Dag 13 Rocroi / Aubigny-les-Pothées 21 km

14 april 2017 - Aubigny-les-Pothées, Frankrijk

Gisterenavond in het restaurant een leuk koppel nog ontmoet, zaten naast onze tafel, waren erg geïnteresseerd in onze reis en verhaal, ze gaan ons ook volgen op t blog, Belgen, das toch weer leuk,. Na een heerlijke nachtrust hebben Rijk en ik ons huwelijk van 3 dagen ontbonden, en wel in de bakkerswinkel, hier hou ik niet van, afscheid nemen, ik wilde dan ook zo snel mogelijk weg, t leek alsof ik blij was dat ik er vanaf was, maar das niet waar, ik kocht een halve meter stokbrood, stak deze naast mijn rugzak in het vak en liep langs de Marie het leuke dorpje dat de naam Rocroi draagt uit. Het zou niet z'n moeilijke dag worden, maar t weer alleen lopen is toch weer even wennen, en er begint vandaag een nieuw routeboek, tot Rocroi is dus gelopen, dit boek gaat van Rocroi tot Vezelay, en dan weer een nieuw routeboek, Rijk bedankt voor je gezelschap, ach wat lul ik toch, ik ga hem vast nog wel eens zien. Op weg naar Chilly, wandelend door een prachtig natuur reservaat, mooie foto's genomen, liep er een hond over straat, is een heel stuk met me meegelopen, totdat ik in de gaten kreeg dat hij nergens van was, echt zielig, ik heb hem na wat afhouden toch kunnen keren, was wel lastig, iets verder lag er een dode poes langs de weg, en vervolgens een koe die met de poten omhoog lag, hij was echt geen fitness aan t doen, mors en mors dood, laten ze die beesten hier nou liggen voor atractie voor de pelgrims, je zou t haast denken, gelukkig verder geen dode dieren meer gezien, net buiten Chilly was een vrouwtje in de tuin bezig, vroeg haar om water, awie, kreeg zelfs koffie met cake, mama kwam er ook bij zitten, hebben nog veel in het werk gesteld voor een slaapplek op 10 km verder, niet gelukt, vriendelijk bedankt voor de gastvrijheid weer langs de velden verder, weer lekker in de voeten tot L'Echelle, hier was een museum, ik liep onder de poort de binnenplaats op, komt een jongman aan, klein beetje Engels sprekend, of ik hier een stempel kon krijgen, achter het museum was het gemeentehuis ( Marie ) maar madam kwam pas over 15 min, wacht ik toch gewoon ff, had de tijd en was een pracht gebouw, stempel kon ik krijgen, gelukkig sprak ook zij een beetje Engels, heb haar gevraagd voor een slaapmogelijkheid, was zo aardig voor me te bellen, gelukt, 10 km verderop, wandelend verder door mooie koolzaad velden die volop in bloei staan, heb ik me even in het gras gelegd , koek en mars, stukje stokbrood, slokje water, en.........we kunnen weer. In het dorp Aubigny-les-pothées was t nog een hele klim naar het B + B van de fam Launoy, er was niemand thuis, ben op het terras gaan zitten, wachtend op hun komst , het was 15.30 uur, klaar voor vandaag, dacht ik, het werd 17.00 uur...........18.00 uur.......19.00 uur, ik kreeg het koud, had al 2 keer gebeld, nemen niet op, buren konden me ook niet helpen, ben toen maar weer naar beneden gelopen, bij de kerk kwam net een auto aanrijden met koppel, of ze me konden helpen, ja graag, dit uitgelegd, zij reed wel even mee naar boven om de situatie te bekijken, maar die veranderde niet, of er nog en B + B is in het dorp , die was er, ze bracht me er naar toe, helaas vol, oftewel COMPLET, of ik genoegen nam met een camper, ja natuurlijk, er was een familie feestje aan de gang , ik kon op de slaapkamer van de eigenaar douche, dan zouden zij de camper in orde maken, deze was na een heerlijke douche lekker warm, kreeg nog wat te eten, en morgen ontbijt, das toch helemaal top, Dit voor €15.00 , de duim is vandaag voor Marie Legard, gaat helemaal lukken vannacht,, nu weer even de tocht voor morgen voorbereiden. Later. Voor de lezers die willen , , je kunt Rijk v Alphen ook volgen, wel grappig, ik lees zijn blog nu ook , en hebben niks afgesproken, maar liggen nu weer in helzelfde dorp.

1. Doret beumers:
    15 april 2017
    Prachtige tocht Bea, leuk om je ervaringen te lezen! Succes en geniet!
  2. Ria Janssen:
    15 april 2017
    Hoorde van een oud handbalsters dat je deze tocht ging lopen. Wat stoer van je en wat een leuke verhalen! Ga je de komende tijd zeker volgen. Heel veel wandelplezier nog, groetjes
  3. Annie Vestjens:
    15 april 2017
    Hoi Bea,hoorde vanuit Maastricht (Truus) dat je onderweg bent naar Santiago. Volg je nu via je prachtige verhalen. Veel plezier en "buon camino"
  4. Petra:
    15 april 2017
    Zet m op, laat je niet kisten, neem die hond nu maar gewoon mee naar le chemin dan zorgen wij er wel voor. Tot ziens, de gehwohl staat klaar!
  5. DEWART Patrick:
    17 april 2017
    ik lees dat uw iedere dag iets korte bij uw doel komt. Uw zelf lerenkennen door de verschillende kennissen dat uw onder weg ontmoet. Beste,