Dag 39 Cluis / Chatăeubrun 23 km

11 mei 2017 - Cuzion, Frankrijk

Bij t ontwaken van weer een dag in Frankrijk, (wat gaat t snel ) hoorde ik kleine druppeltjes op t dak van de camper, dit was voorspeld, maar of Pietje Paulus het vandaag bij het goede eind had ?? Na een weer heerlijk ontbijtje , afscheid genomen van Jan en hem bedankt voor de gastvrijheid en gezelligheid, Jan bij deze nogmaals hardstikke bedankt. Op het bungy jump viaduct begon mijn route weer, het begon steeds harder te regenen, een goede dag dus om mijn nieuwe plu uit te proberen. Ik was in een opperbeste stemming, voelde me top en had er ook vandaag weer zin in. Geen vogeltjes die floten, ze zaten natuurlijk allemaal te schuilen, zo ook de koeien en de schapen, alleen een pelgrim moet door, plu was waterdicht , dus kon geen kwaad. Na een uurtje zag ik Will en Roel uit Den Helder schuilen onder een boom, even een babbel mee gemaakt en door, op mijn gemakkie, heb tenslotte de tijd. Dinsdag van Abel de plaats en de Gite doorgekregen voor vanavond. Weinig, nee geen mensen gesproken vandaag, maar Beum was walking in de rain, had ondanks de regen een fijne dag. Komende in een dorpje met de naam Gargilesse, een aanrader voor de mensen die toevallig in de buurt zijn, een prachtig Frans dorp zoals een dorp hier moet zijn. Nog twee gehuchten en ik zou in Cuzion zijn, wel nog een flink hellinkje trekken, en warempel het werd droog. Nu de moulin de Chateaubrun zoeken, komt Abel de helling oplopen, verrassing leuk hem weer te zien bij telefonische navraag ( door hem ) blijkt de Gite nog 2,5 km verderop, oké de benen er weer onder. Het pad helemaal aflopend, komen we toch op een pracht locatie, dit is voor groepen, liggend aan een groot meer, Rijk gebeld waar hij moest lopen, hij heeft David geïnformeerd, zalen met ongeveer 20 bedden, grote keuken, heerlijke douches, maar geen eten,
..in de middle of no where.'' Heb een paar prachtige foto's genomen van t meer, de zon scheen. Rijk en David zijn inmiddels ook gearriveerd, mannen waren weer blij mij te zien, eerlijk, ik was ook wel blij ze te zien,
zei ze zachtjes. Ja zo gaat dat. Hier vertoeven we dus met ons vieren vanavond. Ook nog wat info over David, hij drinkt dus erg veel hoor ik van Rijk, vanmorgen stond er nog een 3/4 fles wijn op de ontbijttafel van gisteren, hij zou als lastste vertekken, ja dan weet je wel hoe laat t is, fles wodka voor de middag is een peuleschil. Heeft ook een grote zak medicijnen bij zich, drugs, triest mannetje, zit hier nu ook op de zaal en zeker niet nuchter. Komt er een vrouwtje binnen voor af te rekenen, €12,50 voor deze locatie, met deze ligging, en ik zag dat we ook nog eens op de route zaten voor morgen, toppy. Wel geen eten of ontbijt. Maar vanavond nog wel naar een restaurant kunnen lopen, 1 km , was erg gezellig, ook terug lopen door een pikdonker bos, beetje heel donker, had sandalen aan en t was plaatselijk wel wat modderig, maar met de flashlamp van David ging het redelijk.