Dag 51 Chateau Puy Ferrat / Sourzac 20 km

23 mei 2017 - Sourzac, Frankrijk

Allereerst wil ik mijn lezers bedanken , doet goed te zien hoeveel mensen mijn blog lezen, maar ook steeds meer die terug komen, en de fijne reacties die ik mag ontvangen, bedankt allemaal. Vannacht leek het erop dat er nog spoken/ geesten door het kasteel zweefden. Onze Brazilaan Aquila is tot laat middernacht in de weer geweest, en ik mocht daar van meegenieten. Het tijdsverschil met Brasil, tja, er moet dus nog laat gebeld worden en dat iedere avond met zijn dochter, hij lag de kamer naast mij, en ik maar denken dat kasteelmuren dik zijn, nou t lijken net gipswandjes als een Braziliaan snurkt, of dan weer muziek aan doet , dan weer zijn voice- recorder inspreekt , ben om 01.00 uur maar weer gaan lezen, kon de slaap niet vatten. Twee dagen geleden voor t eerst mijn MP3 speler gebruikt, ben nu toch al meer dan 50 dagen aan het lopen, en nog geen behoefte gehad aan muziek onderweg. De afgelegde kilometers zijn opgeteld nu ongeveer 1240, bij 1300 km zit ik zo wat op de helft, als ik doorloop van Santiago naar Muxia en Finesterre, is er dan nog een weekje bij. De Prins ook in dit kasteel niet ontmoet, dus gaan we gewoon weer verder. Vanmorgen definitief afscheid genomen van Abel, hij komt niet meer terug op deze route, hoorde dat hij na een paar dagen met zijn vrouw, de route oppakt in Bordeaux alleen, deze route loopt dichter langs de kust en is korter, hij is dus een aantal dagen eerder in Pied de Port, Aquila en Rijk, tja ik weet niet, we zien wel. Liep lekker op mijn gemak de route van vandaag, zou weer heel rustig worden, veel boswegen en paadjes, ben Irene ook weer voorbij gelopen, buiten de vele vogels hoor ik enkel mijn voetstappen en mijn ademhaling. Was best warm, had mijn water al snel op, maar een begraafplaats zou ik vandaag niet zien, soms staat er ergens een verdwaald huis, op deze plek was de man zijn tuin aan t doen, best zwaar bezig zei ik tegen hem, beetje aardig doen even, hij sprak zelfs wat Engels, en vervolgens loop ik met twee volle flessen water weg, goed bezig Beum. Om 14.00 uur kwam de zon er door, tijd voor een lekkere luie pauze. Uurtje in de zon, kan ik best hebben. Ver was t niet meer. Na een heerlijk lui uurtje toch maar weer in de benen, in Sourzac moest ik zijn, iets van de route, maar maakt niet uit, het was een heel mooi Historische pelgrimsplaats langs de rivier L'ISLE, even op Google map kijken waar de straat lag van de Gite, das nog een kleine klim zag ik, kwam een mevrouw op de fiets aan, bonjoer pellerin, awie , zij wist wel waar t was, d'accort madam, merci beaucoup. Mr Lauriere was nog bezig met zuigen, ik werd hartelijk ontvangen en of Beatrice een biertje luste, nou die ging er wel in, mocht de eerste slaapkamer uitzoeken, ja ik ben er eens als eerste, er zou nog een gast komen, een Fransman. Ik mocht buiten op het terras in een strandstoel plaatsnemen, en zoveel kersen eten als ik wilde, voelt al heel goed, dacht t wel, top adresje, lekkere douche, heb me hier even gewogen, 5 kg kwijt.
Dus wie af wil vallen .......!!!! De Fransman was inmiddels gearriveerd, dezelfde als, (die buiten ons groepje)
ook op het kasteel verbleef, aardige man, Guy . Meneer Lauriere woont hier niet, komt straks alleen de kippen nog binnen doen, verblijf hier de hele avond met de Fransman die gelukkig goed Engels praat, ja ze bestaan echt. Er staat van alles in de keuken waar ik tegen kostprijs gebruik van kan maken, heerlijk eigen eten in magnetron doen. Toen we buiten zaten te eten, flesje wijn erbij, opeens een spektakel in de kippenren, vloog er een buizerd weg, zonder prooi, ze zijn nog lang van de leg geweest. Vanavond nog wat lezen, of zou Guy willen scrabble !!!! Nee, denk / hoop t niet. Flesje wijn leegmaken, en dan moet ik de afgelopen nacht nog inhalen met slapen. Later.

1. Jan savelkoul.:
    bonne route .
  2. Mia joosten:
    23 mei 2017
    Hoi bea ik volg je nog iedere dag
    Vind je best knap in je verhalen en het lopen hou je taai groetjes mia
  3. Simone:
    Ha Beum,
    Wat mooi dat je weer alleen op pad bent. Ik hoop dat het je gaat bevallen. Veel plezier. Ik volg je op de voet.
  4. Christel Jacobs:
    24 mei 2017
    De witte prinsen op een knap paard zijn dun gezaaid Bea. Het slapen in een kasteel is nog geen garantie dat je er een tegenkomt. Dat zie je maar weer. Gr. Christel.
  5. Bets en Balt Lenders:
    24 mei 2017
    Hoi Bea, we hoorden van onze kapster Steef, dat onze oud (jong) buurmeisje de pelgrimsroute naar Santiago de Compastelo aan het wandelen is. Dus we zijn op jouw blog uitgekomen en genieten van jouw avonturen en 'n knappe prestatie. We hebben in Santiago op de camping gestaan (met de auto natuurlijk) en vonden het heel indrukwekkend iedere dag de zielsgelukkige pelgrims zien binnen komen.
    Bea houw je taai.
  6. Janneke Broers:
    Hallo Bea,
    per toeval kwam ik op je reisblog uit, een collega van mij heeft ook zo'n reisblog. Ik ken je niet, maar ik vind het ontzettend leuk je verslagen te lezen!