Dag 3 papenhoven /Maastricht 30 km

6 april 2017 - Maastricht, Nederland

Na een heerlijk nachtje en goed ontbijt met ei en spek samen met Jan de route uitgestippeld zodat ik niet net als gisteren weer voor verrassingen kom te staan, Jan loopt een eindje met me mee, gezellig ,door natuurgebied de kingbeek, super mooi gelegen in Obbicht, op 6 km heeft Jan zich weer omgedraaid, ik vervolgens de dijk op langs het kanaal richting Maastricht, en geen bagage vandaag, ik slaap vanavond in een B&B, deze is van een schoonzus van Jan, hij komt straks ook naar Maastricht met zijn Harley , en neemt dan mijn 10 kilo tas mee, dikke pluim voor Jan, trof een man langs t kanaal waar ik mee aan de praat kwam, was gister een man met 2 paarden ook langs geweest die naar Santiago ging, ook ff gepraat met een visser, de vrachtboten die naar het zuiden varen groet ik hartelijk, ja misschien staan ze straks nog ergens aangemeerd en herkennen ze mij, tijd voor n bakkie dan dus. Het werd zn mooi weer dat ik de pijpkes van mijn broekske heb afgeritst, komen toch n paar witte poten tevoorschijn, kom maar op zon , doe je best. Zag ook op plaatsen paardestront liggen, misschien haal ik ze nog in, n dagje mee op t paard lijkt me wel leuk. Na uren tussen het kanaal en de maas te hebben gelopen ben ik in Geule de brug overgestoken en t dorp ingelopen, had geen water meer, oudere man die in de tuin stond verteld wat een prachtige tuin hij had, in ruil voor 2 flesjes water, ja zo doe je dat, verderop een vrouwtje gevraagd wat een leuke route was naar Maastricht, wilde ff van t kanaal af, kun je t beste lopen over Bung, pardon nooit van gehoord, ooooooooo Bunde , ja die wel, ,na 7 uur lopen in Maastricht een foto aan t nemen van de Servaasbrug, krijg ik een app van Jan, waar ik was, hij kwam net met de motor en mijn rugzak aanrijden , ja hoor bij de Servaasbrug, wat een toeval weer, hij naar vrijthof gereden ik gelopen, heerlijk pils gedronken, hierna geprobeerd weer een stempel in het pelgrims paspoort te scoren , helaas, morgenvroeg ga ik t nog eens proberen, bij B&B was het natuurlijk weer toppy, Truus Krekels uit Grashoek, kreeg n hele etage voor mij alleen , maar er sliepen ook nog andere gasten boven , nadat Jan was vertrokken ben ik een shoarma wrap gaan halen aan de overkant, pils mocht ik nemen uit de koelkast, , douche, klein handwasje doen, en lekker languit op de bank t.v. kijken, wijntje erbij, het leven is mooi.

1. Simone:
    4 april 2017
    Ha Beum,
    Ik geniet nu al van je mooie verhalen. Wat een leuke mensen heb je al ontmoet.

Liefs
  2. Evelien de Groof:
    4 april 2017
    Ha Bea,
    leuk om te lezen waar jij uithangt!
    Wens je veel succes bij het vervolgen van deze uitdaging.
    Groet Evelien
  3. Peter:
    5 april 2017
    .......toeval....!!!!!....ut mot verdomme echt neet gekkkkkkker waere....;-)
  4. Eugene Uiting:
    5 april 2017
    Hoi Bea he gaat goed zo te lezen. Voor stempel in Servaaskerk ff melden dat je pelgrim bent. Toen mocht ik ook de kerk bekijken zonder entreebewijs. T ga je goed verder.
  5. Jan Verjans:
    5 april 2017
    Was gezellig gister in Maastricht hopelijk heb je je kruisje nog kunnen oppikken. Mooie tocht vandaag knuf Jan
  6. Will:
    5 april 2017
    Hey beum. Super leuk om je verhalen te lezen. Zo ga ik ieder dag een beetje mee. Geniet en toi toi!
  7. Tante Juul:
    hoi Bea,
    Ik ben heel benieuwd naar je verhalen.
    Ans heeft al eerder geprobeerd om mij aan te melden zodat ik een mail krijg van een nieuw verslag maar dat was niet gelukt.
    Ik hoop dat het nu wel lukt, heel veel succes en ik zie je verhalen graag tegemoet
  8. Jeanne Verheijen:
    Hoi Bea,
    Wat een mooie verhalen al, het gaat super goed he?!
    Mooi weertje, prachtige natuur, lieve mensen, goed gewandeld, wat wil je nog meer? Ga zo door!
    Groetjes Jeanne Verheijen
  9. Ans aarts:
    5 april 2017
    Hoi Bea zo te lezen gaat het je goed veel leuke mensen en op zijn tijd een lekker glaasje bier.nog veel wandel plezier ik volg je.