10 voor Eric. Pedro was al weg, afscheid van de rest, en hoppa daar gaatie weer. Het zal weer heet worden, over de 30 grd, en veel open velden, dus petje heb ik nodig vandaag, ik trek al een tijdje geen volle zalen met mijn outdoor kleding, ben echt geen First Lady, maar die pet kleed me af, beetje stoer, past wel bij mij, van sporthuis de Bruijn, bedankt Kitty en Nicolle. Nog even over de wijn van gisteravond, die was zo lekker, was bordeaux, normaal vind ik die wat zwaar maar deze was heerlijk. De wijngaarden hier zijn bijna allemaal rood, het is nu druk op de velden, ik denk aan de mensen te zien , veel Portugezen aan t werk, scheuten snoeien, ze worden met busjes gebracht zoals bij ons de aspergestekers. Ik weet niet hoe de druiven het er in de champagne streek het er destijds vanaf hebben gebracht met de vorst, maar hier staan ze er goed bij, zei de wijnkenner. In La Reole zou ik even mijn gastgezin voor vanavond moeten bellen, ze zouden me hier ophalen met de auto, maar Eric vertelde mij vanmorgen dat ze aan de route wonen, alleen is dat nog 8 km lopen, doen we die er toch nog gewoon bij. Beum zou Beum niet zijn, toch ? Beetje rondgeslenterd in de mooie stad, was een markt aan de rivier La Garonne, hier moest ik de rivier over en dan over de kade richting Floudés, net voor Bassanne vond ik een pelgrimshoed , van een Fransman, gezien het speldje wat erop zat, ik wist dat Pedro voor me was vertrokken, maar is geen garantie dat deze van hem is, hij is kaal, kan hem moeilijk missen met dit weer, in Bassanne was een terras open, ja je hoort het goed, O-pén , was heel leuk en gezellig aan het water, leuke dame, colatje gedronken , en kreeg een bakje dadels gratis, deze moet je voorzichtig eten want t kan zo je tand kosten, pas meegemaakt bij een ander. Er vlogen steeds vliegtuigjes op en aan, allemaal parachuitspringers, bleef maar gaan, mooi om te zien. Het asvalt wordt steeds heter, de hitte kaatst weer terug van de weg, alleen maar asvalt vandaag en geen bos. Toen ik in Pondaurat was, moest ik mijn gastgezin bellen, ze zouden me op komen halen als ik zei waar ik stond, dorp had een school, afhaalplaats dus hier. Ze wonen heel mooi, vrijstaand huis op de heuvel, zwembad, de ontvangst was top, spraken Engels , dus praten geen enkel probleem, na de douche, ben ik in de tuin gaan zitten, heerlijk onderuit met kaasplankje en een Duits biertje, deze familie verdient ook een dikke duim, gelukkig heb ik twee duimen. Ik krijg een berichtje van Lieve uit België, ze is de Spaanse grens over gestoken vandaag, ze is een topper, oeps ik heb geen duimen meer. Nog even kijken waar ik morgen naartoe loop, niet zover denk ik, want t wordt weer heet, graadje of 34 . Veel pelgrims zijn al bezig met overnachtingen te reserveren tussen Captieux en Mont-de-Marsan, Hier schijnt bijna geen slaapplek te zijn, ongeveer 60 km lang. Lig er nu nog niet wakker van, ik zie wel, als het snachts zo warm blijft ga ik wel wat anders vinden. Ik heb Eric van de vorige Gite gebeld of hij Pedro kon bereiken, even later belt Pedro op dit adres, hij had zijn hoed nog niet gemist, hij slaapt 4 km voor mijn dorp, morgen om 08.00 uur bij de kerk in mijn dorp afgesproken. Wat krijgen we vanavond voor lekkers te eten.......een BBQ, heerlijk wat een gastgezin, en als toetje had ze een aardbeitaart voor mij gebakken, ik was de eerste gast in 2017. Na een leuk gesprek, was het toch weer gauw laat, hele avond buiten gezeten. Later.

1. Petra:
    27 mei 2017
    Bea in Roquefort is een gemeentelijke gite
  2. Petra:
    27 mei 2017
    Roquefort is na captieux en voor mont de marsan
  3. Jeanne Beumers:
    28 mei 2017
    Je hebt geboft een paar dagen.
    Ga lekker zo door zus.
  4. Jeanne Verheijen:
    28 mei 2017
    Nou nou Bea, jij boft maar, hèèl veel kikkers, (moet je die allemaal kussen???) en dan ook een lekker wijntje, een heerlijk fris biertje en heeeeeeel goed te eten. Top(reserveduim!)
    En dan ook nog de nodige km in de benen!