Dag 29 Charmes - Epinal 31 km

27 juni 2021 - Épinal, Frankrijk

Ik was al even wakker maar ineens hoorde ik getik op mijn dak, REGEN !!! Dan kan ik ineens heel snel zijn, het luieren is dan over. In een mum van tijd had ik alles in de grote schuiltent staan bestemd voor de tentcampeerders, zo ook Marjo en Piet. Ik was net op tijd klaar voor de echte bui viel en kon zo alles op mijn gemak opvouwen en inruimen. Net na 08.00uur was het droog, en na (weer) afscheid genomen te hebben, vertrok ik met een klein ontbijt in mijn maag richting Epinal, dichterbij was geen camping. Het was trouwens heel mooi wandelweer, de zon kwam erdoor en het werd nog 24grd. Na een paar km haalde Marjo & Piet me in, doeiiiiiii. Ook een Duitser die op de camping lag haalde me later in, hij las mijn Rome vlaggetje achterop en moest toch even stoppen, hij dacht dat ik ook een fietser was. Het is zondag vandaag, dus is het iets drukker op het fietspad, maar niet hinderlijk. Had me voorgenomen op tijd te pauzeren en er de hele dag over te doen, als het droog is kan dat veel beter natuurlijk, lekker luieren in het gras. Het kanaal waar ik nu al een tijd langs loop heeft heel veel sluizen, ik heb 't eens opgezocht, in totaal zijn het er 93 en deze worden allemaal automatisch bediend, geen sluiswachters meer, er is ook bijna geen verkeer op maar vanmorgen kwam er toch nog een sloep voorbij gevaren. De afgelopen week heb ik nog geen 100 km gelopen, dit zouden er met goede benen 200 kunnen zijn. Wáárom, hoor ik velen zeggen.  Een stemmetje in mijn hoofd fluistert me dat toe. Ga ik nog meer dagen rusten dan ligt er straks sneeuw op de pas naar Italië, dat wil ik toch ook niet. Ergens heb ik even naar een basketbaltournooi van de jeugd gekeken wat even afleidde. Het binnenlopen van de stad Epinal was weer een hele tocht naar het centrum, even wat water gevraagd bij een kanovereniging want ik was er helemaal doorheen. Wat ik van de stad gezien heb was erg mooi, prachtige gebouwen maar ik had natuurlijk geen zin om hier nog uren aan stadsbezichtiging te gaan doen, naar de camping moest ik heen en die lag natuurlijk weer een heel eind weg met nog een behoorlijke klim maar wel aan de route, dus ik kan er morgenvroeg hier meteen inspringen. De camping was prima in orde ik kon er eten en een biertje krijgen en dat is waar het om gaat bij de finish. Er was een aparte ruimte met groot scherm waar ik voetbal kon kijken, dit zeiden ze me direct al toen ik binnen kwam, Ollanda is aan het spelen. samen met Gert & Reiny deze verlieswedstrijd gezien, jammer dan, trouwens, verdiend verloren. Lekker gegeten en nog een afzakkertje met het stel gedronken. Het was inmiddels bijna 21.00 uur en ik moest nog douche, het was de beste douche die ik tot nu toe gehad heb. Ook Reiny is apothekersassistente en ze hebben allemaal het allerbeste met me voor. Ik heb over deze afstand vandaag 10 uur gelopen, dus erg veel pauze gehad, en hoe het gaat? Loop op ibuprofen, het gaat.