Dag 34 Lurcy-Lěvis / Charenton-du-Cher 23km

6 mei 2017 - Charenton-du-Cher, Frankrijk

Gisterenavond heerlijk gegeten , met Wim nog wat dialect kunnen praten, komt oorspronkelijk uit Posterholt en kent wel wat mensen in Kapél-Egchel-Beringe. Zijn vrouwtje is wat hieper, moet bij alles lachen, ligt vaak in een deuk. Vanmorgen werden we ruw gewekt uit onze slaap, t plensde bakken water op onze caravan, natuurlijk toch al vrij gehorig, het was nog donker, hopende bij het krieken van de dag het zonnetje te mogen begroeten, helaas pindakaas, die pinda ging niet op, werd wel wat minder. En bij het zien van ons ontbijt werd beumpje helemaal vrolijk, vandaag geen Frans ontbijt, maar een Hollands ontbijt, kaas- eitje, ja Abel zo doen wij dat in Pay- Bas, hier kun je pas op lopen, niks croissantje soppen in koffie vanmorgen. Dikke duim voor Wim uit Postert vandaag. Maar het begon weer harder te regenen, en nog harder, en nog veel harder. Oké , voor de mensen die me wel eens een nat pak wensen, nou bij deze, vandaag zou t kleddernat blijven. Abel heeft een cape, ik loop met plu, maar onze broeken waren binnen de kortste keer kleddernat, sokken soppen, mij iets minder omdat ik hoge schoenen aan heb, zodat het water erlangs loopt via de pijp, maar ik heb het helemaal niet als vervelend ervaren, dit weet je, hoort erbij, komt goed, en zolang ik op de route blijf, blijf ik heerlijk positief, wel wat meer op de grote weg gebleven vandaag ivm de slechte glibber wegen van klei langs de weilanden, bijna onbegaanbaar. We zouden eerst in Ainay- le-Chateau overnachten, maar bleek bij nader inzien wat kort, omdat de camping van Wim 5 km verder het dorp uit lag, daarom zijn we door gelopen naar Charenton-du-Cher, heb t al eerder vermeld, wat een prachtige plaatsnamen. Onderweg even de bank moeten plunderen, jaaa t mag wat kosten, maar ik krijg er zo veel voor terug, zelfs een dag door regen lopen lijkt al leuk, gewoon zingen, ,,,,, I am singing in de rain,,,,, toch Pieterpatters ???? We hebben 5 uur gelopen, 23 km , das behoorlijk snel, toch dat idéé had ik niet, dat t tempo zo hoog lag, we hebben ook niet gerust, we waren nat en koud. Bij aankomst op ons adres, heel oud groot huis, prachtig statig huis, oud vrouwtje deed de deur open, en werden allervriendelijks begroet, doe gauw je schoenen uit, kregen direct wat kranten in onze handen gepropt voor de schoenen te drogen, en kregen de groeten van François, hij was hier gisterenavond, had de korte route genomen, dus ligt nu n dag op ons voor, die zien we niet meer, want hij gaat zondag terug naar huis. Ik zei net, een oud huis, nou dat was het ook, karakter had het zeker, ga maar niet in op alle details, belangrijkste, we hebben een warm bed, warme douche, straks warme maaltijd, en ik lig nu in mijn slaapzak, 16.00 uur, Abel bedje erlangs, ik moet zeggen ik heb slechter gehad. Abel had geen Wi-Fi, even naar beneden vrouwtje vragen om wachtwoord, komt hij terug over de gang lopend, met een blaffende hond, ik herkende het direct, Rijk kan heel goed honden nadoen, ze waren elkaar beneden in de gang tegengekomen, Rijk zat al een tijdje buiten op t stoepje te wachten, kreeg geen gehoor, maar had hier vannacht ook gereserveerd, wat een verrassing, Abel stond erop om zijn slaapplek op onze kamer af te geven en te verhuizen naar de andere kamer, om de Nederlanders weer even de ruimte te geven om bij de praten na 5 dagen, gezellig, we hebben wel weer gelachen en veel dingen weer op moeten halen. Gastvrouw en wij drieën samen heerlijk gegeten, 2 flesjes wijn, ijsje na. Ze woont in een heel erg groot landhuis, was vroeger van welgestelde lui, nu helemaal onderkomen. Was weer gezellige avond, bedtijd, later.