Dag 27 Chablis / Bessy-sur-cure 35 km

28 april 2017 - Bessy-sur-Cure, Frankrijk

Vanmorgen nog even een kleine stadswandeling door het mooie historische stadje Chablis gemaakt, wereldberoemd om zijn wijnen, maar door deze arme pelgrim niet te betalen, hangt namelijk een prijskaartje aan. Bakkertje bezocht en hup daar gaatie weer, begon al direct met klimmen, en dat heeft de hele dag niet meer opgehouden, door de inmiddels bekende wijnvelden, komend in Préhy, hier staat een historische kapel 16e eeuw, binnen schilderden fresco's het ergotisme ( voor de liefhebbers ). Even weer flessen gevuld op kerkhof, is dorstig weer, ik moest ook een stuk door rook lopen, ze stoken hier de oude wijnstronken op, rookt verschrikkelijk. Ter hoogte van de plaats St-Cyr-les-Colons ben ik vandaag de Route du Soleil onderdoor gelopen, de grote weg die veel Nederlanders over een maand of 2 weer nemen richting Zuid-Frankrijk en Spanje. Verschrikkelijk drukke weg.
Ik ben blij met mijn klein Duits autotje onder de carport, hier hebben de grote wijnboeren wat anders op de oprit staan, een helikopter, jaaha das andere koek, maar ze hebben wel geen carport , natuurijk ook voor de zakenrelaties. Ook kwam er een straaljager op de heuvel hardstikke laag over vliegen, een saluut aan mij ???? Het dorpje Cravant was wel leuk om doorheen te lopen, hier komen de rivieren de Cure en de Yonne samen, heb hier ook nog een stempel gescoord. Geluncht heb ik vandaag in een oude wasplaats, waaide een beetje koud vandaag, hier was het wel gezellig. Van Accolay naar Bessy-sur-Cure was t uiteindelijk nog een heel stuk lopen, je gaat ondertussen ook alles voelen onder je zooltjes, en dan bedoel ik niet de schoenzooltjes maar mijn voetzooltjes. Ik kan me nog herinneren bij de 4 daagse van Nijmegen als we uit het dorp Beuningen kwamen, dan kwam je dat laatste stuk over de waalkade met kinderkopjes, iedereen probeerde dan over de stoeptegels te lopen, Ja gaat t voelen uiteindelijk. Om 16.30 uur liep ik Bessy-sur-Cure binnen, had geen adres, enkel telefoonnr en ik kon me melden bij de Mairie, je voelt t al, Mairie dicht natuurlijk. Ik sprak een koppel dat toevallig op straat liep, want er loopt echt verder niks, en de man gelukkig een klein woordje Engels sprak. Na wat vragen en bellen, kom ik uiteindelijk uit bij gite d'etape, verblijf voor 23 pelgrims. Kosten €15,00 , er was al een pelgrim, maar heb ik niet gezien, heb een klein kamertje, lekker schoon, verblijven waren al een paar dagen onder de maat. Kreeg een smsje van Lieve uit België, was inmiddels gearriveerd in L' esprit du chemin, hier kom ik overmorgen aan, Petra Verhees en Louis zijn daar nog tot maandag, ik ga ze dus toch nog zien, we hebben er wel hard aan moeten trekken, vandaag ook weer 35 km. Heb al een paar dagen wat last van mijn kleine teen, heb er een hoofddoekje omgedaan ( zie foto ) is de druk er wat af, voor de rest nog geen mankementen of blaren gehad. Gaat super, alleen ziet het er naar uit dat ik vanavond en morgenvroeg niks te eten krijg, ik had verwacht dat hier wel wat zou zijn, niks nada noppes, heb nog wat repen en een halve komkommer, thats it, morgen na 3,5 km komt er een bakker, tot die tijd is het honger hebben, zo kan het dus ook. Heb nog wat reserves , dus komt goed. Later.

1. Hans en Riek camps:
    28 april 2017
    Hallo Bea,
    Ik lees dat het goed gaat,zonder eten gaat het niet zolang goed,maar de bakker is er na 3,5 km,geniet dan van een lekker
    Belegd broodje,wij genieten dadelijk van een glas chablis en een lekker biertje.
    Bea succes,groeten van,
    Riek en Hans Camps.
  2. Door:
    Ha Bea
    Kei knap wat je allemaal doet zeg!
    Niet alleen dat lopen, maar zeker ook dat zoeken naar de weg, naar eten, naar een bed....
    Kei mooie verhalen!
    Ik zie dat je er al bijna 1000 km op hebt zitten!
    Daar was dat kleine teentje niet op voorbereid
    Lijkt me heerlijk zo de hele dag buiten maar dan moet het idd niet te vaak regenen.
    Ook mooie foto's trouwens!
    Succes verder en houd je voeten in ere!
    Groetjes!
  3. Jos Janssen:
    29 april 2017
    Je hebt je tot nog toe een echte bikkel getoond. Blijf zo doorgaan.
    Succes!
  4. Petra: