Dag 30 Le Chemin / Saint-Révérein 29 km

2 mei 2017 - Saint-Séverin, Frankrijk

1 mei, Nationale feestdag in France. Dan maken wij er ook een klein feestje van, toch ? Wij , 6 pelgrims zaten aan een heerlijk ontbijt, het laatste ontbijt klaargemaakt door Peet en Louis, want die vertrekken vandaag naar hun vakantie bestemming na 2 weken hard werken. Er moest nog een groepsfoto gemaakt worden, en afscheid van deze mooie locatie. Ik liep al gauw voorop met Abel en Lau, 2 Fransen, gezellig !!!!! Rijk met de twee Duitse meiden, Frau Antje en Isolde op afstand, maar Rijk heeft de dames ook al gauw gelaten voor wat het was, ze gaan echt te langzaam, vandaag gaan ze voor 11 km, die zeen wier nicht wieder. Na een tijdje was ook Lau van de aardbodem verdwenen, zomaar weg. Liep dus achter Abel aan, maar die had de pas erin, in Corbighy verliep ik me even, rondje door de stad , en kijk daar was Lau weer, terug van wegeweest, hij bleef in deze stad slapen na 10 km, had last van zijn been. Het was wel heel erg rustig , geen mens te zien, omgeving hier ziet er een beetje uit als zuid- Limburg, veel heuvels, veel koeien. Heb hier alleen nog maar vee boeren gezien, geen varkens en kippen hier, wel schapen en geiten. Het is hier echt geen Valkenburg of Berg en Terblijt, als je dan iemand ziet schrik je je kapot, hey leven in de brouwerij, tijd voor bonjoer te zeggen heb je niet , want dan zijn ze al weer weg , binnen achter de gesloten luikjes. Even op een verlaten weg een sanitaire stop doen, ja ook dat moet gebeuren, t is hier natuurlijk vaak wildplassen, maar je zult t zien, komt er net een auto aan rijden, de man vond het maar wat leuk mij op mijn hurken te zien, och..... t is toch al een Feestdag hier, hij zijn dag. Na een weer behoorlijke laatste klim, aangekomen in Saint-Rěvěrein waar ik de nacht door zou brengen, gelukkig droog gebleven vandaag, in een pelgrimsherberg, langs de kerk en de Mairie, mooi gebouw, er waren al 6 pelgrims aanwezig, en ik zei de gek, en Rijk zal straks nog arriveren, ik koos mij een bed ergens op de zaal waar 6 bedden stonden, ik lig met 3 mannen op een kamer , rest waren stellen en hadden een andere kamer, ook hier weer, ik kan en mag het hebben. Er was ook natuurlijk geen winkel , al zou er een zijn , natuurlijk niet open op een Feestdag, maar in de herberg kun je tegen erg lage prijzen levensmiddelen kopen. Dit opwarmen in de algemene keuken/ magnetron, en ja hoor de pelgrimsmaag is weer gevuld voor vandaag, half stokbrood voor morgen besteld. Er zitten hier nu 6 Fransen, 2 Hollanders, ze kunnen allemaal een beetje Engels, maar de voertaal zal vanavond toch Frans zijn.

1. Andries Tromp:
    1 mei 2017
    Hoi Bea, ik heb vandaag je blog pas gevonden....je schiet lekker op. Zag dat je in Saint Reverien vent. Daar sliep ik ook, nog bijn een sok in de fik gehad daar, omdat ik die op een lampje had gelegd... Geweldig daar, met die spulletjes die je kunt kopen, ik heb er heerlijk van gegeten/gedronken in 2015.
    Nou, Buen Camino Bea, groetjes oet Helje-Dörp van een ouwe Pelgrim, die dit alles leest met toch wel een gevoel van heimwee..... dat snap je denk ik wel....
  2. Hay en Jacqueline:
    2 mei 2017
    Bea, wat een geweldig mooie ervaringen doe je op. Wij lezen je verhalen met veel interesse, mede ook omdat ze voor ons erg herkenbaar zijn, vanwege onze tocht 1,5 jaar terug over dezelfde route.