Dag 30 Epinal - Éloyes 23 km

28 juni 2021 - Éloyes, Frankrijk

Gisterenavond zat ik op een krukje in de natte ruimte te stekkeren en mijn blog bij te werken komen Reiny & Gert binnen, of ik het leuk zou vinden om morgenvroeg met hun te ontbijten bij de camper, en zo geschiedde. Om 07.00uur begon het nog heel erg hard te onweren en om 08.15uur kon ik mijn kamp opslaan. Rond 9 uur zat ik aan een heerlijk ontbijt met volkoren stokbrood en oude Hollandse kaas, wat ontzettend aardig van deze mensen, Reiny & Gert uit Amersfoort, heel erg bedankt. Bij het verlaten van de camping stond ik al direct op de route, dat is wel eens anders geweest. Ik had me voorgenomen vanmorgen weer eens een bos-route te gaan maken, dat was al even geleden. Altijd een verrassing dit, je weet nooit wat je tegenkomt. Het bos was prachtig heel veel varens, maar toch ook weer veel omhoog en dan krijg je automatisch weer een naar beneden, hoe gaat mijn onderbeen hier op reageren?  Bij een grote parkeerplaats stond een hele groep mensen die er net een wandeling op hadden zitten, bij het zien van mijn Romevlaggetje wilde ze toch wel iets meer weten. Formidabele en bravo, niemand had zin om met me mee te lopen. Het klimmen en dalen werd steeds meer, op en neer, tja wat zal ik er van zeggen van die lange extra lussen, ze staan wél goed aangegeven, na klim 10 komt klim 11 enz, enz.  Uiteindelijk word ik hartstikke moe van het klimmen en weer dalen en is het leuke eraf, loop ik niet door het bos maar langs weidevelden, dan is het gras niet gemaaid en heb ik mijn hele schoenen en sokken vol zitten met stekelonkruid wat je bijna niet meer uit de sokken krijgt en het steekt en sokken en voeten zeiknat. Even een voorbeeld: aangekomen in het dorpje Archettes, vanaf de camping.         De route die ik heb gelopen volgens de markering, zwaar en in het begin mooi, duur 3 uur en 12 km.  De kortere weg, niet zwaar en misschien minder mooi, duur 2 uur en had dan 8 km gelopen. Moet ik mijn been hier al mee belasten ????  Een twijfeling steeds, vandaag 3 lussen waarvan ik de laatste nooit kan nemen want dan zit ik rond 21.00 uur op de helft en midden in een bos waar je geen sterveling tegenkomt, dus ik moet eerder al op tuinenjacht, want ook hier weer geen camping in de buurt. Besluit genomen om langs een weg te lopen in de berm, maar eerst even boodschappen doen in Pouxeux bij de U store, aan de andere kant van de Moezel, want de provisiekast is leeg. De weg was goed te doen, er lopen hier meer locals in de berm, het begint met een trottoir en eindigt hiermee, tussenin berm.  Zo, voor vandaag mijn hart gelucht.        In Éloyes zou ik wat moeten zoeken en het begon weer te miezelen, dus het werd nog tijd ook. Ik zag twee kinderen aankomen lopen, verder geen sterveling op straat, de jongen sprak wat Engels, of dat van moeder zou mogen, mijn tent in jullie tuin?  Mams kwam net aanrijden, en ze had geen enkel bezwaar, maar meer ook niet. Helaas blijft dit vanavond dus een tent in de tuin en word ik hier niet binnen uitgenodigd, het kan niet altijd kermis zijn, nietwaar?  Maar oké, ik ben weer voor een nachtje onder de pannen. Het heeft toch zo nu en dan wat gemiezeld vandaag maar regenkleding was net niet nodig. Ik was net op tijd met mijn tent opzetten want vanaf dat moment heeft het aan een stuk door geregend en nu nog,  het moet maar eens gaan stoppen want ik moet inmiddels plassen.

1. Peter Janssen:
    28 juni 2021
    Beum, knap hoe je onder omstandigheden verder gaat. Ginne zanik, focus op ‘dien vlegske’ symbool om door te gaon in combi met de wil, de ‘eindbestemming, en de ‘eigewiesheid van unne Beumers 😜’ en sterk moreel. Steeds dichterbij! Go for it!
  2. Petra:
    28 juni 2021
    Bea wat doe je? Loop je de GR 5 of loop je naar Rome?? Die streepjes zijn niet heilig hoor. Rome wel (????)

Vergeet niet vooral (proberen) te genieten. NU. Je bent (achteraf gezien) al heel snel wer truuk in Kepèl
  3. Susanne:
    28 juni 2021
    Met jouw doorzettingsvermogen ga je er komen Bea. Heb er alle vertrouwen in. Ook al is t soms afzien. Dikke 👍🏻