Dag 74 San Gimignano - Monteriggioni 32 km

11 augustus 2021 - Monteriggioni, Italië

Het moet toch niet vroeger worden, maar ook niet warmer, want dat is natuurlijk de reden van ons vroeg vertrek, wekker op 04.45 uur. Graden vanmiddag is voorspeld op 36 dus, de keus is helemaal aan onszelf. En een foto op de plaza van San Gimignano zonder touristen, dit zijn er maar weinig die z'n foto hebben.  Maar wat weer een prachtige zonsopkomst, maar wij waren er al eerder. Het landschap van Toscane is toch al aan het veranderen, niet minder mooi maar anders, wat meer groen en bomen wat voor ons wandelaars wel een godsgeschenk is. In de seminar vanmorgen kon je voor 35 ct een beker koffie uit de automaat halen en er lagen koekjes, beter dan niks. De meiden zijn gewend smorgens niks te eten maar ik heb toch graag een beetje bodem voor vertrek. Om 08.30 uur kwam er toch al een café op de route, hier ging natuurlijk iedere pelgrim aan, we zaten hier op 12 km. De meiden liepen een stuk achterop en ik liep veel alleen, soms met Mario of Fabian en nog een Italiaan zonder naam. Over de stoffige route zag ik soms wel eens een policia controle rijden, controle met deze warmte misschien wel raadzaam. Gelukkig war er voldoende water op een paar punten, genoeg om tot de volgende weer te vullen. Er was ergens zelfs een waterpoel cq bron met ijskoud helder groen water, te koud voor een plons. Een enkel klein gehuchtje met die vervelende blafbeesten en verder van die mooie glooiende vergezichten, dit is de meseta van Italië met zijn hoge temperaturen, met ook vandaag weer het nodige klimwerk. Toch moest ik me 7 km voor de streep even in de schaduw zetten, bijtanken voor de laatste km's  want ook de eindsprint lag weer op een heuvel. Monteriggioni was ook van ver weer een beauty, alle dorpen liggen hier op een heuvel, dit kleine dorp ligt helemaal ommuurd en veel kleiner dan San Gimignano, hier ook tourisme maar wel veel minder. De laatste klim deed me denken aan Veselay halverwege in Frankrijk naar Santiago, die was ook heel stijl op het laatst. Boven rust en uitzweten, want de temperatuur was nu, om 12.45 uur opgelopen tot 38 grd, niet al te flauw dus. Toen we bij elkaar waren hebben we geluncht en ons ingechect in onze hostel die aan het pleintje lag. Dit was echt een juweeltje, groot appartement voor ons drieën, keukenblok, 4 bedden, tv, gewoon genieten. We keken zo op de grote achtertuin waar wat mensen zaten en het pleintje wat vol zat met touristen enkel in de schaduw want geen mens zit nu natuurlijk in de zon. Even douchen, wasje, en een dutje doen. Hoe krijg ik het toch steeds klaar om iedere dag weer een verhaal te schrijven, ben soms zo uitgeblust en toch staat er savonds weer een verhaal klaar voor verzending. O, ik kreeg nog een foto toegestuurd van Paola, betreft onze grote vriendin van 2 dagen geleden, Josefine, ik zal ze er nog even bijzetten voor het idee, want ze lijkt heel aardig maar is een wolf in schaapskleren. Mario kreeg bericht van huis dat zijn vader met spoed was opgenomen, voor hem zat het er ineens op en nam de bus terug naar Turijn. Toen de zon wat verdwenen was achter de heuvels en de ergste hitte weg was heb ik nog een rondje gelopen, klein rondje, want hier is het niet groot, wel zaten vanavond alle terrasjes boordevol. Big business hier, kassa, klein flesje bier € 4,00. Vanavond op het plein nog theater, als we maar kunnen slapen met dat onder ons raam. Morgen weer vroeg op, het gaat naar de 40 grd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annie en Theo Koopmans:
    11 augustus 2021
    Lees je verslag iedere dag met veel plezier.Wens je veel succes morgen .🍀🍀
    Groetjes Annie
  2. Lies Bruijnen:
    11 augustus 2021
    Zo mooi om iedere dag je verhalen en foto’s mee te mogen beleven ! 👍 En je inzet👏👏
  3. Bevo Will:
    11 augustus 2021
    Beum,jij levert iedere dag weer een top prestatie,jij zou ook een gouden medaille verdienen🥰
  4. Monique en Sjaak de Bruijn:
    12 augustus 2021
    En blijf je verhaal schrijven Bea! Ik geniet er iedere dag weer van! Dank je wel dat we dit mee mogen beleven. Succes verder en geniet van de laatste kilometers die je nog gaat maken.
  5. Peet:
    12 augustus 2021
    We waren Flo al un paar daag kwiët, ich zeen des dich um bej dich hees😉
  6. Peter:
    12 augustus 2021
    Go, with Flo ….😂🤣👍🐶…. Hé Peet!
    Moeije foto’s Beummm… errug moeije romantische dôrpkes wao stich euveral kumps, geweldig!

Pohhh de temperaturen laege der neet um…🥵.det is toch behuûrlijk aafzeen, maar niks euverheuste…. Tempo ietskes verliêge en genôg water , zalt en sôkkers tot dich nemen …Topperrrr!💪
    De zuûs der good oêt….!👍👌

Jaooooo, die foto van Josephine luûg der neet um…. Ein echte Faeks….rrrrr….die hat ik toch ffkes det hûedje strak euver die uûrkes 👂🏻👂🏻Getrokken….!😤

Maar wal weer ein ervaring rieker mos se maar dinken!
    Buon Camino, Topperrr…..!
    Lachhhh, leeffff en geneeeeeet!👍😂😎🚶🏼‍♀️🍺😘
  7. Piet hovens:
    12 augustus 2021
    Gisteren was in Zuid Italië wel 48.8 C gemeten. Is het nog wel verantwoord om verder te lopen. Het advies is "binnen blijven" Maar ja Bea zal dat wel niet volgen. Aan een uitgedroogde pelgrim heeft Franciscus ook niets!!