Dag 48 Thiviers / Sorges 18 km

20 mei 2017 - Sorges, Frankrijk

Gastvrouw Isabelle had het prima voor elkaar, ontbijt met eitje, en de poes kwam me lekker goedemorgen wensen, schatje. Vandaag zou er een markt zijn in de binnenstad, ben normaal niet van de markt, maar wilde kijken of ik niet eens iets anders kon aantrekken, ja trui uitgezocht , voor de avond, heb al 7 weken hetzelfde aan. Het weer zat weer niet mee vandaag, weer pluutjes weer, voor een mooie stadsbezichtiging moet je ook niet in deze stad zijn, veel moois is het niet. De mannen zouden ook ergens op de markt zijn, ik ging alleen lopen, weer geen hele spannende dingen onderweg, halverwege ergens bij een boer in een schuur gezeten op de ploeg, Abel zei een tijdje terug dat de Fransen er niet echt prijs op stellen als je dit doet, maar ik zie er geen probleem in, als hij zou komen zou ik het uit kunnen leggen, en denk dat hij hier geen probleem van zou maken dat zn leuke dame hier zat. Op het laatste stuk zag ik de mannen aan komen lopen, Abel had me al gauw ingehaald, hij kan niet dulden als er iemand voorop loopt, in Negrondes stelde ik voor om iets te gaan drinken, waarna ik als eerste weer vertrok. Aankomende in de Gite bij de kerk was Irene uit Utrecht er ook al weer. We zouden met zn vijven hier verblijven, de hopitaleros man/ vrouw
( vrijwilligers in pelgrimsherbergen ) waren erg gastvrij en waren al bezig met het eten voor de bereiden, rook al erg lekker, kreeg een welkomstdrankje aangeboden. De dames waren als eerste , dus mochten ook als eerste het bed uitzoeken, eindelijk eens de beste plaats. Heerlijke douche en we konden een wasmachine draaien , lekker alles weer eens fris. Met Rijk en Irene naar een restaurant verderop gegaan, pilsje drinken, was wel gezellig, Abel en Aquila kwamen later ook nog. 19.00 uur dinner, heerlijk gegeten trouwens, altijd top bij die hospitaleros, doen zo hun best, en voor die prijs. Heb met Irene vanavond nog een leuk gesprek gehad. Na t eten ieder weer op zijn eigen tot bedtijd, bv : blog bijwerken, vrouwtje bellen , lezen, filmpje, oftewel niksen. Later

1. Jos Janssen:
    Hoi Bea;
    Mijn vrouw en ik volgen je de laatste tijd dagelijks en vinden het erg knap wat je presteert.
    Ook vinden wij het erg knap wat je presteert en dat je talent hebt om te schrijven.
    Wij wensen je veel succes met het vervolg van de tocht en hebben er alle vertrouwen in dat het je gaat lukken.
    Grtjs Ton en Jos
  2. Jos Janssen:
    21 mei 2017
    Sorry voor de slechte formulering van de eerste paar regels.
  3. Will:
    Hey Bea,
    Super hoe je gaat.
    Lees nog graag elke dag je verhaal.
    Heel veel groetjes uit Panningen
    Marc Will en Puckel
    P.s. Puckel heeft t erg naar haar zin.
    Weet niet of ze nog wel terug zou willen.
  4. Jan van der Vight:
    Hoi Bea,
    Super goed bezig, wanneer komt er een rustdag? als je zo door gaat ben je binnen 3 maanden klaar.
    heel gezellig jou verhalen, wat een belevenissen en mooie fotos, geniet er van.

Groetjes Jan
  5. Fam Bruijnen:
    21 mei 2017
    Dien verhale super! Iedere dag opnieuw weer uitkijken naar je belevenissen. Ook de foto!s ! Gezonde kleur en begint licht getint te worden . Maar hier alles good en gank Zoë door!