Dag 14 Aubigny-les-Pothées / la Neuville lès Wasigny 33 km

14 april 2017 - La Neuville-lès-Wasigny, Frankrijk

Allereerst wil ik al mijn lezers bedanken voor alle leuke reacties, kan natuurlijk niet iedereen persoonlijk terugschijven, maar ik zou zeggen, blijf lezen. Na een heerlijk nachtje in de camper, zaten er in de ontbijt ruimte 3 Nederlandse dames, ze waren op doorreis en onderweg naar Ans en Jolande, waar ik eerder mee heb kennisgemaakt, ze gingen 2 dagen met hun meelopen, ik liep om 08.30 uur weg, benen waren goed, t miezelde n beetje, was een prachtige route vanmorgen, door bossen met mooie paden, plots stond daar een reetje, heeft me een hele tijd aan zitten staren, heb er dan ook en foto van kunnen maken, verder door weilanden met koeien, vol met vlaaien, en dan bedoel ik niet de Limburgse, de koeien kwamen wel erg dicht bij, heb de stokken gebruikt voor ze af te weren, op een kruispunt voor Signy-l'Abbaye bleef ik even staan, om de omgeving in me op te nemen, komt een vrouwtje, route ??, nee of hier ergens een super is, toesjoer was t antwoord, na 1,5 km even wat eten ingeslagen, ging buiten zitten, het regende nog een beetje, heb de hoes over de rugzak gedaan, en zag toen het routeteken staan , waar ik naar toe moest, niet meer in t boekje gekeken, dom dom dom, ik kwam er na 1.5 uur achter dat ik helemaal verkeerd aan het lopen was, geen zon, ziet dan ook niet of je naar t zuiden loopt, nu moest ik 1.5 uur terug, en t was een heel zwaar stuk, veel modder en bomen over t pad, weer terug in het dorp was al helemaal aan mijn latijn, maar was nog niet op de helft, het was al 14.30 uur, boos op mezelf , doorgelopen aan een stuk, of t mooi was onderweg, niet meer gezien, bij t afdoen van mijn regencape ben ik de leesbril verloren, ook hier ben ik voor terug gelopen, hij lag met de oortjes omhoog, zonder verdwaal ik zeker, bij een kerkhof de waterflessen nog even gevuld, ik sliep in een huis bij een Nederlands vrouwtje, waar ik gisteravond voor gebeld had, maar ik was te enthousiast doorgelopen, geen zin meer om op de route te kijken, ben ik 4 km te ver gelopen, op dat moment dat ik bij een Nederlandse B+B aanbel, om te vragen waar ik moest zijn, krijg ik een app van Rijk, hij sliep toevallig ook op dit adres, waar ik bleef, de vrouw verwachte mij, en t was bijna 18.00 uur, ik werd met de auto opgehaald, ik heb me meer dan 10 km verlopen vandaag, en dat voel ik ook, met zijn drietjes ervoor gezorgd dat we wat te eten kregen, pasta en een lekker pilsje, douche, blog bijwerken, want de lezers verwachten toch wel weer een verhaaltje, ja ook deze dagen ga ik nog meer krijgen. Dan hoop ik dat ik toch een goede nachtrust krijg, nu nog 1 biertje. Later.

1. Pico van Bree:
    15 april 2017
    Hallo Bea, je kent me niet, maar ik ken Rijk, die heb ik drie weken geleden uitgezwaaid en via zijn web log ben ik aan jou web adres gekomen. Ik heb bewondering voor je, zeker als ik lees dat je vandaag een behoorlijke tegenslag heb gehad. Zelf ga ik over 12 dagen beginnen aan de Camino, alleen niet vanuit huis. Ik start in Saint Jean Pied de Porte en verwacht er een kleine zes weken over te doen naar Santiago. Ik wens je veel sterkte en kracht en als je Rijk tegenkomt zeg hem gedag van mij.
    Vriendelijke groet, Pico van Bree
  2. Ans:
    15 april 2017
    Bea, ik geniet van je verhalen!
    Respect voor deze uitdaging die je aangegaan bent!
    Geniet er van en ben niet te streng voor jezelf maar zie een 'verkeerde afslag' als een uitdaging (ik weet ik heb makkelijk praten
    Succes verder
  3. Coen Naus:
    Hallo Bea,
    Super van je om deze challenge aan te gaan voor jezelf. Chapeau. Mooie beschrijving v d omgeving en je belevingen daarbij...kaart en bril trouw blijven;-) Heel veel suc6 en vooral geniet.... en tot je volgende reisverslag. Grtjs Coen
  4. Marian hooijmans:
    16 april 2017
    Het zat vandaag een beetje tegen maar morgen kan weer alles anders zijn. Je loopt in elk geval naar het mooie weer toe. Veel succes.
  5. Bevo Will:
    16 april 2017
    Ha Bea,knap hoe je doorgaat.respect.Er komt heel wat op je pad.Ook tegenslagen krijg je te verwerken.Geniet vooral van alles.Veel plezier en Succs verder.Will P
  6. Jan Verjans:
    16 april 2017
    Ik wil je graag wat zon uit Spanje sturen. Jammer van zo'n dag dat er van alles tegen zit. Maar zie het glas half vol, want je hebt toch maar weer geflikt. Het ree vond jou aardig anders was het niet blijven staan. Ze zijn je toch maar eventjes komen ophalen. Ik wil graag nog een keer voor je koken in zuid Frankrijk. Bea je bent een kanjer knuffel Jan.
  7. Mam:
    16 april 2017
    Je moet beter de schelpen in de gaten anders loop je teveel km, maar verder geniet je er toch van. Nog veel succes met je avontuur. Gr, mam
  8. Em-Jeej:
    16 april 2017
    Wat eine daag zeg! Maar ein gooje test, det idderein dich good gezint is! "Rièk" met Rijk, det is zeker!! Brilke mss aan ein tuike? Neem d'r nog ein eike op want: "ein ei is gên ei, twieë ei is ein half ei, maar dreej ei is ein Paosei." Zálig Paose en hald dich!
  9. DEWART Patrick:
    17 april 2017
    Veegget niet, geen toeval op camino