Dag 7 Spa - Stavelot 18 km

5 juni 2021 - Stavelot, België

Alles zeik en zeik nat in moeten pakken vanochtend, maar ík heb 't droog gehouden vannacht, heb zelfs de bikers niet meer terug horen komen, ze zaten toch flink aan het bier wat ze zelf hadden meegenomen. Hierdoor weegt het ook iets meer, maar hoppa schouders eronder na een kleine opfris in de natte ruimte, boterham met ei heb ik gister gekocht, en nu zonder bakkie pleur, boterham oppe vuist en al wandelend, in de regen, ja hoor,het miezelt alweer, net genoeg om de jas aan te moeten, lekker zweten dus.  Was prachtig wandelen hier in de forrest, de beekjes  stroomde hard, moest al zijn overtollige water van gisteren nog naar beneden storten. Het was echt prachtig hier, twee flinke klimmen maar dan blijft de route wel een tijdje op een plateau gelijkvloers. De route is ook vrij goed aangegeven,  zelden hoef ik te kijken of ik nog goed zit, wat ik in het begin in Dalhem nog wel deed. Jammer van die nevel hierboven, waardoor het uitzicht ook tegen viel natuurlijk.  Ik moest me wel vaak staande houden en het werd echt survivelen.  Het werd zelf zo slecht dat ik overwoog om een omweg te maken maar die was er ook niet. Ik ben zelfs met mijn schoenen kopje onder geweest, geen houden meer aan, hier heb je zelfs aan hoge schoenen niks  hier moet je lieslaarzen dragen.  Er waren nog meer wandelaars geweest, ook pelgrims misschien ??  Grote voeten, want hier ga je voor je plezier toch niet lopen. Eigenlijk ben ik dat ook aan het doen, toch, voor mijn plezier?  Gisterenavond was mijn planning om door te lopen tot in Logbiermé, maar dat ga ik bij lange na niet halen met dit tempo, 2 km per uur. Zal dan toch Stavelot worden.  Maar ik heb wederom nog geen slaapplek. Gisteren gebeld naar twee plaatsen, warempel het ging best redelijk, hun alleen Fans en toch kwamen we eruit, maar het heeft geen kamer opgeleverd, desolé.          Voor een persoon en een nacht is heel moeilijk te vinden, doen ze gewoon niet aan. In Stavelot moest ik eerst naar de buurtsuper, morgen is het zondag en ik heb geen voorraad meer. Ik vroeg de kruidenier of hij wat wist, ja daar op de hoek ligt een Alberge, even poging doen dan maar, maar ik had alleen nog dure gezien op internet. Hij vroeg ook € 75,00  kosten koper. Man ik hoef die kamer niet te kopen, een nacht volstaat. Op straat sprak ik een man aan met hond aan de wandel, een oude local, die heeft misschien zelf wel een kamer vrij. Deze man sprak Duits en had zelf geen mogelijkheid maar wilde wel met mij gaan vragen, hij dacht hij iemand die meer zou weten, dit oude vrouwtje stuurde ons ook weer door en zo kwam ik op dit mooie adres van Anne-Marie.  Gewoon huiselijk, warm en een kamer met vier bedden. he-le-maal Toppy na deze survival dag.  18 km in 6 uur, ik loop er ,,normaal,,  30 in 6 uur, maar ja Beum, dit was ook niet normaal. Wel een mooie dag, toch blij dat ik daar boven niet ben blijven steken. Ik zag zelfs een frietkot bij het langslopen, na 4 dagen alleen maar Italiaanse kost te hebben gegeten was me al opgevallen dat ik nog geen Belgische frietekes had gezien. Maar eerst veel wassen en drogen ook de tent uithangen, dit is weer een luxe na een dagje op een natte camping. Morgen wordt het beter, zegt de Belg!!!!!!!@@   De patattekes en kroket waren heerlijk, moest binnen bestellen en betalen,  alvorens buiten te wachten met een ronde vibrator, echt gebeurt, als de vibrator afging waren mijn patatteke zover, awel. Hierna bij de buurman nog een goede pils gedronken.

1. Postbode Marloes:
    5 juni 2021
    typisch belgisch vlg mij inderdaad die trilvibrator… hadden wij laatst ook in kinrooi
  2. Peet:
    5 juni 2021
    Het is je weer gelukt om een lekker bedje te scoren. Schoenen maar even een poetsen voor je er morgen weer instapt.
  3. Petra:
    5 juni 2021
    Prachtige foto's! Zo willen we er nog meer dus zet ''m op!
  4. Bevo Will:
    5 juni 2021
    Is inderdaad wel survivalen aan de foto's te zien.Hopen dat de Belgiekskes gelijk hebben,en dat morgen beter weer hebt.
    Doei🥰
  5. Victor:
    6 juni 2021
    Ja, hier ook zuig klei. Verschrikkelijk. Maar wel droog en soms miezer. Welke route loop je?
  6. Piet hovens:
    6 juni 2021
    Wat een doorzettingsvermogen. Chapeau !!
    Bea laat je niet kisten. Je haalt het wel.
    Piet uit Steyl
  7. Peter Janssen:
    6 juni 2021
    Survival. Nu maar hopen op een zonnetje. Ziet de wereld er anders uit.
  8. Marian hooijmans:
    6 juni 2021
    Zet hem op! Hoop dat het de komende tijd wat beter gaat met een slaapplek vinden. ⛺🛏🤗
  9. Ans aarts:
    6 juni 2021
    Hoi bea je gaat weer geweldig je bent niet voor één gat te vangen succes 👍🛌🥾
  10. Truus Thiesen:
    6 juni 2021
    Jij bent toch zo'n stoere Hollandse vrouw die wel tegen een buitje kan
  11. Gerrie:
    12 juni 2021
    Weer erg mooi geschreven Bea, blijft leuk om te lezen!!