Dag 37 Le Chătelet / La Chătre 32 km

9 mei 2017 - La Châtre, Frankrijk

Ik eindigde gisteren dat we met ons drieën lagen te wachten op ons dinner, klokslag zeven werd er geklopt, François stond voor de deur om ons te roepen, dachten we. Nou we kwamen bescheten uit, in plaats van het warme dinner, had hij een dienblad bij zich met de nodige dingen voor de maaltijd te bereiden, WAT !!!!! Voor die prijs moeten we nog zellef koken, meen je toch niet. Pasta - bevroren dooie vis - bakje rouwkost, flesje wijn, water, banaan. Nou dan was het eten van gister toch een stuk beter, en de helft goedkoper, Abel heeft dit ook even mede gedeeld aan monseur Frans. Slik het maar in, we hebben de afwas ook laten staan, voor die prijs mag u zelf de vaat doen. Maar de rest was oké. De hoofdprijs vragen, ja wij pelgrims hebben vaak geen andere keus, of 20 km doorlopen, en hopende op een goedkopere plek is ook vaak geen optie. Ik was om 06.30 uur al wakker, de beentjes willen weer de weg op. Vandaag 32 km voor de boeg, maar blijft gelukkig droog, zegt de Franse Piet Paulusma. Abel en Ik liepen om 08.15 uur de gite uit met in ons kielzog de Let, beetje rare gast maar dit had ik al eerder vermeld, ook vandaag zou t niet al te spannend worden op route, koeien en kalfjes tellen, de hele dag de Let op 20 meter afstand van ons gelopen, vreselijk , als wij stoppen dan stopt hij ook, we konden ook niet over hem praten want daar was hij weet te kort voor bij. Jasje aan - jasje uit, ja z'n weer was t wel z'n beetje, maw gewoon lekker wandel weer. 32 km, hier zouden we toch wel een tijdje mee zoet zijn, zou je denken. In Chăteaumeillant is Abel naar de farmacie gegaan, had toch wel last van zijn scheenbeen. In La Chatre aangekomen (met de Let op 20 meter afstand weinig of niks gezegd op de hele 32 km ) , de Super U Store ingelopen, shoppen, pluutje voor morgen , want ze zeggen dat ik doe nodig ga hebben. Abel , Rijk en de Let zouden ergens in een Gite slapen in de stad, ik heb een ander plekje voor vandaag en morgen. Jan Verjans is terug op de weg naar huis vanuit Spanje, en zou me op de route nog een paar daagjes onderdak en gezelschap willen bieden, vindt hij zelf ook hardstikke leuk, dus dit aanbod heb ik niet afgeslagen. Buiten de stad op de route afgesproken, ging prima, en van daar uit naar een camping gereden in de buurt, top locatie, de zon scheen heerlijk, lekker buiten zitten met een biertje, Jan zou voor me koken, het werd een barbecue met heerlijk wijntje. Wat ben ik toch weer een bofferd. Jan is 3 weken met zijn camper onderweg geweest in Spanje en Zuid-Frankrijk, nu onderweg naar huis, en ik mag daar nog even heerlijk gebruik van maken. Op de camping stonden buiten ons een hele groep mensen, Jan noemt het zigeuners, ja heeft het wel wat van weg, maar rustige mensen. De ingang van de camping is bij de Mairie, dus hier nog even een stempel gescoord. Mijn zus Jeanne ook nog even op face- time gehad. Gezellig. Waar zouden de jongens zitten, zouden ze me ook een beetje missen ?????

1. San:
    9 mei 2017
    Ha Bea. Het gaat allemaal goed zo te lezen, SUPER.
    Geniet van de verwen momenten de ze voor jou hebben en verder heel veel plezier en succes onderweg.
    Gr San
  2. Anja:
    10 mei 2017
    Het wordt al traditie 's ochtends, kop koffie en jouw nieuwe leuke wandelverhalen lezen. Krijg er ook zin in!
    Groetjes geniet en wandel ze,
    Anja Peeters