Dag 49 Sorges / Périgueux 28 km

21 mei 2017 - Périgueux, Frankrijk

Na een groepsfoto en afscheid te hebben genomen van ons gast-koppel, me weer begeven op de route, Irene was al 1,5 uur eerder vertrokken. Vandaag zou het weer wandelen naar een grote stad zijn, weer veel drukte dus. Maar de route er naar toe was erg mooi, ik loop nu in de Dordogne, heb toch al heel wat regionen achter de rug. Sinds een paar dagen loop ik te denken dat ik weer alleen wil gaan lopen, en inderdaad de knoop doorgehakt, dit kenbaar gemaakt binnen ons groepje, en het is niet anders, iedereen moet zijn eigen gang kunnen blijven gaan. Vandaag komt Rijk zijn schoonzus en loopt een paar dagen mee, het groepje wordt te groot, en reserveren wordt lastig. Ook voor mij gaat t na vandaag anders worden, moet zelf weer reserveren, en de Feestdagen komen eraan, blijkt moeilijk te gaan komende week, ik zal wel zien, komt altijd een oplossing denk ik maar. De mannen zouden over Bergerac lopen, dat is een variant op de route die ik zou lopen, duurt 4 dagen ongeveer totdat deze weer bij elkaar zouden komen, dus ik zou ze die dagen in ieder geval niet tegen t lijf lopen, nou zijn de regels bij hun veranderd door de komst van Abel zijn vrouw voor een paar dagen , en nemen nu ook ,,mijn,, route, en voor maandag blijkt dat we dezelfde overnachting hebben, tja zo komen we natuurlijk niet van elkaar af. Maar oke, t loopt zoals het loopt. Vanmiddag nog heerlijk in de zon gelegen, was heerlijk weertje, om 15.00 uur liep ik Perigueux binnen, net voor de stad was nog een begraafplaats waar ik nog mijn fles even bij vulde, en Rijk hier net zijn pauze had gehad, we liepen samen de stad in , terrasje 2 biertjes, in de kathedraal even rondgekeken, het is een erg mooie stad, vervolgens naar de gite gelopen , heel stuk lopen, bij aankomst was Abel er niet, hier klopt iets niet, hij moet er zijn, hem gebeld,
waren we op het verkeerde adres, we hebben op t laatste moment geswitcht van Gite, wij hebben de nog aangehouden. Gite was oké, Rijk is zijn schoonzus van de trein gaan halen, ik met de dame van de gite en Irene in de keuken wat gebabbeld, later zijn we met zn vijven de stad in geweest voor wat te eten. Om 22.00 uur terug, valt de stroom uit, dame van de Gite was net de stad in, probleem, niemand kan de telefoon opladen. hoop dat de blog nog aankomt. Later.

1. Marian hooijmans:
    21 mei 2017
    Respect dat je afstand gaat nemen van het groepje. Maar denk dat je dit gewoon nodig hebt. Volg de blog van Rijk ook en kijk elke dag uit naar jullie verhaal. Hou je taai en ga je eigen weg.
  2. San:
    22 mei 2017
    Ha Bea.
    Wat ben je toch een topper en wat is het leuk om je zo te volgen elke dag weer kijk ik uit naar je verhalen en foto s.
    Ga zo door en veel plezier en geluk.

Gr San
  3. Peter:
    22 mei 2017
    Ha bikkel, ik volg dich op de veut ( figuurlik ) .... De geis wie unne trein.... Liek wal de TGV.... Neem auk dien rust hé......Moeje foto's en leuke verhaole die se schriefs. Heej in de stad alles good... Temperatuur 28c en ut blief de huule week good.... Gisteren in ut Nolenspark vertoeft in Venlo beej "Feel the 50-ties" gezellig onder ut genot van diverse blonde rakkers.
    Bin weer heulemaol beej met ut volgen van dien blog , dus det kump heulemaol good.
    We spraeke os en hald de mood derin.
    Kei trots op dich.
    Dieke pluim en XXX