Dag 32 Maxonchamp - Servance 28 km

30 juni 2021 - Servance, Frankrijk

Ondanks dat ik in een chalet geslapen had was het vanmorgen niet warm, ik heb een 2e deken erbij gepakt, hoe was de temperatuur in mijn tentje geweest, temperatuur was vanmorgen 14 grd. Had een half stokbrood besteld en het huisje schoon achter gelaten. Top gasten.  Maar deze top lokatie moest ik wel dik en dubbel terug betalen vandaag. Vertrek bij regen, en het zou voorlopig niet ophouden, ik kon het in het begin nog aan met de paraplu. Het was het een mooi fietspad maar niet spannend. Niet druk natuurlijk met dit weer, enkel een hondje dat uitgelaten moest worden. Paraplu werd toch al gauw de poncho, ik moest mijn stokken gaan gebruiken. Na twee uurtjes wilde ik wel eens even zitten maar geen mogelijkheid hiertoe, geen bank of muurtje. Maar ja zitten in de regen dat doe je ook niet voor je lol, tot bij een viaduct, droog maar geen bank. Ik was te ver doorgelopen, met dit weer kijk ik ook niet zo vaak op mijn telefoon, hij wordt dan echt zeiknat. Volgende afslag kon ik ook nog nemen. Bij een huis wat te koop stond, kon ik bij de voordeur even op het trapje zitten, hoezee, maar niet te lang, ik kreeg het al snel koud. Het begon ook steeds harder te regenen, ik ging ook steeds hoger, mistig hierboven en koud, en er moest geklommen worden. Poncho was te weinig, het begon te waaien en het ding sloeg me om de oren. Regenpak aan in de stromende regen, schoenen moeten hiervoor uit. Dit zat wel beter maar mijn been deed zeer, ik kon nergens rusten, ik liep op een weg midden door een bos, wel verhard gelukkig. Geen huizen, geen schuurtjes, geen afdakje, wel een picknicktafel zonder afdak. Nog maar even door, en weer te laat gemerkt dat ik een afslag had gemist, terug dus. Mijn been deed steeds meer pijn en ik moest inmiddels plassen. Nou kan ik je vertellen dat een plas doen in de stromende regen mét rugzak en regenpak aan ook topsport is hoor. Zweten doe je in z'n pak, maar het is niet anders, en als je denkt dat het echt niet meer harder kan regenen heb je het mis, het gutst en het stroomt langs me heen de helling af, de beekjes kunnen het water amper aan. Aangekomen in Sevance zocht ik het hotel op wat ik vanmorgen had gereserveerd, maar ik had nog geen respons gekregen, nou had ik hier in de middle of nowhere ook geen WiFi.    Ik liep er binnen en ze hadden mijn mailtje ontvangen, goed zo, dan is dit mijn eindbestemming en ik was zoals zo vaak de enige gast. Regenpak is met glans door de waterdichtheidscontrole gekomen. Natte en koude kleren uit, lekker douchen. Komt er geen warm water uit de kraan ?????  Ik weer naar beneden, de chef was er even niet, en de kok zei van........... ja, die is inderdaad kapot.  HOE DAN!!!@@@   Ik betaal toch voor een kamer met warm water?  Heb ik weer, neem ik eens een hotel dat ik mezelf kado doe na een maand lopen krijg ik dit, wel Mathieu v d Poel op T.V.  De loodgieter kwam erbij, hij was bezig met reparaties en het zou, dacht hij, om 20.00uur verholpen zijn, dacht hij hé, ik moet het nog zien, na zo een dag wil je toch een hete douche. Dan geef me maar een biertje, en je gelooft het niet, maar het regent niet meer. Om 19.00 uur ga ik naar beneden, de chef direct duizend excuses, hij nam me zelfs mee naar de kelder om te laten zien dat het echt was en de loodgieter nog steeds bezig was. Om 21.00 uur heeft Madam warm water zeggen de mannen in koor. Eten was lekker, de eigenaar is Portugees en is pizzabakker, even samen op de foto.  Zo, kom net uit de douche, en alles kwam weer goed. Het heeft vanaf dat ik hier ben niet meer geregend.

1. Petra:
    30 juni 2021
    Lekker einde van een natte dag.. Maar de streek is ook wel heel mooi, mooie (natte) foto's! Slaap lekker in een bedje vannacht, zal je lichaam goed doen. Welterusten!
  2. Jose:
    1 juli 2021
    Zo Bea , wat een dag. Goed doorgezet hoor. Dat kun jij als de beste. Hopelijk heb je een goede nachtrust en morgen beter weer. Dat loopt wat prettiger. Succes en beterschap met je been. Gr. José.
  3. Hetty Koolen:
    1 juli 2021
    Zo bea, deze natte dag is gelukkig weer teneinde gekomen. Een warme douche en een lekkere pizza daar word je weer mens van. Wat een geweldige foto’s weer. Groetjes Hetty 😘
  4. Truus Thiesen:
    1 juli 2021
    Dat is afzien vandaag..🌧 maar wat kan een pilsje, 🍺verse pizza 🍕🍕en een warme douche weer goed maken..Morgen weer een nieuwe dag, hopelijk wat beter🌦
    Weer schitterende foto's🙋‍♀️😘🐕
  5. Gerrie:
    1 juli 2021
    Wat n doorzetter ben je, super hoe je dit doet!!!
    Morgen gelukkig beter weertje !!
    Wat weer n mooie plaatjes.
    Lekker dat pilsje na zo'n heftige natte dag!!🍺