Dag 33 Servance - Montvillers 14 km

1 juli 2021 - Hautvillers, Frankrijk

Om 08.00uur was ik beneden voor mijn ontbijt, de kok zei dat het ontbijt pas om 09.00uur was?? Pardon ???  De patron lag nog op bed. Dan maar geen ontbijt, dan ga ik wel naar de bakker. De rekening graag, hier moest hij toch zijn nest voor uitkomen en in een mum van tijd was hij bij de bakker geweest en was de rekening klaar. Bedankt en tot ziens. Half uur later stond ik op straat en wat voel ik.....géén regen, zo dat is al het begin van een mooie dag. Het was ook mooi, beetje fris maar lekker. Vanaf hier loop ik nu de GR59 richting Beçancon, betekende weer een flinke klim vanmorgen, maar die gaat steeds omhoog tot ik boven ben en niet steeds up-down en je komt uiteindelijk niet veel hoger. In het dorpje Belfahy ben ik even het kerkje ingelopen, klein en mooi dorpje waar ik ook mijn droomhuis heb zien staan, ik zit hier op een hoogte van bijna 800 mt. Nu stond ik, na een paar uur klimmen, te genieten van een prachtig uitzicht met het geluid van helemaal niks, nog geen kettingzagen in de verte. Genieten deed ik hier en het was lunchtijd. En naar beneden, het ging heel goed, je kon zien dat het de afgelopen dagen veel had geregend, stenen en takken zijn tot ver naar beneden meegesleurd. In montvillers kwam ik weer op de steenweg en trof hier een oudere man bij zijn huis. Bonjour Monsieur, sa va?  We spraken niet dezelfde taal dus liep hij even naar zijn buurman, een Zwitser die Duits en Engels sprak. Deze nodigde mij uit voor een kopje koffie, nou daar zeg ik geen nee op. Het werd heel erg gezellig en we hadden elkaar veel te vertellen, we deelde veel dezelfde interesses en of we elkaar al langer kende. Thomas woont hier alleen, in het huis van zijn ouders die in Zwitserland wonen, en of ik al een eindbestemming had voor vandaag. Nou nee, eigenlijk niet, maar ik was van plan naar Ronchamp te lopen en dan zou ik wel zien. Je kunt ook hier blijven, ik heb kamers genoeg, en dat is wat ik deed, ik heb er niet lang over getwijfeld. Prachtig huis en inderdaad genoeg ruimte, maar hij moest eerst opruimen en schoonmaken, samen deden we de afwas. Toffe vent met prachtige verhalen. Mijn bed werd opgemaakt en voor de rest vond hij het hartstikke gezellig en ik ook. Thomas was in coronatijd heel veel alleen geweest, en vond dit prachtig, ook mijn avontuur naar Rome. We hebben veel foto's gekeken van hem en mij, biertje erbij en heerlijke kipkerry gegeten. Bij de buren waren ze bezig met honing uit de raten te halen, op afstand naar staan kijken. Wat een fijn verblijf dit, het huis stamt uit 1806. Nog een toffe avond gehad met een goede fles wijn. Mijn schoenen zijn al dagen niet meer droog geweest, mochten vannacht bij het kacheltje staan met veel kranten erin.

1. Miriam Coopmans:
    2 juli 2021
    Bea, petje af. Wat ben jij een doorzetter! Heeft Thomas niet toevallig n wit paard? Droomhuis in de buurt....Ook nog s! Pak n welverdiende rustdag bij Thomas. Succes verder!
  2. Door:
    2 juli 2021
    Gevonden!
    Niet verder zoeken!
    Thomas biedt je veel meer dan de Paus!
    Ga genieten! 😎