Dag 99 Negreira / Cee 54 km

10 juli 2017 - Cee, Spanje

Laat ik maar gewoon wat later op de dag beginnen met mijn verhaal, in de morgen was het niet zo spannend, was niet druk, miezel, plu moest weer uit de motteballen dus. Maar cape was handiger in dit geval, hoef ik de bagage niet allemaal in te pakken met hoezen, dan eens met een Spanjaard overgelopen, Duitse vrouw, de Spaanse scholieren van gisteren, gho ik vind ze zelfs leuk. Weer een andere Duitse. De Spanjaard kwam weer meelopen en is niet meer weggegaan. Hij blijft maar Spaans praten, ook als ik zeg dat ik er geen moer van versta. Ik praat gewoon Heldens terug. Na drie uur kreeg ik pas de eerste koffie, twee broodjes had ikzelf gelukkig nog. Het was best soms pittig klimmen nog, en erg rustig vanmorgen. Maar weer mooi, Galicia is groen, maar t weer zit dan ook niet altijd mee. Temperatuur is vandaag goed. Beetje onder elkaar al gevraagd waar ieder zoal gaat slapen zo boor Finisterre, ligt qua afstand beetje te dicht of té ver, enkele in Ponte Olviera 32 km, vond ik eigenlijk ook wel genoeg, maar dan zit ik een beetje met morgen die wordt dan wat lang, of die nog in twee delen ? De Duitse ging voor Logoso, oeps die was 36. De Spanjaard Olveiroa, ja die doe ik ook, zijn weer twee km minder morgen, ik moest even plassen en hij liep vooruit, zag hem een tijdje niet meer tot hij uit de albergue kwam lopen in Olveiroa, hele verhalen, verstond er niks van, zwaaien, hard pratend, ik ken t wel van de Spanjaarden, maar ik begreep dat ze hier vol zaten en we verder moesten, he, ik was t eigenlijk wel een beetje zat, zat al op 32 km. Er zit blijkbaar niks anders op, dan nog maar 4 erbij, onderweg daar naartoe had bij het steeds over een taxi, dat was t enige dat ik verstond. Maar in Logoso aangekomen, VOL. Wat nu ??? Volgende was Cee, en lag op 17 km. Hij nam een biertje, ik niet, ik wist niet wat er nog ging komen, druk doen
zwaaiend. Helaas niemand die Engels sprak, die even wilde vertalen voor mij wst hij nu eigenlijk wilde. Het waren allemaal Spaanse, of ik mee een taxi nam naar een albergue verderop, nou heb ik eens van Rijk gehoord, dat ze dat deden/ aanboden als alles vol was, en de pelgrims nog onderdak moeten hebben, dacht dat ik het wel begreep, dus oké, €10,00. Maar de taxi reed wel erg ver weg, ik greep al eens in tussen hem en de chauffeur, maar ja wat moest ik zeggen, we kwamen uit in Cee, ik wil helemaal niet naar Cee, daar loop ik morgen naartoe, ik wil vanaf het beginpunt weer beginnen morgen om 07.00 uur. Het zijn vanaf Logoso nog 17 km. Nou begreep ik eindelijk dat de Spanjaard morgen vanaf Cee naar Finisterre loopt, ja dag nep pelgrim. Dat gaat niet gebeuren, IK moet terug, NU. Met de translater zijn we er uit gekomen en de chauffeur bracht me kosteloos terug. Ik heb me in het dorp af laten zetten, de opstap plaats van straks was 500 m de heuvel op, waar waren de anderen pelgrims allemaal , er zaten nog verschillende pelgrims achter ons, ik moest niet telang nadenken maar handelen, het was bijna 15.00 uur, en er zit niks anders op, in de benen Beum, de weg naar Cee, na een kwartier realiseer ik me dat ik buiten die twee broodjes en een banaan nog niks gegeten heb, en ik zou niks meer tegenkomen, gelukkig had ik nog een flesje water. Er liep nog een pelgrim op een half uur, maar dit was een meisje die in de natuur sliep en heel langzaam liep, niet blijven treuzelen met haar dus. Mijn voeten doen pijn, veel keien, gaat door de zool heen, en t werd warm, de zon scheen al een hele tijd. Verstand op nul, twee fietsers passeerde, ja die zijn er met een half uur, ik nog 4 uur. Ik ging nog steeds bergop en zolang dat gebeurt ben ik er nog niet, want Cee ligt in de baai van Finisterre, maar ik was toch al even een beetje rond aan het kijken waar ik evt kon slapen, als het niet zou regenen, ik kwam bij een oude kapel, dit zou wat zijn, maar bedacht me toch. Water was op, had honger, ik had het gevoel dat ik ging dalen, zoals in een vliegtuig, maar dan duurt het nog een uur voor het vliegtuig echt de wielen aan de grond zet, maar mijn gevoel was goed, toen ik de baai zag liggen met Cee, daarachter de zee. De weg naar t centrum was nog lang, ik bedacht me om een hotel te nemen, maar kon ik dat wel betalen, want ik teer nog steeds op de rekening van Rijk, mijn pasje is verlopen vanaf 1 juli. Ja ik zag dat ik t me kon veroorloven, na nog een paar km in de stad gelopen, vond ik hotel la marine, de vrouw achter de receptie moet gezien hebben dat ik een zware dag achter de rug had, €29,00 voor een twee pers kamer met bad, heerlijk maakt mijn 54 gelopen km vandaag helemaal goed, ben precies 12 uur aan de wandel geweest met 10 kg op mijn rug. Mijn rugzak op de kamer belegd / gegooid, droog t-shirt aan en eerst iets eten, dikke hamburger met twee potten bier, hier knapt Beum van op, en nu het bad vol laten lopen, heerlijk dit. Ben weer een ander mens, nu nog een blog schrijven, kom de kamer niet meer af, naar Finisterre zijn het morgen nog maar 12 km, en naar de kaap/ vuurtoren dan nog 3,5 km. Dus morgen op mijn gemakje Cee uitlopen, richting Finisterre. Nu genieten van mijn welverdiende hotel kamer. Morgen laatste dag, FINISTERRE. Morgen.

1. Pieter (broer van emjee):
    10 juli 2017
    Geweldig. Morgen dag 100 !!! Wat een mijlpaal. Zal hele dag in gedachten meelopen. Als je steun voelt ben ik het !
    Loat goan dae wage !
  2. Jan savelkoul.:
    10 juli 2017
    Een kusje zachtjes en teder dat is wat ik je zou geven.
  3. Petra:
    10 juli 2017
    wauw bea wat een monstertocht! morgen verdiende rust bij aankomst, geniet ervan! en je tweede compostela ophalen.
  4. Miriam Coopmans:
    10 juli 2017
    It''s the Final countdown!!
    Heel veel succes met de laatste kilometers op de 100e dag!! Petje Af voor jou, kanjer!!
    Miriam
  5. Miriam Coopmans:
    10 juli 2017
    It's the Final countdown! Succes met de laatste kilometers op de 100e dag! Petje Af voor jou, kanjer! Gr, Miriam x
  6. Em-Jeej:
    Heej Beej,
    Waat bisse toch eine bikkel, vol principes en hèl veur dich zellef natuurlijk. Presies wie we dich kenne. Genne flauwekul. Ik heb waal ef veur mich zellef dea film aafgedreid wies tich dao met errem en bein en flink indringend (!) spraekend, duudelik haes zitte make in dean taxi det dit neet is waat se wils. Ik zoog ´t gespraek veur mich, én ik schoot in de lach. Geweldig!
    Eine híele fijne daag morge, wat bizonder desse op daag 100 oet kumps!
    Geneet en gank d´r ens good veur zitte aan het water, en klop dich op de schouwers want dich haes ut gefikst!
    Hald dich!!
  7. Anja:
    11 juli 2017
    Dag 100! Geniet dr van, echt knap gedoan Bea. Ik goan dien verhale noa 100 daag meij laeze echt wel misse! X
  8. Wil Ebisch:
    11 juli 2017
    Chapeau en wel 100 dikke duimen voor jou. Heb met heel veel plezier elke dag jouw verhaaltjes gelezen en vind het geweldig wat jij gepresteerd hebt. Succes met de laatste loodjes.
  9. Elma:
    11 juli 2017
    Via een andere camino reislogger op je blog terecht gekomen en in 1 ruk je hele tocht gelezen. Wat een feest van herkenning, vorig jaar vanaf Breda gelopen. En nu ik dit zit te typen ben jij op weg naar Fisterre, hoe bijzonder! Er ligt nog voor Fisterre nog een mooi strandje, wie weet doe je daar je ontbijtje of lunch. Ik vond 't bijzonder om op de kaap aan te komen, niet verder te kunnen, alleen terug. Het gevoel nog niet klaar te zijn en gek genoeg ook te denken aan teruglopen. Toch gekozen om 't 'gewone' leven weer op te zoeken en ik kan je zeggen Bea dat je Camino nog niet af is, de Camino vh Leven begint hier pas. Vanavond een extra glaasje en een lekker hapje, Salut! Dat heb je na al die kms verdiend en alvast op een goede terugtocht naar jouw post camino leven.
  10. Pico van Bree:
    11 juli 2017
    Allemaal zo bekend die foto's . Top die 54 km naar CEE. Morgen naar Finistere een makkie. Geniet ervan.